X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מספיק זה מספיק [צילום: פלאש 90]
שעה קלה על מחאה
גל המחאות השוטף את ישראל בעת הזו חייב להצליח היות שאנו נלחמים על פרצופה של המדינה

אין ספק שקיץ 2011 אינו שקט. לא מדובר במצב ביטחוני רעוע, אלא בהתעוררות הציבור הישראלי אשר יצא מהתודעה הכוזבת והחל להיאבק על זכותו לחיות בארץ ישראל.
זה החל בחורף במחאה על העלאת מחירי הדלק, לאחר מכן שבתו העובדים הסוציאליים, שביתה שהסתיימה בתחושה קשה של מרמור על ההסכם שנכפה עליהם. הקצב הואץ עם החרם על הקוטג', דרך המאבק המתפשט למען דיור הוגן ועד להתפרצותם של הרופאים המתמחים נגד תנאי ההסכם אשר התגבש בשבוע שעבר עם משרד האוצר.
במאבקים אלו מביע העם את מיאוסו מהטיפול שנותן לו הממסד (הכולל הן את מוסדות השלטון והן את חברי הכנסת); וכן מבטא המאבק את שחיקת מעמד הביניים אשר לא יכול לשאת על גבו את השכבות החלשות, והפער בינו לבין האליטות הולך וגדל.
דבר זה נובע מכך שהממשלה בחרה להוריד את המיסים הישירים (אשר משרתים את האליטות) ולהעלות את המיסים העקיפים המשפיעים על השכבות החלשות. וגם מעצם העובדה שהמשכורות של אנשי מעמד הביניים לא עלו בשנתיים האחרונות.
למשל, בתחום הדיור, למרות שהאוכלוסיה גדלה ועלה מחיר הדירות, קוצץ תקציב הסיוע לרכישת דירה מ-5.6 מיליארד שקלים ל-1.3 מיליארד בשנה. כלומר: הממשלה לא העלתה מיסים לשכבות החזקות אלא פגעה בשכבות הביניים.
גם בתחום הבריאות קרה מהלך דומה: מאז שנחקק חוק ביטוח בריאות ממלכתי ב-1995, אשר נועד להבטיח רפואה שוויונית לכל אזרח, ההוצאה הפרטית על בריאות הלכה וגדלה. אז מה הפלא שמשרד האוצר לא מעוניין להשקיע ברפואה הציבורית ולסיים את השביתה הנמשכת כבר 116 יום.
למרות שנתניהו דיבר על "השמן והרזה" עם כניסתו לתפקיד משרד האוצר ב-2003, שום דבר משמעותי לא השתנה. השכבות החזקות המשיכו להשמין מנחת, ואילו שכבות הביניים החלו לרזות ולהצטמק.
כולי תקווה שמאבקים אלו יצליחו, אחרת מדינת ישראל נדונה לכיליון מתמשך. חשוב מאוד שכל המחאות יתאחדו למחאה אחת למען עשיית צדק חברתי שלא נעשה כאן מזה שנים, ושיוקם גוף אזרחי מוביל אשר ישמש מעין "ממשלת צללים" לממסד השבע והאנמי. המאבק הוא לא רק על שכר ותקנים, אלא על עתידה של מדינת ישראל שכרגע הוא לוט בערפל.

תאריך:  28/07/2011   |   עודכן:  29/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
יש דברים שמתרחשים אצלנו כמו שעון שווייצרי, למשל: האזהרות מפני שיבושים באספקת החשמל. יש תחומים שבהם השעון הוא לכל היותר קו מנחה, למשל: התחבורה הציבורית. יש מי שכנראה אין לו שעון בכלל, כמו ממשלת נתניהו, ואילו הרופאים לא רוצים לשמוע על שעון. ויש גם מקרים בהם אנו מגלים שהשעון עומד - וזו דווקא הפתעה חיובית, למשל: בנושא תקציב הביטחון ובמערכת החינוך
יובל לובשנטיין
דרכים לא שגרתיות לפתרון מצוקת הדיור    העיקרון המנחה הוא מתן סובסידיה לאזרח ולא לקבלן לפי אזורי מגורים, סבסוד התחבורה ציבורית והלוואות לרכישת דירה בפריפריה שימחקו לאחר שאדם גר בדיקה לפחות 10 שנים
אריק בכר
גדול צהובוני בריטניה מפרסם היום בעמוד השער תיקון טעות, לאחר התערבות מועצת העיתונות הבריטית. מומחים: מדובר בניסיון לרכך את אלה הרוצים לחוקק רגולציה של העיתונות
רפי פרידמן
מצוקת החיים הכלכלית בארץ אינה צריכה הוכחה. חומרתה וחריפותה גלויות ושקופות. בעשור האחרון היא נישאת על גבו של בנימין נתניהו - השמן, המדושן והשבע, המשליך מעליו, בבושת פנים, את מזי הרעב
שני קינן
מרוב עליהום נגד ההנחייה החדשה של משרד החינוך, שכחנו את האכזבה מדור הצעיר "ללא הערכים", את הבושה שאנחנו מרגישים כשזמר מתבלבל במילות התקווה וכשקצינים מגמגמים כששואלים אותם מי כתב את ההמנון. האם יש סיבה שכבר קשה לנו היום עם חינוך?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il