X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מחאת הדיור. יותר אנשים לא גומרים את החודש [צילום: פלאש 90]
מועסק עני או מובטל עני - הבחירה הקשה
מצד אחד יש צמיחה, אך מצד שני יש עלייה בקושי של רובד עצום באוכלוסיה "לגמור את החודש". אולי ניתן להסיק שעדיף להגדיל את האבטלה שכן גם אז תתקשה אוכלוסיה זו לגמור את החודש בהבדל אחד - שהיא תוכל ללכת לים או לשחק עם הילדים או לאסוף ג'וקים או כל פעילות אחרת

כמות המילים שנכתבו במדיות השונות בנושא מחאת הדיור נראה ששואפת לאינסוף. מה לא נכתב ומה לא נאמר. אמרו שהם צודקים ואחרים אמרו שזה לא בדיוק כך; אמרו שזה לא פוליטי אך אחרים טענו שזה רק עניין פוליטי; טענו כי המפגינים אותנתיים אך אחרים רמזו כי רבים אינם אמיתיים; אמרו שביבי אשם אך אחרים הציגו גרפים ונתונים שמצביעים על מחדלי ממשלות קודמות וכנראה שלא ירחק היום והאשמה תתגלגל לפתחו של משה רבנו שהביא אותנו לתל אביב.
מכיוון שאמרו כל כך הרבה דברים וכנראה הנושא יהיה בכותרות עוד זמן מה, מצאתי לנכון שבמקום לחזור על דברים שנאמרו, אנסה לחפש זווית קצת אחרת להתייחסות למצב שכבת הביניים. אחד הטיעונים המוזכרים מידי פעם מצביע על מצבה הכלכלי של ישראל, מצב טוב בהרבה מאשר מצבן של מדינות באירופה ואפילו טוב יותר ממצבה הכלכלי של ארצות הברית. טוענים אלו מצביעים על ההתפתחות הכלכלית בשנים האחרונות ובעזרת נתונים המוצגים על גרפים צבעוניים, מציגים את הצמיחה הנאה של השנים האחרונות.
נתחיל בעובדות - מחד יש צמיחה, ומאידך יש עליה בקושי של רובד עצום באוכלוסיה "לגמור את החודש". לא חשוב באם הקושי התזרימי נובע ממחירי דירות גבוהים או ממחירי קוטג' גבוהים או סתם בגלל דמי ניהול מופרזים בקופות הגמל. האבטלה הנה סביב 6% - נתון טוב יותר מאשר בהרבה מדינות מפותחות. ובקצרה - אנשים עובדים יותר, ובמקביל גדל מספרם של אלו המתקשים כלכלית.
מכאן שלגבי האוכלוסיה הנדונה - מעמד הביניים בישראל - ככל שעובדים יותר מתקשים יותר לסיים את החודש. אז אולי ניתן להסיק שעדיף להגדיל את האבטלה שכן גם אז תתקשה אוכלוסיה זו לגמור את החודש בהבדל אחד שהיא תוכל ללכת לים או לשחק עם הילדים או לאסוף ג'וקים או כל פעילות אחרת.
מה עדיף - קושי להתפרנס עם עבודה או קושי להתפרנס ללא עבודה?!
כמובן שאם נוסיף למשוואה את הנזק העצום הנגרם לאדם שאינו עובד ויושב מובטל בביתו, הרי שאין ספק שבכל זאת, עדיף לעבוד ומכאן עולה ביתר שאת הצורך למציאת פתרון מערכתי שתוצאותיו יהיו שלפחות מי שעובד יוכל להתקיים באופן סביר. כמובן שצמיחה שנלקחת בחזרה מהאזרחים באמצעות מיסים עקיפים לא תסייע לפתרון.
עקבתי אחרי ההצעות לפתרון מהיר של בעיית הדיור ע"י הפניית הזועקים לגור בלוד - האם אין זו העיר המסוכנת הזו שעולה מעת לעת לכותרות בגלל שימוש נרחב בנשק ע"י תושביה?. גם כאן זה תפקיד הרשויות לדאוג לביטחון אזרחיה. עיר נעימה למגורים עם מערכת תחבורה נוחה לריכוזים בהם מצויים מקומות העבודה היא בהחלט פתרון סביר ורק חבל ששילוב בין מחיר בר השגה לאוכלוסיית הביניים עם ביטחון סביבתי בחיי היום יום ועם תחבורה נוחה עדיין לא קיים במקומותינו.
אינני יודע איך תתפתח המחאה של שכבות הביניים ולאן יוביל המאבק אך מה שברור שמחובתה של ההנהגה לבדוק את סדרי העדיפויות שלה בהקצאת משאבים על-מנת לחזק את השכבה הזו שעל דעת כולם (לפחות לא שמעתי גורסים אחרת) היא השכבה החשובה ביותר למדינה, הן בהיבט הכלכלי אך גם בהיבטים החברתיים והביטחוניים. מובילי המחאה אינם צריכים לבוא עם פתרונות וגם אני קטונתי מלתת עצות. בשביל זה יש הנהגה. לאחר שהופנתה תשומת לבם למצב שאותו לא ראו מספיק ברור עד כה, עליהם למצוא את הפתרון הכולל. אם אפשר הפעם, לא בהצהרות אלא במעשים.

תאריך:  25/07/2011   |   עודכן:  25/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מועסק עני או מובטל עני - הבחירה הקשה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענת פרסמן
ההערכה היא שבשלוש השנים הקרובות, שלוש הרשתות המובילות - פייסבוק, טוויטר וגוגל פלוס - ימשיכו להתחזק. אנשים ילכו לטוויטר עבור חדשות וסלבס. והם ילכו לפייסבוק כדי לקשור קשרים חברתיים, לנהל צ'אטים ולשחק משחקים מגניבים. גוגל פלוס תהיה פחות "יעד" (אתר שגולשים אליו) ויותר כמו "רקמה חברתית" שתחבר בין חלקי האינטרנט
ראובן לייב
כדי להבטיח את הצלחתה של מחאת הדיור, יש להעביר מכהונתו את שר האוצר, שבהבדל מראש הממשלה ושרי ליכוד אחרים, אינו רואה דחיפות בצורך לפתור אותה מהר ככל האפשר
עו"ד נבון קצב
אותם דגלים אדומים הזכורים לנו מהפגנות המשטרים הקומוניסטים ומהפגנות ה-1 במאי של השמאל הישראלי ואותן כרזות תעמולה שכוונו אישית נגד בנימין נתניהו, היו בבחינת המשך צפוי לביקור בעלה של זו המתיימרת להיות מנהיגת השמאל החדש, הגברת לבני, במאהל המחאה ברוטשילד, והניסיון של השמאל לתפוס טרמפ למפלת ממשלת נתניהו
אסף דביר
בישראל יש המון מחאות ומעט תוצאות, ואילו באירופה, ואפילו במדינות שסובבות אותנו, המחאות הן מעטות, אך כשהן כבר מתרחשות, הן אמיתיות, רחבות ובאמת מובילות לשינויים    האם המחאה שלנו תצליח?
עפר דרורי
יש לדבר בלשון ברורה ובשפה חדה, אין לנו על מה להתנצל וכל התנצלות, גם אם תנוסח על-ידי טובי עורכי הדין, יש בה בזיון לאומי וסטירת לחי ללוחמים שסיכנו את עצמם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il