X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דורון ברזילי עורך דין   |  לשכת עורכי הדין
כראש הלשכה אני חש בעול האחריות ומבין את המשימות העומדות לפתחנו. התקווה והרצון לשינוי מאחדים את כולנו תחת אותה מטרה: שמירה על הבית והמקצוע שאנו כל כך גאים להימנות עם שורותיו
▪  ▪  ▪
עו"ד דורון ברזילי

עמיתַי למקצוע,
תקופה מלאת אתגרים לפנינו. אלפי עורכי דין שלקחו חלק בהליך דמוקרטי העבירו מסר ברור - יש צורך בשינוי. אותו שינוי מיוחל אינו בבחינת חלום בלתי מושג, הוא ניתן לביצוע ולמימוש. לשם כך נדרשת עבודה משולבת של כל הכוחות הפועלים בלשכה. כמי שנבחר בבחירה אישית על ידיכם, חלה עלי החובה - שהיא גם זכות - להובלת המהלכים המכוננים עבור ציבור עורכי הדין.
מקצוע עריכת הדין עבר בעשורים האחרונים תמורות מרחיקות לכת. חלקן מטלטלות. אלפי עורכי דין נכנסו אל מעגל העבודה עם תקוות ושאיפות למימוש עצמי ומקצועי. לחלקם התחוור כי החלום והמציאות לא עולים בקנה אחד. הלשכה חייבת להתאים את עצמה לצרכים המשתנים של עורכי הדין, ולהיות גוף המשפיע על עיצוב העתיד של עורכי הדין.
כראש הלשכה אני חש בעול האחריות ומבין את המשימות העומדות לפתחנו. התקווה והרצון לשינוי מאחדים את כולנו תחת אותה מטרה: שמירה על הבית והמקצוע שאנו כל כך גאים להימנות עם שורותיו. לצד העיסוק בצרכים של המקצוע יש ללשכה תפקיד מרכזי וחשוב בשמירה על מערכת שלטון החוק בישראל. לנו עורכי הדין יש חובה לעמוד לימין הפרקליטות ומערכת בתי המשפט. מערכות אלה יקרות לנו, והן מהוות את עמוד השדרה של הדמוקרטיה הישראלית. אין זה אומר שאסור לנו לבקר לפעמים, אך חשוב תמיד שנדגיש כי גם הביקורת באה מתוך כבוד והערכה, ובעיקר מחויבות לשמירה ולחיזוק מערכת החוק בישראל.
הבהרתי מעל כל במה שאני מתכוון להחזיר את משוב השופטים. אני רואה חשיבות גדולה בקיום המשוב. אני סבור שהידברות נכונה עם השופטים והנהלת בתי המשפט תביא לפתרון שיניח את דעתם של כולם. הדיון סביב משוב השופטים עמוס לעיתים באמירות פופוליסטיות וציניות. אני חושב שנכון לקלף ולבודד את רעשי הרקע מכל הדיון הזה, ולהתמקד בעיקר. יש לנו רעיונות שיאפשרו קיום של משוב שיחזק את מערכת המשפט וישמור על כבודם של השופטים. אני משוכנע שדיון אמיתי, תוך הקשבה וכבוד הדדי, יוביל לפתרון שיהיה מקובל גם על נציגות השופטים.
כראש מחוז תל אביב והמרכז התוודעתי לחשיבות המחוזות. היכולת של הלשכה להגיע לכל אחת ואחד מעורכי הדין נעוצה ביכולתם של המחוזות לפעול. אני מתכוון להוביל מהלך רחב של שינוי ארגוני שיעצים את המחוזות השונים. כולי תקווה ששינוי ארגוני זה יביא לכך שאלפי עורכי דין ייחשפו לפעילות הלשכה בתחומים השונים, תרבות ופנאי לצד הכשרה מקצועית וההשתלמויות השונות.
אנו מצויים בעידן שבו קבוצות צרכניות גדולות מבקשות להביא לידי ביטוי את כוחן הצרכני בשוק החופשי. בכוונתי להשתמש ביתרון זה לטובת מינוף מועדון צרכנות חזק ואיתן כלכלית. מועדון צרכנות שיתאים את עצמו לכללי השוק המשתנים יכול להביא לשגשוג ולרווחה כלכלית לציבור עורכי הדין בישראל.
לסיום אומר מספר מילים בנימה אישית. אני רואה בעצמי שליח ציבור, והמנדט שניתן לי הוא זכות גדולה ומחויבות עצומה. אני רואה בתפקיד שליחות אמיתית שאליה אני נכנס בחרדת קודש ממש. חוללנו שינוי בלשכה בדרך אל תקווה ועתיד חדש. עתיד שבו כל עורך דין בישראל יהיה גאה במקצוע שאנו כל כך אוהבים. תודה שלוחה לכל אחת ואחד מכם. נכונו לנו אתגרים גדולים, ואני שואב כוח וחוזק מהאהבה הרבה ומהעידוד שאני מקבל מדי יום.
כראש לשכה אפעל יחד עם כל נציגי הסיעות, תוך נכונות אמיתית לשתף ולהתייעץ עם כולם. אשתדל להשאיר מאחור את משקעי העבר ולהביט באחריות כלפי העתיד. אהיה מכוון מטרה ונכונות לשרת את ציבור עורכי הדין בישראל. אני מאמין ומתפלל כי תצלח דרכנו, ונחזק את מערכת שלטון החוק בישראל ואת מעמדם ועתידם של עורכי הדין.

פורסם במקור: כתב העת "עורך הדין" - יולי 2011
תאריך:  10/07/2011   |   עודכן:  10/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זכות גדולה, מחויבות עצומה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ברזילי תחזיר את המשוב שהבטחת
כי לשם כך נבחרת  |  11/07/11 00:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חן בן אליהו
ג'אד אינו לבד. הפסיכוזה הקולקטיבית מקיפה ציבור נרחב בשמאל הקיצוני, החל בפרופסורה הפסיכוטית שהשתלטה על כל מחלקה ופינה טובה באוניברסיטאות שלנו וכלה באחרון מפגיני הרחוב מבין מטורללי 'שלום עכשיו'. שורשיה נעוצים בקרקע הרוחנית-נפשית של איבוד הזהות היהודית אשר אין טובה ופוריה ממנה להצמחת גידולי פרא ומופרעויות שונות ומשונות.
דניאל (דני) כהן
בעצם ימים אלו מתנהל קמפיין תקשורתי ציני, חסר כל הגינות ושטחי, כלפי ההליך המתנהל במפלגת העבודה    ציניות ושטחיות או עיתונאים מגויסים?    יועצה המשפטי של מפלגת העבודה: המפקד האחרון של מפלגת העבודה הוא המפקד הנקי והאיכותי ביותר מבין כל המפקדים שנערכו במפלגה
יגאל לביב
המרוויחים הגדולים מהתחבורה הציבורית הכושלת הם יבואני הרכב, חברות הליסינג למיניהן, תעשיית המוסכים הענקית - והעשירונים העליונים שאינם משתמשים בתחבורה ציבורית
אהרון רול
"הדמוקרטים הגדולים" מכוונים לחינוך דור אשר יישא את אידיאולוגיית "מדינת כל אזרחיה" על פני מדינת הלאום היהודית בארץ ישראל
נעמי בן-בסט
לאחרונה התפרסמו מאמרים על כך שהמצור בעזה פועל נגד ישראל ומחזק את החמאס. הרשעות והטיפשות הולכות יד ביד. רק לחץ חיצוני יכול להביא לשינוי. ישראל מזמינה משטים ו"מטסים" נוספים, במקום לפעול מתוך תבונה מדינית ומוסרית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il