X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"אין לי ארץ אחרת... לא אשתוק כי ארצי שינתה את פניה, לא אוותר לה אזכיר לה, ואשיר כאן באוזניה, עד שתפקח את עיניה" (אהוד מנור)
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

דיון סוער מתנהל בארץ בשאלה אם לסכסוך הישראלי-פלסטיני יש פתרון אם לאו. להבנתי, זהו ניסיון לסחריר (ספין, בלעז) מבית מדרשו של ראש הממשלה. דרישות המינימום הפלסטיניות הן הסדר על בסיס גבולות 67', חלוקת הריבונות בירושלים ובירה לפלסטין בעיר, והכרה פורמאלית בזכויות הפליטים ללא חזרה משמעותית של פליטים למדינת ישראל. דרישות אלה, מחד גיסא, ועמדותיה, כוונותיה ויכולותיה של ממשלת ישראל העכשווית, מאידך גיסא - יכולות להיפגש לכדי הסכמה אמיתית. זו איננה הדילמה העומדת בפני מדינת ישראל, וזו לא השאלה שעליה אנחנו נדרשים להשיב.
הממשלה והעם בישראל נדרשים לבחור בין שתי חלופות. האחת - הסכמה מחודשת לעיקרון החלוקה של הארץ, שביסודה של החלטת עצרת האומות המאוחדות מכ"ט בנובמבר 1947, בשינויים שעליהם ניתן להגיע להסכמה עם ההנהגה של הפלסטינים. והחלופה השנייה - ביטול ההסכמה על חלוקת ארץ ישראל, וכניסה לתהליך שסופו "מדינת כל אזרחיה" בארץ ישראל/פלסטין השלמה.
החלטה ישראלית, במודע או בהתנהגות, שלא להגיע עכשיו להסדר עם ההנהגה הפלסטינית, בגיבוי כלל עולמי, לחלוקת ארץ ישראל ולהקמת שתי מדינות לשני העמים - תביא, גם אם התהליך יימשך שנים רבות, להיווצרות מדינה דו-לאומית בארץ ישראל/פלסטין, שבה יחלקו בשלטון היהודים והפלסטינים, בדרכי שלום - או לא.
לא מקרה הוא שבוגרי תנועת בית"ר כמו דן מרידור, ציפי לבני ואהוד אולמרט, כולם דור שני למנהיגי חרות הצה"ר ולחברי כנסת מטעם תנועת החרות, ילדים שגדלו על "שתי גדות לירדן זו שלנו זו גם כן" - הגיעו למסקנה שבנסיבות הבינלאומיות והארץ-ישראליות הנוכחיות, התעקשות על ביטול החלטת החלוקה מסכנת את קיומה של מדינת היהודים. מחויבותם לארץ ישראל, והעובדה שתנועת החרות התנגדה להחלטת החלוקה גם בשנת 1947, מדגישות את המהפך שעברו.
הדילמה אינה בין הסדר טוב ויחסי שכנות טובה בין ישראל ופלסטין, בין יהודים וערבים בארץ ישראל - ובין הסדר רע. החלופות הן חלוקת ארץ ישראל, גם אם נצטרך להילחם בעתיד בשכנינו הפלסטינים, מצד אחד - או ביטול החלוקה והפיכת מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה, מצד שני.
כמו מילותיו של השיר של אהוד מנור, אין לי ארץ אחרת, שיר שרבים בארץ שרים בלי לדעת על איזה רקע נכתב ומה המשמעות של מילותיו: "...לא אשתוק כי ארצי שינתה את פניה, לא אוותר לה אזכיר לה, ואשיר כאן באוזניה, עד שתפקח את עיניה".

תאריך:  10/07/2011   |   עודכן:  10/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אין לי ארץ אחרת
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
לא נמאס ? די לסגירת עיניים! ל"ת
זקן  |  10/07/11 15:29
2
הטרנספר - אופציה שחייבת לחזור
לדיון הציבורי  |  10/07/11 16:14
3
אל תזרה חול! יש עוד חלופות!
נירררררררררר  |  10/07/11 17:17
 
- שלא לדבר על האופציה הירדנית
ע. הנביא  |  11/07/11 16:21
4
גם לי אין ארץ אחרת וגם אני שרה
קורןנאוה טבריה  |  11/07/11 07:08
5
"ללא חזרה משמעותית"?!!
ע. הנביא  |  11/07/11 16:13
6
עדיין מחכה
ע. הנביא  |  12/07/11 09:37
7
הרבה יותר קל להתעלם
ע. הנביא  |  12/07/11 11:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלמה גזית
בימים האחרונים היינו עדים - ב"משחק הכדורגל" הבלתי נגמר שבין ישראל לפלסטינים - לשלושה גולים עצמיים, שלושה גולים שהבקענו, באיוולתנו, במו ידינו: פרשת המשט לעזה, פרשת גוויות המחבלים ופרשת ה"מטס" לפלסטין
בעז בן צור
הצעת החוק לבוררות חובה מעוררת בעיות חוקתיות מהותיות. היא נוטלת את הזכות שיש לכל אדם בישראל שעניינו יידון בבית משפט בהליך שיפוטי תקין. מדובר בפגיעה קשה שאינה מידתית ואינה סבירה. יישום ההצעה יכרסם במוסד הבוררות, ויפגע גם באמון הציבור בבתי המשפט
דורון ברזילי
כראש הלשכה אני חש בעול האחריות ומבין את המשימות העומדות לפתחנו. התקווה והרצון לשינוי מאחדים את כולנו תחת אותה מטרה: שמירה על הבית והמקצוע שאנו כל כך גאים להימנות עם שורותיו
חן בן אליהו
ג'אד אינו לבד. הפסיכוזה הקולקטיבית מקיפה ציבור נרחב בשמאל הקיצוני, החל בפרופסורה הפסיכוטית שהשתלטה על כל מחלקה ופינה טובה באוניברסיטאות שלנו וכלה באחרון מפגיני הרחוב מבין מטורללי 'שלום עכשיו'. שורשיה נעוצים בקרקע הרוחנית-נפשית של איבוד הזהות היהודית אשר אין טובה ופוריה ממנה להצמחת גידולי פרא ומופרעויות שונות ומשונות.
דניאל (דני) כהן
בעצם ימים אלו מתנהל קמפיין תקשורתי ציני, חסר כל הגינות ושטחי, כלפי ההליך המתנהל במפלגת העבודה    ציניות ושטחיות או עיתונאים מגויסים?    יועצה המשפטי של מפלגת העבודה: המפקד האחרון של מפלגת העבודה הוא המפקד הנקי והאיכותי ביותר מבין כל המפקדים שנערכו במפלגה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il