X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שלושים וחמש שנים תמימות נותר בצל חלקו המכריע של דן שומרון במבצע אנטבה הנועז, שאותו תיכנן מעל הקרקע ושעליו גם פיקד, כשאת כל התהילה מצליח לגרוף יוני נתניהו. עכשיו, סוף-סוף, יוצאת האמת לאור השמש
▪  ▪  ▪
דן שומרון, הרמטכ''ל ה-13 (2008-1937) [צילום: לע"מ]
שומרון בשנתו האחרונה [צילום: פלאש 90]

חסד גדול עשה ענף היסטוריה במטכ"ל עם חשיפת חלקו המכריע של דן שומרון, קצין צנחנים וחי"ר ראשי במבצע אנטבה של שנת 1976. חבל רק שנדרשו 35 שנים תמימות כדי שהאמת ההיסטורית הזאת תראה, סוף-סוף, את אור השמש.
איש אינו מפקפק בנועזותו של יוני נתניהו במבצע האגדי כל כך, הנושא עדיין את שמו. איש גם לא יוכל לגרוע את חלקו בו. אחרי ככלות הכל היה זה הוא שהוביל את כוח הלוחמים בשטח. ספק גדול גם אם בלעדיו אכן היה המבצע המיתולוגי הזה נוחל את הצלחתו הגדולה, ואם בכלל היו החטופים זוכים לצאת אל החופש.
כאן, מן הסתם, גם המקום להזכיר, שבמשך שנים היה כותב שורות אלה שותף נאמן למבצע ההנצחה של יוני בעוד שהוגה המבצע, יעקב פישמן, איש צנוע, עליו השלום, הקדיש לעניין ימים ולילות - דאג עבדכם הנאמן לדווח על אודותיו, באורח מאסיבי, מעל דפי היומון, שבו עבד. בדרך כלל התייחסו הדברים להקמתן של ספריות על-שמו של יוני במחנות צה"ל ובמוסדות-ציבור. לא היה אירוע אחד של הנצחה שלא זכה, חדשות לבקרים, לכיתוב ולצילום, בגודל של קידוש לבנה.

מסלול מכשולים
[צילום: פלאש 90]
בתמונה - משמאל לימין: דן שומרון, משה ארנס, יצחק מרדכי ומשה בוגי יעלון. דצמבר 1991
▪  ▪  ▪

אבל מכאן ועד לדחיקתו של דן שומרון אל השוליים, רחוקה ללא ספק הדרך. אחרי ככלות הכל היה זה הוא, כקצין צנחנים וחי"ר ראשי, שפיקד על המבצע על הקרקע וגם זה שתיכנן אותו. לאמיתו של דבר לא הייתה זו הפעם הראשונה והיחידה שבה קופח דן שומרון על מעשיו. גורלו המר לו כששמו תמיד נדחק, בצל השכחה, לקרן-זווית.
מה לא העלילו על מי שזכה לעיטור המופת של צה"ל רק בשל עוז-רוחו? היו אלה לשונות רעות שטפלו עליו עלילות שונות ומשונות, שבינן לבין האמת נפער פער גדול. בין אלה לא נפקד חלקם של קצינים בכירים, עוטי כומתה אדומה, במסגרת "מלחמות הצנחנים" שלהם.
ועדיין לא נשכח מסלול המכשולים שנאלץ דן שומרון לעבור עד שהצליח להתמנות לרמטכ"ל. אין זאת כי אם את דרכו של האיש המצליח הזה ניסו לחסום כל אותם בעלי קומפלקסים, שבמלחמות האגו שלהם לא יכלו להסכין עם נוכחותו בשטח. כדרכו של איש הנחבא תמיד אל הכלים, נאלץ דן שומרון לבלוע את כל המרורים שדאגו יריביו המרים והנמהרים להאכיל אותו.
לאחר הסתלקותם של יוני ודני מן העולם, שני גיבורי התהילה של פעם, הגיעה העת להנציח גם את פועלו של זה האחרון, שנדחק בעל-כורחו אל השוליים. את מה שלא זכה לו בימי חייו, צריך לתת עכשיו לבני-משפחתו ולמוקיריו הלומי העין וחורקי השן. זה, לפחות, מה שנותר לעשות בשבילו, גם אם תהילת עולמו חלפה עוד בדמי-חייו, וגם אם הפצע הנורא והמדמם כל-כך לא יצליח להגליד לעולם.

תאריך:  18/07/2011   |   עודכן:  18/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פצע שעודנו מדמם
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
צריך מזל-להוולד בתקופה טובה...
ראספוטין בן מדביד  |  18/07/11 15:43
2
הטקטס נקמני ולא הוגן
א מ רול  |  19/07/11 01:03
 
- שטויות
סתם_1  |  19/07/11 08:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
בישראל היה משפט שלמה. שלמה, החכם באדם, הציע לחתוך את הילד לשניים, האימא ויתרה על ילד לטובת האישה השנייה שזממה לגנוב אותו, העיקר שיחיה, וכך קבע שלמה מיהי האם האמיתית
עו"ד נפתלי שמולביץ
האם בישראל אכן שולטות האליטות? כיצד הן נולדו ומה מתחזק אותן? כיצד הן פועלות? מהן ההשלכות שיש להן על הריכוזיות במשק הישראלי? וכיצד משליכה התובנה האמריקנית על הנעשה אצלנו?
יוסף קנדלקר
אנחנו מאושרים כי אנחנו מרגישים בטוח. אנחנו מרגישים שאין בלתנו. אנחנו עם סגולה. אני מצטער לספר לכם שכולנו טועים. אנחנו מפסידים במלחמה שגבתה מאיתנו כשלושים אלף איש - יותר מכל מלחמות ישראל. האבסורד הוא, שאנחנו גם לא מוכנים לעשות כלום כדי לעצור את המלחמה הזו. למלחמה הזאת קוראים - המלחמה בתאונות הדרכים
איתמר לוין
גם בפרשת הטרדת העדים במשפט קצב וגם בפרשת הולילנד, פועלות המשטרה והפרקליטות בצורה הפוגעת בהגנתם ובזכויותיהם של משה קצב ואהוד אולמרט    מה כל כך דחוף בזימונו לעדות של פרקליטו של קצב שלושה שבועות לפני הדיון בערעור? מה כל כך דחוף בקיום השימוע בפרשת הולילנד בעוד אולמרט ניצב על דוכן העדים? ההתנהגות הזו מרמזת של שכרון כוח מסוכן של רשויות אכיפת החוק
נרי אבנרי
כשמגיע יום ההזכרה להתפוגגות שרון, ציפורה נוהגת להופיע בתקשורת כדי לספר לנו כמה היא מתגעגעת, ואיזה מנהיג ענק הוא היה. מסקרן מאוד לדעת מה הענק הזה היה אומר על ציפורה שמפיצה תחזיות שחורות. הלכתי לארכיון...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il