X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
אברהם שרגאי, האיש שעומד תדיר ברקע הצילומים מישיבות ראש הממשלה, הגיש תביעת דיבה נגד אמיר אורן והארץ ישיבה מקדמית בתיק צפויה להתקיים בחודש ספטמבר
▪  ▪  ▪
אברהם שרגאי עומד בתמונה מאחורי השר יצחק הרצוג. טוען למאמר מבזה [צילום: פלאש 90]

אברהם שרגאי, ראש ענף ביטחון במשרד ראש הממשלה, הגיש לאחרונה לבית משפט השלום בירושלים תביעת לשון הרע נגד עיתון הארץ והעיתונאי אמיר אורן, וזאת בעקבות מאמר שכתב אורן ולטענת שרגאי מבזה אותו.
"מה זאת, בדיוק, ממשלה?", תהה אורן בפתח מאמר דעה שפירסם בהארץ בחודש דצמבר האחרון. "מה היא עושה שם, כאשר היא 'מושלת'? מה קורה לאחר שחבריה עולים לקומת הישיבות, לתוך מארב הצלמים, טופחים על כתפו של אותו גוץ שחור תלתלים הטורח לעמוד שם תמיד כדי להופיע בחדשות הערב, מתיישבים לאורך שתי גדות השולחן ומצביעים על מה שמתקרא בלשונם 'הצעת מחליטים'?".
על-פי אחד הסעיפים בכתב התביעה של שרגאי, במסגרת תפקידו כראש ענף ביטחון במשרד ראש הממשלה הוא אחראי על תיחום אזורי הנוכחות והפעילות של העיתונאים בחדר ישיבות הממשלה, על הצילומים בחדר ועל הוצאת העיתונאים מהאזור בתום הצילומים. סעיף אחר בכתב התביעה מנוסח כך: "לראשו של התובע תלתלים שחורים וגובהו 170 ס"מ".
בהמשך נכתב כי "כלל הפרטים האמורים אודות התובע עשוהו במרוצת השנים לדמות מוכרת לעין הציבורית הואיל וכלי התקשורת החזותיים לוכדים אותו רבות בעדשותיהם מתוקף מיקומו של התובע בעת הצילומים בשל תפקידו".
כדי להעיד על כך צורפו כמה וכמה דוגמאות לתצלומי ישיבות הממשלה שבהם ניתן לראות ברקע את התובע. "אין אדם הדומה לתובע (חזותית) אשר נוטל חלק בריטואל הקבוע של ישיבות הממשלה", מודגש בכתב התביעה, ובהמשך נקבע כי "אין מי אחר אשר התיאור [של אורן] יכול להיות מכוון לגביו כי אם התובע".
לדברי שרגאי, בכוחו של הפרסום בהארץ להשפיל אותו בעיני "חבריו, עמיתיו לעבודה, קרובי משפחתו וכן יתר אזרחי ישראל המורגלים לראות את דמותו של התובע כ'חלק מהנוף' בדיווחים מצולמים מישיבות הממשלה". בשל כך הוא דורש פיצוי בסך 50 אלף שקל.
כתב ההגנה מטעם הארץ ואורן נפתח בציטוט משירה של רחל, "עקרה": "בֵּן לוּ הָיָה לִי! יֶלֶד קָטָן, שְׁחֹר תַּלְתַּלִים וְנָבוֹן. לֶאֱחֹז בְּיָדוֹ וְלִפְסֹעַ לְאַט בִּשְׁבִילֵי הַגָּן". בכתב ההגנה נטען כי "ככל שהתיאור 'תלתלים שחורים' כרוך במטען אסוציאטיבי כלשהו, והדבר מוכחש, הרי שמדובר בהקשרים חיובים ונחשקים. כך אצל המשוררת רחל בשירה 'עקרה' (אורי); כך בשירו של ישי לוי 'תלתלים שחורים' (מילים ולחן: מייק לוק); כך בשירה של שלומית אהרון 'אישי ואהובי' (מילים: מאיה בז'רנו, לחן: יובל דור וירון בכר) וכך בשירו של צביקה פיק 'אלף נשיקות' [...]".
כמו-כן נטען בכתב ההגנה כי "בכתבה לא ציינו פרטים מזהים של התובע, לא כל שכן שמו ולא הוטל דופי בעבודתו, בדרך ביצועה או במקצועיותו. [...] נשוא הכתבה איננו התובע והיא לא עוסקת בו. הוא אינו מוזכר בשמו וגם לא בתפקידו. הדרך היחידה לזהות אם אכן מדובר בו תלויה בשאלה אם התיאור מהווה תיאור גופני נאמן למציאות ואם כך - בוודאי אין בכך לשון הרע. אם יטען התובע כי לא מדובר בתיאור גופני מדויק, מה לו כי ילין על כך שהתיאור מתייחס אליו? לא ניתן לאחוז את החבל בשני קצותיו [...] מדובר בזוטי דברים אשר אדם בעל מזג סביר לא היה נעלב מהם, ובוודאי שלא היה תובע בגינם ומטריח את מערכת המשפט בעניין".
בתשובה לכתב ההגנה טען שרגאי כי הוא קובל לא על התיאור החיצוני אלא על כך שהמאמר "מתייחס בצורה מבזה ולועגת להתנהלותו של התובע - כמי אשר 'טורח לעמוד שם תמיד כדי להופיע בחדשות הערב'. מכאן ביזוי של אדם הממלא במסירות את תפקידו זה עשרות שנים. כאחרון המתגודדים מאחורי כתבי טלוויזיה המדווחים מאירועי ספורט (או, להבדיל, מאתרי פיגועים) הדוחקים פניהם למצלמה, שמו הנתבעים את התובע".
ישיבה מקדמית בתיק צפויה להתקיים בחודש ספטמבר.
47685-02-11
רשימות קשורות:
- ארץ קשוחה
- הם יורים גם בעיתונאים
- הניצחון הכפול של צילה חיון
- צריך שניים לרייטינג
- ריכוך המועמדים

תאריך:  13/07/2011   |   עודכן:  13/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תלתלים שחורים
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
צודק ל"ת
שמעון עזר  |  13/07/11 11:35
2
אמיר אורן חוייב בהתנצלות .
מידע נוסף  |  13/07/11 12:06
3
בושה לעיתון הארץ
ארציק  |  13/07/11 12:42
4
בושה לעיתון הארץ
ארציק 2  |  13/07/11 12:53
5
האינטרס של אמיר אורן.
על אמיר אורן  |  13/07/11 13:19
6
בושה לעיתון הארץ
ארציק 2  |  13/07/11 13:22
7
מה אתה קופץ?.....
עזרא מנצור  |  13/07/11 14:30
 
- בתגובות לעיל יש לך חומר למחשבה ל"ת
לעזרא.  |  13/07/11 15:52
8
מי צריך לשלם למי
עזי נגר  |  13/07/11 22:21
 
- חוסר הבנה ו'אירוניה פוגענית'
לעזי נגר.  |  13/07/11 23:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
"הילד הרע" של המערכת, דן מור, מקדם תיקים ביעילות ובתקיפות. אולי הצדדים היו רוצים שיהיה נחמד יותר, וידוע שהפרקליטות לא ממש אוהבת אותו, אבל בשורה התחתונה - דברים נחתכים
ד"ר ראול רודריגז
חיידק הליקובקטר פילורי הוא אחד המזהמים השכיחים ביותר בעולם    חיידק זה מצוי בכ-70% מהאוכלוסיה ובמדינות מסוימות פוגע באף יותר מ-90%
ד"ר ע. קליין וע. קיס
פעילות גופנית מומלצת בכל גיל    מעבר לעזרה בירידה במשקל עוזרת הפעילות הגופנית לשינוי היחס בין אחוזי השומן לשרירים, לשיפור מצב הרוח ולהגברת הביטחון העצמי של הילד
ד"ר איל טורפז
ילדים נוטים לפתח תגובות חריפות במיוחד לעקיצות יתושים. עקיצות באזורים רגישים עלולות לגרום לנפיחות קשה באיבר העקוץ    במרבית המקרים אין צורך בטיפול נרחב, וניתן להסתפק במשחה או בג'ל מרגיע עד שהנפיחות תרד
ד"ר אריק זרצקי
השימוש הנפוץ בבוטוקס הוא בהזרקה לאזור הפנים, בעיקר בשלושה אתרים: צידי עיניים, בין הגבות והמצח    תהליך הזרקת הבוטוקס אורך פחות מרבע שעה    התוצאות האסתטיות כתוצאה מהזרקתו מתקבלות תוך יומיים שלושה, כאשר שיא פעילות החומר מופיע לעיתים לאחר שבוע מהזרקתו
רשימות נוספות
לא שוחד   /  אורן פרסיקו
הנשר נחת ונחשף  /  אורן פרסיקו
הכתב משה נוסבאום מבוקש לעדות  /  אורן פרסיקו
העיתונאים הדתיים מתאגדים   /  אורן פרסיקו
מישהו הקליט את השיעור?   /  אורן פרסיקו
שוקולד עם חמאת בוטנים  /  רפי מן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il