X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מוכיחה עצמה באיכותה בכל שנה [צילום: ליאון אלי]
המדיום-קרלו מנוטי - בימוי וביצוע מעולים
האופרה עוסקת באישה-מדיום העושה סיאנסים בתשלום עבור מאמינים ברוחות והרוצים קשר עם יקיריהם. אופרה מלאת יגון וצער המנצלת את אמונתם של אנשים מוכי גורל. בימוי וביצוע מעולים. מומלץ ביותר

בכל יצירה שדניאל ארליך מביים ולא חשוב אם זה אופרה קאמרית או קונצרט לילדים או סיפור ידוע או יצירה בארוקית וכו,' תמיד אני בטוח שבגבולות האמצעים העומדים לרשותו והכוחות המשתתפים, הכל יהיה מושלם והנאתי תיהיה שלמה. כך קרה גם באופרה "המדיום" מאת מנוטי שהועלתה במסגרת סדנת האופרה הבינלאומית המתקיימת בהיכל המוזיקה ביפו.
השנה הסדנה חוגגת 25 שנה לקיומה. ג'ואן דורמן הנה המנהלת האמנותית שלה והרוח החיה מיום היווסדה. המבקרים בסדנה, ויש כאלו שאינם מוכנים להפסיד ביקור יום יומי בפעולותיה, זוכים לשמוע את מיטב זמרי האופרה העתידיים שיופיעו מעל בימות האופרות בעולם.זאת סדנה הזוכה לשבחים רבים לא רק בארץ. אין לסדנה את האולם המושלם, את האמצעים להעלות הפקות חד פעמיות עם תפאורה ואביזרים ותזמורת ולו רק קאמרית ובכל זאת התוצר המוגמר שראיתי היום "המדיום"היה נהדר.
לצערי לא יכולתי לשמוע את האופרה בהופעה הרגילה אלא בחזרה הגנרלית בלבד ורשמי אלו אני כותב מהחזרה. דני ארליך ביים את האופרה בצנעה ללא קישוטים ותוספות והסתפק בקולות הנהדרים של כל המשתתפים. הבימוי היה מלא קצב, תנועה ואיפיון שונה של כל דמות. במוי מקסים ומתאים.תפאורה שכללה רק עיגול, שולחן וכסאות.
השנה חוגגים 100 שנה מהולדתו של המלחין דבר שאינו מצויין משום מה באף תוכנית של מוסד מוסיקלי בארץ. האופרה שנכתבה ב-1946 עוסקת באישה-פלורה-ענבר גולדמן מדיום העושה סיאנסים בתשלום עבור אנשים אומללים המאמינים ברוחות והרוצים קשר עם יקיריהם.אנשים אלו מאמינים בה ולידה עוזרים לה בתה-מוניקה והמשרת טום שהוא אילם .זאת אופרה מלאת יגון וצער המנצלת את אמונתם של אנשים מוכי גורל.האם הכל אמת ,האם הכל מבויים.שאלה שאנו יודעים את התשובה אך האופרה אינה נותנת תשובה ברורה.
גולדמן בתפקיד הראשי הייתה נהדרת. קולה מצויין, ערב מאוד לאוזן והיא יודעת להשתמש בו נכון.היא הייתה טובה לא רק בזמרתה אלא גם במשחקה הריגשי,בהבעותיה ותנועתה על הבמה. אוון לוריא למרות שלא הוציא הגה מפיו מפאת תפקידו באופרה כאילם היה טוב מאוד ונוכחותו על הבמה הורגשה היטב. מה ההיגיון להכניס אילם לאופרה שעיקרה שירה לא כל כך הבנתי את כוונתו של מנוטי.
תומס קאנון האורח יש לו קול בס בריטון מקסים ותענוג היה לשמעו רק חבל שבתפקידו לא שר יותר. הליווי המוסיקלי הופקד בידיו של אלן המילטון שעשה מפסנתרו תזמורת שלמה ולא הורגש כל צורך בהוספת כלים נוספים. רבקה בלינדר, גייד מאסט ואלכסנדרה פלקובסקי השלימו את הצוות הטוב.
זאת הייתה הפקת אופרה קאמרית שחבל שלא תיהיה אפשרות להציגה בהרכב זה בתום הסדנה. לראות או לא לראות: הפקה, בימוי וביצוע נהדרים במסגרת המוכיחה עצמה באיכותה בכל שנה.

בימוי נהדר [צילום: ליאון אלי]
צוות טוב [צילום: ליאון אלי]
תאריך:  28/07/2011   |   עודכן:  28/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדיום-קרלו מנוטי - בימוי וביצוע מעולים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
ההצגה על-פי ספרו של יורם קניוק "תש"ח" שמעלה הקבוצה החיפאית אינה בדיוק הצגה, אלא בעצם המחשה ויזואלית וקולית של סיפורו האישי של קניוק ממלחמת העצמאות ב-1948    אין זו המצאה של סופר על משהו דימיוני או ארץ שלא היה בה מעולם    את הכל חווה על בשרו, כשנפצע שם בגיל 17, אך נצר בליבו כששים שנה    כעת מתגלה האמת, שאינה בדיוק תואמת לסיפורי הצ'יזבטים והאגדות מאותה תקופה
ליאון אלי
אידאליסטים נוסעים לערבה בכוונה למצוא מים ולהתישב. הם עובדים בידיים ומפעילים את מכונת הקידוח. הפקה חריגה, לא שיגרתית שהושקעו בה מאמצים רבים לצורך העלאת המחזה, אך באויר ריחפה השאלה האם הייתה הצדקה לכל זה
זיו יצחקי
ההנחיה הקופצנית, חוסר תרבות הדיבור והמראה הכללי המיושן, מבלבלים את הצופים ועושים סחרחורת    חבל שדווקא כשהערוץ הראשון מנסה להגשים את יעודו, הוא מפגין את חוסר הרלוונטיות וחוסר העדכנות שלו
טל טבנקין
"משחק הוא הדרך של הילדים ללמוד את מה שלא ניתן ללמד אותם", אמרה ד"ר מריה מונטיסורי וצדקה    כיצד נוכל לפתח את כישוריהם של ילדינו באמצעות משחקים פשוטים במגרש המשחקים?
רמי אברמוביץ
לפני תחילת הריצוף, יש לבדוק כי החול מתחת אינו רטוב    יש לשמור על פוגה של מינימום 3 מ"מ בין אריח לאריח    העדיפו אריחים בחיתוך לייזר, כך הביצוע יהיה קל ומדויק יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il