X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כביש שש. מפגעים בטיחותיים [צילום: פלאש 90]
כביש 6 - אז למה לא רואים בו 6:6?
בכביש חוצה ישראל אשר תוכנן במועד מועד והינו כביש אגרה יש עיגול פינות וניסיון לחסוך בכסף על חשבון בטיחות הנוסעים. מדוע בכביש זה נאלצים הנהגים לנסוע בחושך? מדוע השוליים כל כך צרים?. היכן משרד התחבורה ולאן נעלמו רשויות האכיפה?

כביש 6, או חוצה ישראל על שם יצחק רבין הוא מפעל די מוצלח, המהווה דוגמה טובה לכך שאכן ניתן לבצע פרויקטים במדינת ישראל. עם זאת, יש בו משהו מקומם ומרגיז ומהווה דוגמה לעיגול הפינות ולחיפוף בתהליכי העבודה גם יחד.
האם דבר זה קשור לבעיה בתכנון?, נראה שלא!, האם זו דוגמה לקיצור דרך או במילים אחרות למצב שמישהו עושה סיבוב ואו קופה על חשבוננו - נראה שכן!. כביש 6 תוכנן בסוף שנות התשיעים של המאה הקודמת, אורכו מגיע כיום לכ-150 ק"מ והוא תוכנן ובוצע בשיטת ) BOTבנה - הפעל - העבר) קרי מתן זיכיון להקמתו והפעלתו לזכיין, אשר מחזיר את הכביש למדינה לאחר תקופה ארוכה, של כ-30 שנה.
בתקופת הזיכיון, נקבע אף סכום מינימלי שאותו הזכיין אמור לקבל במסגרת תפעול הכביש מדמי מנוי. אם הוא לא מצליח לקבל סכום זה, משלימה הממשלה אחוז מסוים מההפרש. זיכיון ההפעלה מחייב את הזכיין להחזיר את הכביש למדינה, לאחר 30 שנה, כאשר הוא סלול ב-4 נתיבים לכל כיוון, ללא תלות בעומסי התנועה. עד כאן נשמע בסדר, אז בעצם מה הבעיה?
הבעיה המרכזית נעוצה בשני נושאים מרכזיים אשר בסיסם הוא חסכון אדיר בהוצאת כסף והתוצאה שלהם הרעה משמעותית בביטחון הנוסעים בכביש:
  • העדר תאורה - נושא התאורה או נכון יותר העדרו, הוא נושא הגובל בשערורייה, שכן מדובר כאן על כביש אגרה, אשר גובה התשלום בו לכל הדעות אינו נמוך, ולכן לא מובן מדוע לא מסופק שירות בסיסי זה במסגרת החבילה או במילים אחרות מישהו עושה כאן "חבילה" יפה על חשבוננו. איפה נמצא משרד התחבורה?, האם זה נראה תקין לנסוע בכביש זה שהוא כביש מהיר בחושך?. קחו לדוגמה את הכביש המדהים 431 - מדוע הוא מואר?, והרי כביש זה הוא לא כביש אגרה!. מאחר שלא נראה שיש לנו בעיה עם איכויות התכנון, הדבר מביא על המחשבה שמישהו עושה כאן סיבוב יפה, גדול ובעיקר מסוכן עלינו!.
  • הנושא השני הוא שוליים צרים יחסית ומעקה בטיחות ממתכת בצמוד להם - דבר המהווה מפגע בטיחותי ומחייב את הנוהגים בכביש לנהוג בתשומת לב מוקפדת במיוחד, עם אפשרות גבוהה לתאונה. לפעמים אולי עדיף להיצמד למכוניות מאשר "למעקה הבטיחות". איפה נמצאות רשויות האכיפה?, האם לא דאגו להכניס בחוזה את רוחב השוליים? או שלחלופין גם כאן מעלים עין על-מנת להפוך את הפרויקט לכלכלי יותר למפעיליו?. האם נראה לכם שבמדינה כמו ארה"ב כביש זה היה מאושר במתכונתו הנוכחית?. לרובנו יוצא לקבל את ההשוואה גם ממה שקורה בחו"ל, ולכן התשובה לשאלה איפה אתם רואים 6:6 תהיה לכם לבטח לא קשה ומסובכת.

תאריך:  28/07/2011   |   עודכן:  28/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כביש 6 - אז למה לא רואים בו 6:6?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כמה הבהרות בנוגע לכתבה
חגי  |  28/07/11 16:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שושנה ויג
המשוררת סיגל בן יאיר לוקחת את אירועים מחייה ומפלחת אותם לשיריה. זו ההברקה שלה. שיריה פשוטים וברורים וניתן לחוש את הסיפור מאחורי השיר. שירה הראשון הוא כמו מופע שלם, בו המשוררת מציגה את עצמה, את רוחה כמי שנפרדת משולחן המזכירה כדי להיכנס להיכל השירה. משוררת שהיא מזכירה שבאה להזכיר ולסמן לנו את מה שאנו לא שמנו לב אליו בחיי היום יום
אפרים הלפרין
בעולם של ישורון השמן והבועט יש תורה פשוטה מאוד לניהול מחאות ארוכות-טווח. על-מנת שלא להסגיר את כל רזי המקצוע, אפרט רק כמה עיקרים מהתורה. על-פי התורה הזו, מחאת האוהלים תחלוף בקרוב עם הרוח
עו"ד אברהם פכטר
לא לפטר את שטייניץ - הוא לא שומר על הכסף של האמא שלו אלא של המדינה ואזרחיה. הכלכלה שלנו היציבה ביותר באירופה, האבטלה ירדה, יש סימני צמיחה, יש פרוספריטי ברוב התחומים, אך משהו במקרו לא עובד נכון. ביבי חייב לגלות מנהיגות פוליטית, כלכלית וארגונית. כך מתבלט מנהיג
ראובן לייב
"פריים גריל" התל אביבית היא מסעדת-בשרים של שופרא דשופרא, המצליחה להפיק מחומרי הגלם המעולים שלה את העילית שבעילית, על-אף מגבלות הכשרות המובנות וגם בזכותם של מטבח מעולה והנהלה אפקטיבית
איתן קלינסקי
אופיר אקוניס נותר עם "האמת המוצקת" שלו, לפיה המחאה ברחוב רוטשילד "זו הסתה של אנרכיסטים קומוניסטים מרחוב אחד העם". ואני נותרתי עם המצוקה, שהאדם הזה, אופיר אקוניס, היה יושב-ראש ועדת כלכלה, ועם אותה פומפוזיות נלעגת הוא ממשיך גם היום להיות חבר במקומות המחליטים על גורלנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il