X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חוקי היסוד שאמורים להיות מעל לחוק ולהגן על זכויות האדם, לא ניתנים ליישום והם מקיפים חלק קטן מאוד של זכויות האדם. מדובר בסוג של תרמית. מוכרים לציבור "לוקש" שיש לו חוקה ולמעשה אין לו כלום
▪  ▪  ▪
אהרן ברק. לא מהפכה ולא חוקה

בשנות ה-90 נחקקו בישראל שני חוקי יסוד-חוק יסוד: כבוד וחירותו וחוק יסוד: חופש העיסוק. חוקי היסוד באו להגן כביכול על זכויות האדם בישראל. ישראל מחויבת לחוקק חוקה. בהכרזת העצרת הכללית משנת 1947, נקבע שכל אחת מהמדינות שיוקמו בא"י המנדטורית תכונן חוקה שתשמור על זכויות האדם. ישראל קיבלה על עצמה את ההכרזה, ובמגילת העצמאות התחייבה לחוקק חוקה עד 1/10/48. החוקה לא כוננה עד היום.
תחת זאת הוחלט שהחוקה תיקבע בחלקים, כשכל חלק נקרא "חוק יסוד". במהלך השנים נחקקו מס' חוקי יסוד שהתייחסו למוסדות המדינה כמו חוק יסוד: הנשיא, חוק יסוד: הצבא, חוק יסוד: השפיטה ועוד. אך בלטה בחסרונה מגילת זכויות אדם בעלת תוקף חוקתי, כפי שישראל התחייבה לחוקק.
חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, נועד כביכול למלא את החסר. עם פרסום החוק, יצא נשיא ביהמ"ש העליון דאז, אהרן ברק בהכרזות "מפוצצות" וכינה את החוק "מהפכה חוקתית".דבריו לא היו אלא תעמולה זולה שנועדה ליצור אשליה שבישראל יש זכויות אדם. האמת שמדובר בחוק יסוד עלוב ביותר.
ראשית, הוא מקיף חלק קטן מאוד של זכויות האדם. הוא מגן על הזכות לשם טוב, חופש תנועה, קנין, חיים, גוף וכבוד האדם. אין התייחסות לזכות לשיוויון, לזכות למשפט הוגן ולעיקר העיקרים- לחופש הביטוי.
יש כאלה שמנסים להכניס את הזכויות החסרות לתוך המושג "כבוד האדם". לדעתי זהו ניסיון כושל. המושג "כבוד האדם" הוא מושג עמום ונתון לפרשנות. הרכב מסוים של ביהמ"ש העליון יכול לפרש את המושג כך, והרכב אחר-אחרת. זכות שנתונה לפרשנות היא זכות חלשה.
שנית, ניתן לפגוע בזכויות המוגנות ללא קושי. החוק קובע שאין לפגוע בזכויות הנ"ל אלא בחוק שהולם את ערכיה של מדינת ישראל. מהם הערכים הללו? בחוק נקבע שערכיה של מדינת ישראל הם ערכים יהודיים ודמוקרטיים. לכאורה חוק שסותר את הערכים הללו איננו חוקתי. אך מה הדין כשקיימת סתירה בין שני הערכים? מה הדין כשחוק מסוים איננו דמוקרטי אבל עולה בקנה אחד עם עקרונות היהדות? דוגמאות לא חסרות. ערכי הדמוקרטיה מבוססים על שיוויון בין בני האדם. ערכי היהדות מפלים לטובה את היהודי על פני הנוכרי, ויש אף שמקצינים ומתירים את התרת דמם של הנוכרים (ראו "תורת המלך"). כאשר ביהמ"ש העליון יצטרך לבחון אם חוק מסוים סותר את ערכיה של המדינה הוא לא יוכל להתעלם מקיומה של הסתירה, והתוצאה היא מבוי סתום וחוסר אפשרות לבטל חוק.
שלישית, החוק נותן תוקף לחוקים שפוגעים בזכויות האדם, שנחקקו לפניו. רק חוקים שיסתרו אותו, מכאן ולהבא יתבטלו. התוצאה היא ששורה של חוקים במיוחד בתחום המעמד האישי שיוצרים כפיה דתית וחוסר שיוויון בין המינים, נשארו על-כנם. אותם פגמים קיימים גם בחוק יסוד: חופש העיסוק.
לסיכום, חוקי היסוד שאמורים להיות מעל לחוק ולהגן על זכויות האדם, לא ניתנים ליישום. מדובר בסוג של תרמית. מוכרים לציבור "לוקש" שיש לו חוקה ולמעשה אין לו כלום.

תאריך:  17/07/2011   |   עודכן:  17/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוקי יסוד ושיטת הישראבלוף
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
יהודי גוש קטיף היו שקופים לחוק
חוק המנוף השמאלני  |  17/07/11 14:18
2
בתור נשיא בית משפט עליון
סלית  |  17/07/11 17:42
3
מה האלטרנטיבה??
איש עצוב  |  18/07/11 11:36
4
חוקה-שלטון האייטולות החילוניות
מטאטא  |  18/07/11 14:49
5
כואב, כואב לקרוא את התגובות
אחד העם  |  18/07/11 19:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פול לאודינסקי
אפליקציות ומשחקים בפייסבוק יכולים להיות מהנים מאוד, אך גם כאן קיימות סכנות. איך נזהה אותן וכיצד נתגונן?
אברהם בן-עזרא
ככלל, מי שטוען כי זכותו לקבל פיצוי מאחר, עליו להוכיח את צדקת טענתו. לא כן בנושא היחסים שבין דיירים לקבלנים, לאור היתרונות הברורים שמקנה חוק המכר (דירות) לקונה דירה ביחסיו עם מוכר. הנסתר בדירה מרובה מהגלוי בה, וכך גם בנושא ליקויי בנייה ואי ההתאמות
איתן קלינסקי
לצערי, אין כל הבדל בין הערעור של הפרושים על סמכותה של הממלכתיות בתקופתם, ובין פעילות גלויה כיום של חוגים בימין, ההולכים ומתעצמים, כשהם אינם מכירים בסמכות הממלכה. יש להם סמכויות אחרות, שעבורם הן מקור הסמכות מה כן לעשות ומה לא לעשות. לנורמות הפרושיות בעבר יש קבלות ביצוע מוכחות בהיסטוריה שלנו, המעידות על חורבן ומעגלי דמים יותר מדי קשים לעם היהודי
אריקה קוברי
תקציר פרשות השבוע: מודעת אבל; גזים; סבלנות; הגדרת שעה; נסיגה קיצונית; ניחוש; חלוקה צודקת; תעלת בלאומילך; דליפה; הקופסה ריקה; פרובוקציות; בלתי אמצעי; התעללות; כבוד פגוע; עשה ראש; שאלה של מחיר; סעיף משובש; התנהגות נורמטיבית; מכורות להטרדה; סיור לימודי; שבוע מקוצר; אבוד ממילא; 1984; לה-לה לנד; האתון של בלעם; משייטת; יבוא צהוב; המחדל; הברחת אמצעים; יורד לרגל; שובתים בכיף; קופת שרצים; מוח מאודה; למה לא כל יום שבת; לימודי מד"ב; פוליגמיה; סיכום
ראובן לייב
יגאל הורביץ, שר האוצר המתבכיין של שנות ה-80, אהב לנפנף בנשק ה"אין לי" שלו גם כלפי כל מי שבאמת הגיע לו כסף. בדיעבד מסתבר שכמוהו נוהג גם שר האוצר הנוכחי, יובל שטייניץ. צעדיו החמקמקים לחסוך כספים על חשבון אוכלוסיות נזקקות, כמו יתומים וניצולי-שואה, ממש זועקים לשמיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il