X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עכשיו יוצא סוף-סוף המרצע מן השק: חברי הכנסת, השרים והטייקונים רק תופסים טרמפ על מחאת הדיור. בראש מעייניהם עומד הרווח הפוליטי והכלכלי שהם עשויים להפיק ממנה - לא, חלילה, רווחת הסובלים. זו הרי אינה מעניינם של מי שעד היום לא עלה בדעתם לנקוף אפילו אצבע לשינוי המצב. האחריות לפער ולמצוקה הגדולים מוטלת על כתפיהם בלבד
▪  ▪  ▪
המעמד הבינוני נשחק עד דק בידי הרובד העליון [צילום: פלאש 90]

עכשיו, כשמחאת הדיור נוסקת אל על, ממהרים לתפוס עליה טרמפ כל מי שרק יכולים. כאלה, למשל, הם חברי הכנסת, השרים והטייקונים, השופכים לשווא דמעות-תנין על ביש המצב שאותו הם יצרו בעצמם.
מי בכלל צריך אותם עכשיו. אחרי ככלות הכל, מאבק הדיור, כמו כל מאבקי המצוקה, אינם בגדר מאבק מפלגתי. בסך-הכל זהו מאבק חברתי של המעמד הבינוני, שנשחק עד דק בידיו של הרובד העליון.
עד שהמאבק התעורר לחיים - איש מן הרובד הזה לא נקף אצבע. עכשיו, בשיא המומנטום שלו, מנסות מפלגות, מימין ומשמאל, לרכוב על הגל שלו ולתור אחר הרווח הפוליטי שיצליחו, אולי, להפיק ממנו. לא רווחתם של הסטודנטים והזוגות הצעירים העשוקים היא שעומדת לנגד עיניהן.
על הגל המתנשא מבקשים לרכוב גם הטייקונים. אלה שהקצפת הניגרת מפיהם היא על חשבון המנוצלים. בדעתם לא עלה להציע את מה שכולם ציפו מהם: מענק נדיב, על חשבון הברון, למי שבאמת זקוקים לו. זהו פרצופם האמיתי של אלה שנהנים כל העת מאשראי בלתי-מוגבל, המוענק להם ביד נדיבה על-ידי הממשלה והבנקים, כדי שיוכלו לכסות את "חובותיהם".
הקוזאק הנגזל
לצורך מילוי מאווייהם, לא מתביישים הטייקונים להעמיד פני קוזאק נגזל. כזה ש"אין לו" וכזה שזקוק "נואשות" לסיוע דחוף. הזדהותם, כביכול, עם אלה שבאמת סובלים, עשויה לעורר רק קבס. מי שעיניו בראשו צריך להיזהר מהם כמו מאש ולהתנער מ"הזדהותם" ב"לא מדובשך ולא מעוקצך". שהרי על-אף אמצעיהם הבלתי-נדלים, רק ימשיכו הטייקונים לשדוד את הקופה הציבורית ולזכות באשראי הנדיב, שכלל איננו מגיע להם. חשבונות החריגה, שהם מנסים להציג בפומבי, לא מעוררים שום רושם. בוודאי שאין הם צריכים להיות מעניינם של הבנקים. לא כל שכן של הממשלה, שכמו ממשלות קודמות רק פערה את הבור במו ידיה. הגיע הזמן שהטייקונים יקחו את עצמם בידיים ויושיעו עצמם במאגרים הגדולים, שיש להם ממילא במלאי שלהם.
מי שסבור לתומו כי הישועה תגיע מלמעלה - רק משלה את עצמו. מצוקת הדיור, כמו שאר המצוקות, הייתה ותיוותר נחלתם הבלעדית של הסובלים ממנה. איש מלבדם לא יטה להם שכם, ושום פתרון נשלף לא יושיע אותם. את מצוקתם יהא עליהם לפתור בעצמם, גם על כתפיים שמוטות. מאבקם לא ישא פרי אלא אם יעשו יד אחת לביתם. מצופה מהם אחוות-לוחמים, נוסח שכם אחד, של אלה מהם הנחשבים למקופחי דיור ושל אלה הכורעים תחת עול המיסים הכבד. התפצלות המאבק ביניהם רק תגרע מהצלחתו. והרי זו איננה אלא שאיפתם הכמוסה של השמנא והסלתא, המייחלים כל-כך לאידו.

תאריך:  31/07/2011   |   עודכן:  31/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רווח על חשבון רווחה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מודל של 3 הקופים
שרון ש.  |  31/07/11 12:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרדכי קידר
בלוויה הסמלית שערכו לערפאת בקהיר, צעדו מנהיגי ערב בצעדים איטיים ושקטים אחרי ארונו, רק כדי לוודא כי הוא אכן מת באופן סופי וכי אינו צוחק עליהם בתוך הארון, כפי שעשה כל חייו
יובל ברנדשטטר
בככר אלתחריר-תל אביב מגולמת הסינתזה המובהקת של הסוציאליזם הקיצוני והקפיטליזם הקיצוני
איתן קלינסקי
ממשלת נתניהו לא הפנימה, שחטאה וחטא ממשלות קודמות לה, שלא העניקו בכורה להון האנושי העובד, היוצא כל בוקר לעמל יומו, אלא נתנו שליטה להון נואף ומנוכר לצרכים של ההון האנושי
שאול מנשה
בראש סולם העדיפויות של המשטרים הערביים ניצבת השמירה על השלטון, ובראש סולם העדיפויות של העמים - פת הלחם
איתמר לוין
פתרון אמיתי למצוקתו של מעמד הביניים מחייב רפורמות יסודיות בכלכלה ובפוליטיקה. בלי קיצוץ של ממש בתקציב הביטחון ובלי העלאת השתתפותם של החרדים והערבים בכוח העבודה, אין סיכוי לשינוי כלכלי. ובלי רפורמה פוליטית שתבטיח את יציבות הממשלה, אין סיכוי לבצע את הרפורמות הכלכליות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il