X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
[צילום: הדמיה]
בניין ירוק-כחול-לבן
מאז עלה לכותרות המושג "בנייה ירוקה" גובר הביקוש בעולם לתכנון מבנים ירוקים האם הרוויזיה החדשה של תקן 5281 תשנה משהו והאם ישראל הופכת לירוקה יותר?
אורי הלוי   |  אורבך הלוי אדריכלים מהנדסים בע"מ

בנייה ירוקה היא בנייה חכמה המקנה למשתמשים איכות חיים בריאה יותר, תוך צמצום ההשפעות הסביבתיות. מטרת הבנייה הירוקה היא יצירת סביבת מגורים בריאה ונוחה, תוך הימנעות מפגיעה במשאבים טבעיים מתכלים. מטרה זו מושגת על-ידי שימוש בחומרים ממוחזרים ותכנון המאפשר חיסכון מרבי באנרגיה.
העקרונות המנחים בבנייה ירוקה הם חשיבה לטווח ארוך, תכנון ההיבטים הסביבתיים והתייחסות למיקומם הגיאוגראפי של המבנים. כך למשל, ניתן להשתמש בבנייה ירוקה לטובת הקמת בית מגורים כפרי, מבני תעשיה ירוקים, קמפוסים או מבני ציבור. במילים אחרות: בנייה ירוקה היא תפיסה מהותית, לא צורה אדריכלית.
פקקים בירוק? הרוויזיה החדשה של תקן 5281 - שיפור עצום
בעוד שהתקן הקודם התייחס לשלושה פרמטרים בלבד, התקן החדש מתייחס לפרמטרים רבים יותר של בנייה והשלכות סביבתיות ובהם: אנרגיה, מים, חומרים, קרקע, בריאות, פסולת, תחבורה, חדשנות וכד'.
התקן החדש מספק הנחיות מוגדרות לשיפור החתימה הסביבתית של מבנים קיימים (רטרופיט - RETROFIT) וכאלה ישנם מאות אלפים בארץ וזו עיקר העבודה. בנוסף, הוא מתייחס ספציפית לסוגי רבים ומגוונים של מבנים ובהם: בריאות, מגורים, משרדים, מבני ציבור, תעשיה ועוד. התקן הקודם התייחס למגורים ומשרדים בלבד.
התקן החדש מציע שיטת הסמכה וניקוד שניתן ליישם אותה ביתר קלות והיא תואמת סטנדרטים בינלאומיים קיימים (דוגמת LEED האמריקני).
התקן החדש אומנם מהווה שיפור עצום לעומת התקן הקודם, אבל נכון לעכשיו, אין מה שידחוף את העוסקים בתחום לכיוון הזה. ברוב הבנייה בארץ למגורים ולמשרדים, היזם מוכר או משכיר את השטח, ומכיוון שהוא לא משלם את החשבונות - אין לו שום תמריץ להיכנס לנושא.
חיוב לבנות על-פי התקן החדש לא רק ישפר את איכות החיים של דיירי המבנים, אלא גם יחסוך למשק כסף רב. הניסיון בחו"ל מלמד, שאם מתכננים בנייה ירוקה מהיסוד, היא מייקרת את העלויות ב-2% לכל היותר. אם התקן יעוגן כדרישה, נוכל להגיע בפרק זמן מהיר ביותר לעלויות בנייה זהות לבנייה רגילה, כשהתוצאה תהיה בניינים שצורכים פחות חשמל ופחות מים, סביבה יותר ידידותית, צבעים לא רעילים, יותר מחזור ופחות פסולת. משום כך יש להפוך את התקן למחייב כבר עכשיו.
באם התקן החדש יאומץ ע"י הרשויות המקומיות כתנאי לקבלת היתר בנייה של מבנים חדשים ואולי יאפשר קבלת הנחה בארנונה כנגד התאמת מבנים קיימים - אזי נראה מהפכה סביבתית אמיתית בענף הבנייה בארץ ובתנאי המגורים.
הרוויזיה החדשה הינה צעד משמעותי אמיתי להשרשת תפישה מקצוענית ואחראית של בנייה ירוקה בישראל.

תאריך:  22/07/2011   |   עודכן:  22/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בניין ירוק-כחול-לבן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
פסול- יותר מפואר מהבית של גלנט ל"ת
איש עצוב  |  22/07/11 23:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טובה ספרא
כאוס, הרס ואלימות - ולא רק במישור החברתי    תנודתיות בשווקים ששווה הרבה כסף    ההשקעה בזהב מוכיחה את עצמה    ממשיכים בצעידה אל עבר סדר עולמי וגם מקומי חדש    תחזית אסטרולוגית לשבוע 29.7.11-22.7.11
אלעזר לוין
עורך הדין הוותיק לנושאי נדל"ן נגד החוק להאצת הבנייה - "יכול לגרום נזק יותר מתועלת"    "כגודל הציפיות להוזלת הדירות, כך יהיה גודל האכזבות"
עידן חגואל
הקהל אומנם רצה עוד שירים שלו ושל גרפונקל, אבל עדיין התרגש והוקסם מהזמר הגדול    פול סיימון הוכיח ששיריו ולחניו, ובעיקר האישיות הכובשת שלו, הם על זמניים
טל טבנקין
תהליך הטיפול לוקח זמן וחשוב להתמיד בטיפול אחד לאורך זמן    פרגון וחיזוק הילד בתהליך הם מכריעים בחשיבותם בתהליך    שמרו על מעורבות בתהליך הטיפול והיו בקשר עם המטפל
חגית גינזבורג
המצלמות הביתיות עקבו אחרי הפיינליסטים עושים חזרות, מבקרים את המשפחות, מופיעים ושופכים את הלב    פיסת הדוקומנטרי בפרק האחרון לפני הגמר, הייתה מעניינת יותר מרוב הפרקים של העונה    בעיקר המפגש בין דוד לביא ורונה קינן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il