X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בנימין נתניהו חתך שמאלה, כפי שדרשו ממנו. הכיר בזכות הקיום של העם הערבי ממערב לגדת הירדן, אפילו הקפיא את ההתנחלויות. ואז פתאום אין דיור. מעניין למה. יכול להיות שנתניהו פשוט לא יכול לנצח במשחק הזה? או שלא רוצים לתת לו אפשרות לצבור נקודות?
▪  ▪  ▪
ראש הממשלה בנימין נתניהו [פלאש 90]

כשהייתי קטן זה היה פזמון ידוע ("הפגנה, לא חשוב על מה - לא רוצים את רבין במדינה!") בקרב הילדים. השיר היה אז על רבין המנוח. לא משנה מה היה נושא ההפגנה, העיקר היה להיפטר מרבין. עברו חמש-עשרה שנה, יש עוד אנשים שלא מוכנים לשכוח לנתניהו את החלק שהיה לו באותן הפגנות ללא נושא, מלבד חילוף השלטון שבסוף קרה דווקא בהפגנה של תומכי רבין, וכיום, גם לאחר שעשו את מיטב מאמציהם למנוע מנתניהו את הכניסה למשרד ראש הממשלה (ציפי או ביבי?) אפילו במחיר הצבעה לקדימה ולא 'מרצ', הם לא מצליחים.
ההפגנה בתל אביב עושה הדים ורעש, ואפילו נתניהו מודה שהיא מוצדקת ושהוא אף מזדהה איתה. הדיווחים מספרים כי הוא כינס את שטייניץ ואטיאס לישיבה דחופה על-מנת לפתור את הפלונטר אליו הוא נכנס. אבל אולי הפתרון לא נמצא דווקא במשרד האוצר ולא במשרד השיכון, אולי הוא נמצא במשרד הביטחון. כשאין פריפריה, גם למרכז קשה להתרווח. את הפריפריה החלו לחנוק בממשלתו של אולמרט, אז שר הביטחון היה, איך לא - אהוד ברק.
מדיניות שנמשכת כבר שנתיים-שלוש, מדיניות של הריגה איטית של הפריפריה. לא מדובר פה רק בהתנחלויות, אלא גם בבירת הנצח. נצח? זמני. אין דבר קבוע מהזמני. ההקפאה כזכור נגמרה ב...? ספטמבר היה התאריך הרשמי. מאז בודדות הדירות שהוצאו למכירה, גם בירושלים הפרסומים על מכרזים כאלו ואחרים לא מדברים אלא על בנייה של עוד כמה שנים בפועל.
ושוב אנו חוזרים על אותה המנטרה - סוף מעשה במחשבה תחילה. אז הנה, נתניהו חתך שמאלה, כפי שדרשו ממנו. הכיר בזכות הקיום של העם הערבי ממערב לגדת הירדן, אפילו הקפיא את ההתנחלויות. ואז פתאום אין דיור. מעניין למה. יכול להיות שנתניהו פשוט לא יכול לנצח במשחק הזה? שלא רוצים לתת לו אפשרות לצבור נקודות?
כולנו רוצים קורת גג, בריאות, חינוך טוב לילדים שלנו, לא להתפלל להצליח לגמור את החודש (אלא לחיות אותו, ברווחה אם אפשר), עבודה טובה, ותחושת גאווה במדינה שלנו. אז הנה, חודשים אחרי שהתוניסאים והמצרים הפכו את השלטונות שלהם - השמאל מצא לו מהפכה חברתית. המחאה היא של כולנו, לכאורה. באופן טבעי החברתיות משויכת לשמאל. הגיע הזמן שהימין ידע לא רק לעשות שלום, אלא גם לקיים מדינת רווחה בריאה.
כן, צריך שיהיה עשירון עליון שימשוך אותנו מעלה במידת המאקרו (כפי שכבר קורה בפועל), אך האזרח הקטן, האדם הפשוט - המיקרו, הוא לא מבין את המספרים האלו. הוא מרגיש רק עוד ועוד לחץ. דווקא בדרכי הימין אפשר לפתור את בעיות הדיור - מניעת כניסת עובדים זרים ומסתננים, וכאמור ביטול ההקפאה - יציפו את השיוק במלאי של דירות חדשות קרובות למרכז.
בתי החולים עמוסים לעייפה. העומס המוטל על הרופאים הוא אכן לא נורמלי, והבעיה נמצאת בעיקר במגזר הערבי, המגיע לעתים תכופות לבתי החולים (למי שחושב שאני גזען, שפשוט ייכנס לבית חולים ויאמר לי שאני טועה). דווקא הכשרת רופאים ערבים בהתאמה למגזר תוכל לאפשר לשאר הרופאים משמרות הולמות שימנעו את תחושת השחיקה הקשה.
שלטון החוק כמובן הוא סוגייה בעייתית במיוחד, הוא לא אמור להיות כזה כלל. כעת מרגיש גם השמאל את נחת זרועה של המשטרה בפינוי הפגנות, ויש לומר כמו בהפגנות ימין - מי שמפר את החוק דינו שייעצר, ומי שיתנגד לו דינו שייפגע וייאסר חד וחלק, ללא הבדל. צריך להחזיר לעם את התחושה שיש טעם לפנות לרשויות אלו, בין אם זה על-ידי החמרת ענישה או יצירת מנגנון חלופי וחינוכי יותר מבית כלא (שבאמת ישנה את טבעו של האדם).
יש תחושה קשה במדינה הזאת, מחנק כזה, שאומר שהבית שלנו הוא כבר לא בית. המדינה שלנו היא בעצם לא בדיוק שלנו. בין אם אלו המשכנתה או האוברדראפט, הקושי במציאת דירה לילד, או הקרעים החברתיים שקיימים בתוכנו, אל לנו להתייאש. קול המהפכה הוא של כולנו. לא הטייקונים, החרדים, המתנחלים או השמאלנים אשמים. כולנו אשמים. כל צעד שעשתה המדינה כנגד מגזר מסוים התקבל אצלנו ברצון, הרי אם רע להם טוב לנו. עכשיו המדינה דורכת על כולנו. לא, לא נדרוך עליה בחזרה. ניקח אותה וננער אותה, כי אין לנו ארץ אחרת.

תאריך:  24/07/2011   |   עודכן:  25/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפגנה, לא חשוב על מה - לא רוצים את ביבי במדינה!
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
אין לו סיכוי ללא "עזר כנגדו"
איש עצוב  |  25/07/11 10:26
2
אם כל-כך רע אז למה כך-כך טוב ל"ת
ראה את שאר העולם  |  25/07/11 10:41
 
- צרת רבים , נחמה לטיפשים.
אליהו חיים  |  25/07/11 13:45
3
הפתרון:התיישבות ביהודה ושומרון ל"ת
הניה  |  25/07/11 19:47
4
יכול להיות
מאיר 1111  |  25/07/11 20:44
5
ביבי הוא איש חלש לא מנהיג
רק ליברמן  |  25/07/11 21:00
6
מאמר מטופש של ליקוק בתח...
אחד העם  |  26/07/11 10:54
7
"דרכי הימין" ממש בדיחה
חקלאי  |  27/07/11 06:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרד כהן-קידר
אפשר להניח קרוואנים בקרבת מוסדות ההשכלה, מקומות העבודה וכן הלאה    יש קרוואנים שנשארו ממפוני גוש קטיף ואפשר לרכוש עוד כאלה לפתרון מיידי תוך חודשים ספורים    יש לחייב את ראשי העיריות להתנות מתן רשיונות בנייה לקבלנים שיבטיחו אחוז מסוים מהבניינים לדירות
יהודה קונפורטס
ביום שישי האחרון, באיחור אופייני של כמעט חצי שנה, נציבות שירות המדינה פרסמה קול קורא, המזמין מנהלים מענף ההייטק להציג את מועמדותם לתפקיד מנהל מערך המיחשוב הממשלתי שיהיה היועץ הראשי של הממשלה בכל מה שקשור למיחשוב    המדובר באחד המהפכים הגדולים שעשתה הממשלה בתחום    הבעיה היא שהטובים והמוכשרים בסקטור הפרטי לא ממהרים להתנדב לעבוד בממשלה למרות התפקיד המאתגר
איתמר לוין
אחרי חודש וחצי, 24 ישיבות ולמעלה מ-3,500 עמודי פרוטוקול - הסתיימה עדותו של אהוד אולמרט. על מידת האמינות שעורר אולמרט, על האשמותיו כלפי הסובבים אותו, על יחסו לתובע ולשופטים, וגם: למה העדות התארכה כל כך ומה צפוי בהמשך
יאיר דקל
אני מניח, שוועדי בתים שבעלי דירות ריקות אינם ממהרים לשלם להם דמי ועד, לא יסתירו מהעירייה שיש להם מועמדים מתאימים לתשלום כפל ארנונה
אורן קאשי
הזדמנות פז ניתנת לאלה שרוצים לאכול חומוס בדמשק תמורת מסירת הגולן    מחאת הדיור אינה (רק) פוליטית אלא מבשרת בעיה אמיתית    הבעיה האמיתית היא (גם) צמצום שטחי המגורים רק לחדרה-גדרה    מי שמטיף להיפרדות ע"י גירוש יהודים, הרי מבקש גם לטפח את 'ערביי ת.ז הכחולה', המכונים ערביי ישראל    זוהי ההזדמנות לצעירי השמאל ההומאניים להוכיח: ציונות זה לא רק פאב ליד הבית אלא מלחמה דמוגרפית וגיאוגרפית    שמאלנים, לכו ללוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il