X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בכל זאת התקשורת עושה הנחות למגזר הדתי: כאשר חילוני מתחזה לד"ר או פרופסור, היא חושפת זאת ואף מתעללת בו לא כך כשמדובר בדתי מתחזה: "הרנטגן" ו"האולטרא סאונד" למשל שמעולם לא הוסמכו לרבנות, אבל זה לא מפריע לתקשורת להצמיד להם את התואר "רב", גם כשברור לשני הצדדים כי מדובר בבלוף מוסכם
▪  ▪  ▪
יעקב איפרגן. הוסמך לרבנות? [צילום: מאיר אבן חיים]

לפני כשני עשורים כמדומני, חשפה התקשורת את העובדה, ששר הביטחון דאז, משה (מישה) ארנס איננו בדיוק פרופסור, אלא "רק" ד"ר המשמש כ"פרופסור חבר" (מה זה?). ארנס, כמובן, הסביר את מה שהסביר וה"פרשה" עברה-חלפה מן העולם. לפני כעשור נחשפה פרשה נוספת של התחזות-לכאורה: התברר כי נשיא בית הדין לעבודה דאז, השופט סטיב אדלר, שנהג לחתום את פסקי הדין שלו בתואר "דוקטור", איננו בדיוק בעל תואר שלישי.
אדלר הסביר אז וטען כי תוארו בארה"ב, משם הגיע ארצה, הוא שווה ערך לדוקטור בארץ. אבל הוא גם הבטיח לא לחתום עוד לצד שמו את התואר ד"ר. ואילו לפני מספר חודשים חשפה התקשורת מתחזה-לכאורה מפורסם נוסף: פרופסור רפי קרסו. לשיטתה אז, קרסו הוא "רק" דוקטור. גם קרסו הסביר, לא לפני שהתפתל קמעא.
בסך הכול מדובר בעבודה טובה של התקשורת, שממלאת את תפקידה על הצד הטוב ביותר. אלא מה? תואר רב, למי שאינו יודע, מצריך זמן והשקעה השווים לתואר דוקטור. אז איך ייתכן, שדווקא כאן התקשורת, בעיקר המקומית, כושלת פעם אחר פעם? שהרי לא אחת יוצא לי לקרוא ראיון עם דמות תורנית כזו או אחרת, שמוצמד לה התואר "רב", למרות ששני הצדדים - המראיין והמרואיין - יודעים כי מדובר בבלוף, התחזות ממש. הדברים נכונים לגבי המקובל ישראל יעקב איפרגן ("הרנטגן"), שהפך לכוכב תקשורת בשנים האחרונות, באחיינו יגאל שריקי ("האולטרא סאונד") מאופקים ו"רבנים" רבים אחרים, שמה שהופך אותם ל"רב" הם הכיפה הגדולה, הזקן, הציציות המבצבצות מחוץ לחולצה ואולי עוד סממן או שניים. השכלה תורנית גבוהה? אעוז אוביללה (כלומר, חלילה וחס).
זכורני לפני שנים, עת שמשתי עורך מקומון ואח"כ עוזר ויועץ לראש עיריית באר שבע, את מנהל החשבונות יצחק סבן, ששימש אז כסגן ראש עיריית ב"ש הממונה על הרווחה. סבן היה פעם חילוני גמור. לימים הוא חזר בתשובה, הצטרף ל"שס", הפך לסגן ראש עיריית ב"ש ואח"כ אף לח"כ מן המניין. אותו סבן נהג להתראיין לעתים קרובות לתקשורת המקומית (בנגב) מתוקף תפקידו כממונה על הרווחה, ואף נהג להוציא לה מנשרים (קומוניקטים) על פועלו, כאשר בכולם הוא נהג לחתם: "הרב יצחק סבן, סגן רה"ע הממונה על הרווחה". והתקשורת? זו עברה על כך בשקט, כאילו שבמגזרים מסוימים ההתחזות מותרת.
כאז כן היום, וחבל. חבל, כי חדשות לבקרים קמים להם כל מיני מכשפים ואצטגנינים המכריזים על עצמם כעושי ניסים (זכותם), כשליחיו של הקב"ה (להזדקק לפסיכיאטר זה עדיין לא פשע) וכרבנים מוסמכים!!! והתקשורת? זו יודעת בבירור כי מדובר בחרטא ברטא, אבל לא בהכרח נוקפת אצבע, כי לפעמים אותם "רבנים" מזרימים לה הון עתק כתוצאה מפרסומים.
הגיעה העת שהתקשורת תעשה סדר ותחשוף את המתחזים גם במחיר של אבדן הכנסה.

תאריך:  13/07/2011   |   עודכן:  13/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יעקב איפרגן  יצחק סבן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתחזה לך ברח
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
שכחת את המתחזה אריק כרמון
קורא ותיק  |  13/07/11 15:03
2
שכחת את המתחזה אריק כרמון ל"ת
קורא ותיק  |  13/07/11 16:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
מאחר שאני רואה בהתיישבות יהודית ביו"ש מכשול לשלום, גזרתי על עצמי לא לקנות מוצרים המיוצרים במקומות אלה. בעצם ההכרזה שלי בפרהסיה עברתי עבירה, אקבל בהכנעה את הדין
נבון קצב
החוק נועד למנוע מתן כלי נשק נוסף בידי אויבי ושונאי ישראל ובידי אותם אזרחי ישראל המשתפים עימם פעולה. אני סבור שראש הממשלה היה חייב להיות נוכח בהצבעה חשובה זו. שכן, הגיעה השעה להפסיק את ההפקרות במדינה לפיה אויבי ושונאי ישראל ומשתפי הפעולה עימם מקרב אזרחי ישראל משתמשים באצטלות משפטיות
עו"ד אריאל לוין
הצעת חוק אמיצה ונבונה של ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ' עוררה גל של אלימות מילולית ומתקפות סטריאוטיפיות על גברים מצד "פמיניסטיות" לוחמניות. צריך לעצור את אלו!
ראובן לייב
בסך-הכל, חוק החרם הוא כסת"ח לייעודו הספציפי, שהוא, לכאורה, הגנה טוטאלית מפני כל קריאת-תיגר על ההתנחלויות. רק שזה, בדיוק, מה שהופך אותו לאנטי-דמוקרטי, בעל אופי פשיסטי, ושכדי להסתייג ממנו לא צריך להיות דווקא "סמולן"
רועי אורן
איך זיכה בית המשפט אישה שככל הנראה רצחה את בתה, ולמה נסגר השבועון הרווחי באנגליה    חדשות עולם בראי ישראלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il