X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תחזית מדינית היא תוצאה של חיבור נתוני אמת. משאלת לב היא מתכון בטוח להערכה שגויה אני מתפוצץ מסקרנות לדעת איך, איך, איך יוסי שריד הגיע למסקנה נחרצת שממשלת רבין תביא שלום הלכתי לארכיון...
▪  ▪  ▪
יוסי שריד

יוסי שריד הוא אחד מבכירי הטועים שמעולם לא טעו. המבוכה של הטועה חסרה לו. אילו חווה אותה, היה מן הסתם זוכה בכמה פירורי צניעות. לא צריך הרבה - כמה פירורים היו מרסנים ומאזנים את האגו הנפוח.
ולמרות האמור, אני מקפיד לקרוא אותו. כישרון הכתיבה שלו נדיר. הוא מה שהחבר'ה מכנים, "יודע לכתוב". זה לא אומר כלום על היכולת שלו להבין או לנתח את המציאות, אבל כל מי שמכבד כישרון כתיבה, לא יכול שלא להתפעל מהריקוד הווירטואוזי של האצבעות העדינות שלו על המקשים.
יוסי שריד מכיר את שני צדי המטבע הפוליטי. היה זמן שהוא הסתכל על הפובליציסטים מתוך העשייה הפוליטית (ממשלה), עכשיו הוא פובליציסט שמסתכל על הפוליטיקאים, מתוך העדר שמתיימר להאיר את דרכם של העושים. כאז גם היום הוא בטוח שכל מי שלא חושב כמוהו, עיוור מדיני.
נתניהו לא חושב כמוהו. הנה לכם סיבה להזהיר מפניו. תחת הכותרת "האיש הזה מסוכן", כתב שריד: "כל אחד מרגיש את הסגריר המתקרב, ולא באמת יופתע מהרעם"... ועוד מאותו מאמר: "ראש הממשלה חי על זמן שאול. בהאריכו את כהונתו, הוא מקצר את חיינו" (הארץ, 1.7.11). המסקנה הזאת - נתניהו מסוכן! - קיימת בתודעתו, הרבה לפני הנימוקים. ומשום כך, היא עסוקה בלחפש סיבות. כל פעם סיבה חדשה. הפעם, שימו לב: נטישת עובדים בלשכת ראש הממשלה. הנטישות שמבשרות את בוא הסערה.
המציאות הוכיחה שאין קשר בין יציבות ביחסי העבודה בלשכת ראש הממשלה לבין ביצועים. לא כל נטישת עובדים בישרה על סערות מתקרבות. ולהפך. הנטישות מלשכת נתניהו, כן. ואם זה לא ממש משכנע, אז יש עוד סימנים המוכיחים ש"נתניהו מקצר את חיינו". (ציטוט) "עדותם של בכירי ביטחון שעבדו במחיצתו ותהו על קנקנו. כבר בתקופת כהונתו הראשונה", כתב שריד, "ניערו רמטכ"ל (שחק) ושר ביטחון (מרדכי) חוצנם ממנו".
למרות שהיא לא נחשבת, המציאות לא יכולה להתאפק - יש לה גרסה אחרת. אמנון ליפקין-שחק ("נתניהו מסוכן לישראל"!) זינק ראש לבריכה כדי להציל אותנו מטביעה. כמו עמי איילון אחריו - גם הוא לא בדק קודם אם יש בה מים. התוצאה: התאבדות פוליטית של שני המזהירים הלא זהירים. איציק מרדכי אמר לי בשיחה בינינו: טעיתי. הם עבדו עלי...
זאת לא פעם ראשונה שיוסי שריד משתף אותנו בתחזיותיו. כמו כל דעתן פורה, גם התחזית אותה הוא מפיץ ברבים, מכילה בתוכה את המוניטין המפוקפק שלו כקורא מציאות. נבירה בארכיון מגלה, שהבנתו את המציאות מעוררת חיוך סלחני.
במרס 95', הפרטנרים, שסוכני האשליות מהשמאל הביאו מתוניס, שקדו על הקמפיין שאמור היה להעלות את נתניהו לשלטון. הקמפיין כלל מופעים אור-קוליים בהם הועפו אוטובוסים עמוסי יהודים באוויר. כמו החברים שלו, גם שריד לא ידע ולא הבין איפה הוא חי. אני מתפוצץ מסקרנות לדעת איך, איך, איך הגיע באותם ימים למסקנה נחרצת שהשלום בדרך. האם הסיק איזושהי מסקנה על עצמו?
למדנו שבאותו מקום שהמציאות מתקוטטת עם הדמיון של השמאלנים, המציאות מסיימת על אלונקה. זוהי אותה אלונקה, בעזרתה פינו אנשי זק"א את גופות קורבנות השלום שהביאו עלינו יוסי שריד והחברים שלו. שופופו...

"מה כאן האשליה?"

פורסם במקור: ארכיונרי
תאריך:  11/07/2011   |   עודכן:  11/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יש נביא בעירנו
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
לב"ג היו ה"נערים"דיין,פרס,נבון
ראספוטין בן מדביד  |  11/07/11 15:50
2
כולם אופורטוניסטים
אלון פלג  |  11/07/11 19:11
3
ביבי מבצע את חזון אורי אבנרי ! ל"ת
מה רוצים מיוסי ??  |  11/07/11 20:38
4
"הנחש"שריד=חובה לקרוא את ספרו
קורןנאוה טבריה  |  12/07/11 05:28
5
רבין ותסמונת הפחד
חשדנית  |  12/07/11 09:40
6
יוסף פלביוס שריד
רונן גולדשטיין  |  12/07/11 17:53
7
תגובה
צנחן  |  12/07/11 18:59
8
איזה ארכיון משעשע
סתם_1  |  13/07/11 10:53
9
בקשת דואר אלקטרוני שלך נרי
הלאי גואל   |  15/07/11 07:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף עברון
"אין עוד שני עמים אחרים שהטביעו חותם שכזה על העולם. שניהם גילו כושר קיום, חרף סכנות וסבל אין קץ ממדכאים מבחוץ... הם נשארו קיימים חרף כל מה שיכול היה העולם לעשות כנגדם, וחרף כל מה שיכלו לעשות כנגד עצמם"
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
תזכיר החוק לביטול הפטור לדירות השקעה שפורסם לאחרונה מורכב ומסובך, ומעורר את הצורך בבחינה מערכתית של הסוגיה החשובה
יונתן בשיא
הקיבוצים שמהווים 1.7% מהאוכלוסיה אחראים ל-9% מהייצור התעשייתי של ישראל!
איתן קלינסקי
לחמניה בחצי שקל? קוטג' ב-4.40? חלה בשלושה שקלים? כן, יש מרכול שמוכר במחירים אלו. מדובר במרכול חרדי בבת ים שבעליו משדרים תפישת-עולם חברתית    ומה עם הספרייה בקריית שמונה? התחזית שלי בנוגע לפתיחתה פסימית. הלוואי שאתבדה...
יובל לובנשטיין
מחסני המזון של רשת "אושר עד" עושים חיל. כיצד? הרשת מציבה שלטי ענק בולטים בצמתים מרכזיים המפנים אליה את הצרכנים    אבל איך מצליחה הרשת להוזיל את מוצריה באופן כה ניכר?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il