גלי הצונמי של הקוטג' מגיעים כעת לאזור החיתולים החד פעמיים. אין ספק שבחירתה של רשת מגה בחיתולי האגיס פרידום, היא בחירה מוצלחת, שכן היא מכה את יריבתה שופרסל פעמיים. פעם אחת פגיעה ישירה במחיר ופעם שנייה בחברת האם אי.די.בי, אשר מחזיקה גם במפעל חוגלה המייצר אותם בישראל. נשאלת כמובן השאלה האם זה תעלול פרסומי, או שמדובר כאן על מהלך לאורך זמן?
יבוא מקביל של מוצרים ממותגים קיים בישראל ואינו הפעם הראשונה שזה קורה, כמו יבוא כלי עבודה ממותגים, סוללות ממותגות, משחות שיניים, קפה מותגי אופנה וביגוד. נשאלת השאלה האם קיים יבוא מקביל לאורך זמן?. נראה שלאורך זמן והדגש הוא על משך הזמן ולא פחות על המגוון, נראה שמהלך זה טוב ככל שיתרום למגה לחזור למרכז העשייה ולמלחמה על טובת הצרכן,
הוא לא יהיה מהלך ממושך.
מה צפוי לנו?
בדרך כלל נראה חוסרים באספקה הן בכמות והן במידות ובגדלי המוצרים. פתאום יהיו חסרים מידות מסוימות ובמקביל החברה המייצרת את האגיס בישראל, תמנע מלספק למגה ולהשלים לה את הסחורה. במילים אחרות על ציר הזמן עלולה מגה להיפגע בטווח הארוך/בינוני ממהלך שכזה.
מה נכון ונדרש בשוק להיעשות?
הדבר היחיד אשר יבטיח ירידה חדה במחירים, הוא לייצר מותג פרטי איכותי, זול ויציב, אשר איכותו תהיה דומה ואו טובה יותר מאשר האגיס פרידום ואשר לרשת תהיה שליטה על מקורות האספקה שלו לאורך שנים מבלי להיות תלוי בקונצרן עולמי, אשר זו רק שאלה של זמן שינתק למגה את מקורות האספקה.
מכאן שנראה שהמהלך הוא יותר בכיוון של יחסי ציבור, אולי בגלל לחצי ההנהלה לשפר ביצועים ואו אולי מהלך אשר מרמז על תוצאות עסקיות נמוכות?. בכול מקרה נראה שאנו הצרכנים לא נהיה במתח רב, שכן שני המהלכים יהיו חשופים לציבור, אשר יוכל להתרשם די בקרוב מהתוצאות העסקיות וכן מיציבות האספקה של החיתולים.
ללא קשר המהלך שנקטה הרשת, הוא מהלך מבורך ונראה שאת פירותיו נראה כולנו בשוק ולפחות בחודשים הקרובים יהיו לו השפעות ניכרות על שוק סגור ושמרן זה גם ברשתות המזון ולבטח גם ברשתות הפארם.