X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האוליגרכים עשו את הונם בשלהי ברית המועצות עם התמוטטות המשטר הסובייטי והצליחו להשתלט בדרך זו או אחרת על משאבי המדינה בכסף זול. ובארץ? אין הבדל. הטייקונים עשו ועושים את הונם ממשאבי המדינה שחולקו להם כמעט בחינם
▪  ▪  ▪
בארץ אין הבדל בין טייקון לאוליגרך. ההון נעשה ממשאבי המדינה [צילום: פלאש 90]

למה לישראלים קוראים טייקונים אבל לרוסים אוליגרכים?, הרי הקונוטציות ברורות. טייקון נשמע יותר טוב, יותר נקי, כאילו עשה את הונו בצורה לגיטימית ועל כולנו להתקנא בו, בעוד שהאוליגרך נשמע אפל משהו, כאילו עשה את הונו בדרכים עקלקלות. אבל בינינו, מה ההבדל?
ביבי אומר שמדיניותו נשענת על שלושה עקרונות: הפרטה, הפרטה והפרטה. האוליגרכים עשו את הונם בשלהי ברית המועצות עם התמוטטות המשטר הסובייטי והצליחו להשתלט בדרך זו או אחרת על משאבי המדינה בכסף זול. ובארץ? אין הבדל. הטייקונים עשו ועושים את הונם ממשאבי המדינה שחולקו להם כמעט בחינם. תראו אותם. כל עשירי הארץ מחזיקים במשאבי המדינה, בין אם מדובר באויר, בים או ביבשה.
באחד העיתונים הכלכליים עשו אבחנה מעניינת. כל אותם "טיקונים" מרוויחים הון תועפות בענפים שאין בהם תחרות. כולם רכשו מהמדינה, שהפריטה את עצמה לדעת, במחירי רצפה את משאביה היקרים. עיני חו"ח אינה צרה בהם. גם אני רוצה להיות טייקון. אני בהחלט רוצה לדמות ליזמים, ממציאים, בעלי תושיה. המדינה בהחלט צריכה לעודד את אותם אנשים יצרניים, הגונים, משלמי מיסים.
אני לא אוהב מזליקים, אני סולד מנצלנים ואני לא רוצה לדמות לערמומיים. אני לא מבין איך אתה יכול לקום בבוקר במדינת ישראל, להסתכל במראה ולהגיד לעצמי "איזה כיף לי לדפוק את המדינה שלי". הגיע הזמן שגם נביאי ההפרטה יבינו שדי. עד כאן!. הפרטה חשובה כל עוד היא לא יוצרת מציאות שבה ההון מתחלק בין קבוצה קטנה של אנשים. ההפרטה חשובה כל עוד מאפשרת תחרות הוגנת.
לא יתכן שבשוק הסלולר לא תהיה תחרות בגלל שלבנקים אין אינטרס. לא יתכן שהחברים באלפיון העליון יחסמו באמצעות קשריהם העסקיים והמשפחתיים הענפים את כניסת של גורמים חדשים וקטנים לשוק המזון. לא יתכן שהדרך להקמת מיזם עסקי חברתי תעבור דרך הגבירים שמחזיקים בבנקים.
לא יתכן שבעוד שיוקר המחיה בישראל ופערי ההכנסות הם מהגבוהים בעולם ואילו ישראל תהיה גן עדן לתכנוני מס אגרסיבים. לא יתכן שהון משפחתי עצום יעבור בירושה מדור לדור כאשר יש אנשים שלא יכולים לרכוש תרופות מצילות חיים כדי לחיות בכבוד. יגידו שהם יעזבו אותנו. שילכו. הבנקים, חברות הביטוח, חברות הסלולר, חברות הכריה או הספנות אינן תלויות בטייקונים. הם לא הפכו אותן לעסק מצליח. זה המדינה שאיפשרה להם להתעשר.
נכון, הם הצליחו לנהל את החברות האלה טוב מהמדינה ויש ענפים שבהם המדינה לא יכולה לנהל את חיינו, אבל יש דרך שלישית. הדרך למיליארד חייבת לעצור קודם ברשויות המס. לכן, הסירו את המילה 'טייקון' מהלקסיקון. אמרו מעתה "המזליקים שלנו".

הכותב הוא יועץ תקשורת
תאריך:  18/07/2011   |   עודכן:  18/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בין אוליגרכים לטייקונים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אוליגרכים וטייקונים...סרטן בע"
ראספוטין בן מדביד  |  18/07/11 15:51
2
מתי יהיה מהפך אמיתי? כאשר דור
צעיר יסרב להתגייס  |  18/07/11 16:03
3
אבל למה אף אחד לא מצליח
סתם_1  |  19/07/11 01:42
 
- דבר אל הביצים ואל האבנים
סתם_1  |  19/07/11 08:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בתיה רודד
התחלנו ברדיפת פלסטינים חסרי זכויות הנתונים תחת כיבוש צבאי, וסיימנו בניסיונות להשתיק ולתייג את אזרחי ישראל המתנגדים לדרך שמתווים המתנחלים. האם המתנחלים חותרים לבלעדיות באמצעות גירושם של כל "האחרים"? או שמא פניהם לכפיית דעתם על כל המתנגדים?
דניאל גיגי
מחאת הדירות ומחאת הקוטג' הן רק שלב ראשון במאבק האזרחי שצריך היה להתחיל כבר מזמן בישראל    במשך שנים עושים לנו בעלי ההון והמעמד הגבוה במדינה מניפולציה כשהם נהנים מהוויכוחים האידיאולוגיים ומשתמשים בהם באופן ציני, אך ורק כדי להפיק רווחים עבור עצמם    הגיע הזמן לחשוף את הצביעות הזאת ולהתחיל להיאבק על הזכות שלנו לחיות פה
הרב עדית לב
איסור על החרמת מוצרי התנחלויות הוא הגבלה קיצונית ומסוכנת של חופש הביטוי, וקביעה שמאבק באפליה אינו לגיטימי. אם קבעה הכנסת שמאבק באפליה כה מובהקת אינו לגיטימי, מה זה אומר עלינו כחברה?
נרי אבנרי
חבר'ה צעירים, שיושבים בליל קיץ בשדרה עתירת מוניטין עם גיטרות ובירות - מה אני אגיד לכם: וודסטוק בזעיר אנפין    באותו זמן שמנהיגת המוחים דפני ליף הזעיפה את פרצופה מול המצלמות, עשרה שוכרים פוטנציאליים התחרו על ליבו של בעל דירה בריינס    אין כוח בעולם שיכול לבטל את חוקי ההיצע וביקוש. לכו לפריפריה
יהודה דרורי
מי שירוויחו מכל הבלגן של מחאת האוהלים יהיו כמה אנרכיסטים ושמאלנים בשכר שישיגו עוד יחסי ציבור מבלי להשיג דבר במציאות    על הנמקים בחום האוהלים להבין שדבר לא יזוז, כי יש בכל הסיפור הזה משהו גדול מהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il