X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ראלף ניידר [צילום: דון לאוונז´, פליקר]
דרוש ראלף ניידר ישראלי
לא די בהצלחתו של מרד הקוטג', החד-פעמי בינתיים בארץ. ישראל זקוקה למישהו נמרץ ודינמי, בנוסח פעיל זכויות הצרכנים האמריקני, שיוביל וידרבן את אזרחיה להתקוממות אינטנסיבית ולחרם טוטאלי כנגד כל ניסיון של הפקעת-מחירים

הצלחתו הגדולה של מרד הקוטג' בארץ הוכיחה, בעליל, שבידיו של הצרכן הישראלי מופקד נשק יעיל כנגד העלאת מחירו השרירותית. אלא שימים יגידו אם ההימנעות הגדולה מקניית הלבן-לבן הזה הייתה רק מרד-צרכנים חד-פעמי שהצליח, או שהייתה בו פריצת-דרך גם לבאות. מכל מקום, כבר הצליח המרד הזה לעורר סערה ולהוכיח שהצרכן הישראלי מסוגל, אומנם, להתעורר לפעולה, אבל רק כשהחרב ממש מונחת על צווארו.
אין צורך
בארה"ב, להבדיל אלף אלפי הבדלות, כבר שנים שאין שום צורך במרד כזה. בארצו של הדוד סם למדו היצרנים, זה מזמן, פרק מאלף בהלכות-קנייה נאותות. בפרק הלימוד הזה הוברר להם, באורח ברור, שעל הצרכן האמריקני המצוי פשוט לא ניתן לעבוד. לפחות לא מאז ימיו של המשפטן והעיתונאי ראלף ניידר, פעיל זכויות הצרכנים המיתולוגי.
צרכנות נבונה
את פרסומו קנה ניידר כמניף דגל שוויון זכויות הצרכנים באמריקה. במשך קרוב ל-40 שנה הוא נאבק בשחיתויות של חברות פרטיות, במוצרים לקויים ובשירות גרוע. היה זה ניידר שלימד את העם האמריקני פרק בהלכות צרכנות נבונה. בסדרת כתבות ארוכה שפירסם, עלה בידיו לחשוף ברבים את דרך הרמייה של היצרנים למיניהם, את עושק הצרכנים שלהם, ואת הליקויים החמורים שבמוצריהם. כך, למשל, פקח ניידר את עיניהם של בני עמו שחברות הנפט אינן, בעצם, הבעלים של השמש, וקנה את עולמו כשחשף בפניהם, בין היתר, את פגמי התכנון והמבנה של כלי-הרכב למיניהם.
אלף-בית
במרוצת הזמן אומצה תורתו של ניידר כאלף-בית, לפיו אין הצרכן צריך להתנהג כקונה שמבזבז את כספו לריק. מרידות הצרכנים ההמוניות שאירגן פעיל זכויות הצרכנים כנגד הפקעת מחירים, הפכו מהר מאוד לספר הספרים של עולם הצרכנות. התוצאות החיוביות ניכרו היטב בשטח. החרם הטוטאלי, שהטילו הצרכנים כנגד כל יצרן מפקיע, לא רק שהביא להורדת מחירים - הוא גם יצר תחרות פרועה, אם כי בהחלט בריאה, בקרב היצרנים, שממנה רק יכלו הצרכנים ליהנות.
מגיפה חולנית
מזה שנים משתוללת בארץ מגיפה חולנית של הפקעת מחירים, שבה מגיעים רווחי היצרנים על מוצריהם לשיאים אבסורדיים של מאות ואף לאלף אחוזים. כל זאת בשעה שהרווח שלהם אינו צריך לעלות ליותר מעשרות אחוזים בלבד. הדברים אמורים לאו-דווקא במוצרי מותרות, אלא, ובעיקר, במוצרים בסיסיים, שעליהם מתקיימת דלת העם ושממדיה רק הולכים ותופחים.
אז לפחות הגיע הזמן להופעתו של ראלף ניידר כזה גם כאן, אצלנו, בארץ. אחד שיסתום, אחת ולתמיד, את הפרצות המיותרות כל-כך, שרק קוראות לגנב לבוא.

תאריך:  12/07/2011   |   עודכן:  12/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דרוש ראלף ניידר ישראלי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הביאו לנו מלך
אהרן מיטל  |  12/07/11 14:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
אין זה מקרה שהנתונים על עסקות הטיעון אינם קיימים, למרות נהליה של הפרקליטות עצמה ולמרות ביקורת של מבקר המדינה לפני עשר שנים. הדבר האחרון שהפרקליטות רוצה, הוא שמישהו יתחיל לחטט בעסקות הללו ואולי גם לגלות את המחדלים הכרוכים בהן
ענבל בר-און
חרם על מוצרי ההתנחלויות? השתגעתי? טלפנתי אל הבנקאי האישי שלי, נטלתי הלוואה ל-30 שנה, ויצאתי בבולמוס קניות של מוצרי התנחלויות    את היום הקרוב אני עומדת לבלות בהפנינג של פינוקים מטעם מוצרי ההתנחלויות! קדימה אל עולם חדש מופלא
אהרון רול
חוק החרם יהווה את הסמן השפוי לחוקים תומכי דמוקרטיה-מתגוננת במדינת ישראל    ההשתוללות האנטי-ישראלית, האנטי-יהודית וציונית של "הנבלים ברשות הרוח" נגמרה!
ארנון אשרי
מבורך הוא מאבק הצרכנים נגד העלאת מחירי מוצרי החלב, אך הרפתנים אינם הכתובת    האומנם כל הסאגה הציונית קמה למען עם של עו"דים וסוחרים בלבד?
איתמר לוין
חשיפת הסודות הכספיים של משפחת אולמרט הביכה את ראש הממשלה לשעבר, ויותר מכך - העלתה שורה של סימני שאלה לגבי התנהלותו הכספית. מעל לכל מרחפת השאלה, כיצד אדם שחי - על-פי דבריו -הוא - במשיכת יתר תמידית, מאבד 150,000 דולר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il