X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה תהיה עמדתך אם נציבות שירות המדינה תקים עתה יחידת בילוש ומעקב לחשיפת מקורות ה"משתפים פעולה" עם התקשורת? מדוע הובלת את חשיפת המקור ברשות השידור שהתראיין לערוץ 2? מה המסר שלך לעיתונאי בתחילת דרכו? שאלות מעיתונאי לעיתונאי
▪  ▪  ▪
אריה שקד. חובש הפאה [צילום: פלאש 90]
נחשף האיש הבכיר עם הפאה
יואב יצחק
ערוץ 2 שידר כתבה מגמתית ושיקרית בחלקה הגדול שנועדה להכפיש את ראש הממשלה, את יוני בן-מנחם שנבחר למנכ"ל רשות השידור ואת מיכאל מירו שמונה למנהל הרדיו * לכתבה צולם איש שזהותו הוסתרה - הוא חבש פאה וקולו עוות באופן רשלני וחובבני * אלא שזמן קצר לאחר השידור הצליחו טכנאי קול ישראל לחשוף את זהות האיש: בכיר מאוד בקול ישראל * קלטת קולו האמיתי מובאת להלן
לרשימה המלאה

   יואב יצחק
שוקלים תלונה למשטרה נגד הרמאי

האיש עם הפאה: אריה שקד
יואב יצחק
סערה ברשות השידור בעקבות החשיפה ב-News1 * עשרות עיתונאים שהאזינו להקלטת דבריו של האיש עם הפאה קובעים: האיש שהופיע עם פאה והשמיץ את רשות השידור הוא אריה שקד * אריה שקד נמנע מלהגיע למשרדי קול ישראל
לרשימה המלאה

   יוסי דר
התרגיל המסריח של ערוץ 2

נחשפה החפרפרת במליאת רשות השידור
יואב יצחק
טכנאי קול ישראל הצליחו לחשוף: האיש הנוסף שהשמיץ את רשות השידור ובכיריה תוך עיוות קולו בכתבה ששודרה בערוץ 2 הינו חבר במליאת רשות השידור * "פחדנות ונכלוליות" הם רק חלק מהביטויים המופנים עתה כלפיו * אריה שקד שנחשף "כאיש עם הפאה" ממתין לסידור עבודה
לרשימה המלאה

"לא יגלו עיתון ועיתונאי מידע שנמסר להם בתנאי שישאר חסוי ולא יחשפו זהותו של מקור חסוי אלא בהסכמתו של המקור". סעיף 22 - תקנון האתיקה של מועצת העיתונות.
יואב שלום. קראתי כי הקמת איגוד עיתונאים ובלוגרים מובילים. אני מברך על כל פעולה שנועדה להגן על זכויות אנשי התקשורת ולבצר את ביטחונם התעסוקתי - כולל שכר הוגן יותר - בכל ענפי המדיה.
כעורך אתר וכיוזם איגוד בהקמה, אני קורא לך להבהיר את הערכים העיתונאיים שאתה דוגל בהם בסוגיית ההגנה על המקור. כל זאת מאחר שבימים האחרונים עסקת בהרחבה בחשיפת מקורות בכתבתו של חיים ריבלין ב"אולפן שישי" שעסקה במה שתואר כניסיון השתלטות של ראש הממשלה על השידור הציבורי.
נטל בה חלק מקור אלמוני. להסתרת זהותו ובניסיון להעצים את הדרמה בכתבה - עוות קולו והוא הופיע חובש פאה. על-פי החשיפה באתרך, היה זה המנהל היוצא של קול ישראל - אריה שקד.
היית הראשון שקיבל בלעדית ופירסם את תוצאות הבדיקה של "טכנאי קול ישראל" שבדקו את הקול המעוות (באמצעות הרצה) וסיפקו קלטת של הקול המקורי (באמצעות האטה).
תרגיל חשיפה על-קולית מבוצע גם על חבר מליאת רשות השידור שהתראיין בעילום שם בכתבה - וגם הוא מוצג עתה כ"חפרפרת", "מכפיש" ו"ידיד של מנכ"ל אגודת העיתונאים (בת"א) בר-מוחא".
הנימה השלטת בדיווח-פרשנות שלך הייתה שאותם מקורות שחפצו בעילום שם בגדו בשידור הציבורי, בכך שאמרו עליו דברים קשים בערוץ מסחרי מתחרה. פרשני הערוץ השני אכן דיברו בסוף הכתבה במקהלה אחת שהמליצה לסגור את רשות השידור ולפתוח אותה מחדש.
על-פי הדיווח שלך, העובדים הזועמים ברשות השידור (שמות?) סבורים כי המקור שנחשף פסל בהופעתו האומללה את עצמו לכל תפקיד ניהולי בכיר נוסף. המקור סומן, נחשף - והושפל במעין זובור תקשורתי קטלני וכפול.
הרשה לי לשאול: מה תהיה עמדתך אם נציבות שירות המדינה תקים עתה יחידת בילוש ומעקב לחשיפת מקורות ה"משתפים פעולה" עם התקשורת? בצוות היחידה: מומחי פוליגרף, טכנאים ליירוט ופענוח מסרים, אנשי מודיעין לבדיקה של כל פיסת מידע על "קרבת יתר" בין עובדי ציבור לבין אנשי תקשורת.
מסר שייתלה בהבלטה על לוחות המודעות במשרדי הממשלה יעודד "מלשינון חיובי": לא בהלשנה מדובר אלא בהגנה על חברים מפני הכפשות בתקשורת. הגנה שמבצעה ראוי לקידום.
נציבות שירות המדינה תנקוב בהודעותיה בשם המפורש של מי שייחשף כמדליף. הוא יתואר כמי שפגע בנכסי המוניטין של מקום עבודתו ובגד באמון חבריו. הנחשף יועמד לדין משמעתי. ייתכן שיאבד את מקור פרנסתו. וגם אם לא כך - המחקרים מעידים כי אלה הנחשפים כמדליפים לתקשורת נדונים לנידוי חברתי במקום העבודה, מוצגים כיורקים לבאר ממנה שתו.
אני מניח כי אתה ואני היינו כותבים בזעם רב כדי להוקיע את יחידת החשיפות בנציבות. היינו מאזכרים פעם נוספת את לקחי פרשת מאיה קוך ז"ל, אותה לוחמת מיתולוגית בשחיתות שחשפה פרטים על מקום עבודתה ב"תנובה" ב-1977 ובתגובה ניסו מעבידיה דאז להציגה כאישה מעורערת בנפשה וזקוקה לאשפוז.
היינו סוקרים את תולדות מאמצי החקיקה בכנסת ישראל ואת נושאי דגל ההגנה על חיסיון המקור מרן כהן ועד נחמן שי. היינו מעלים על נס את רצונם לתת סוף-סוף לתקשורת בישראל מגן מוצק בספר החוקים מפני לחץ לחשוף מקור - ומעבר לתקדימים בפסיקה או בחוק מבקר המדינה וההגנה החלקית הקיימת על עובדים חושפי שחיתות במקום עבודתם.
אם כך היינו עושים - מדוע הובלת את חשיפת המקור ברשות השידור שהתראיין לערוץ השני? האם אין דינו כדין פקיד זוטר או שר בממשלה שהדליף לעיתונאי על עיוותים - לדעתו - או חשד להם במקום עבודתו?
ואם כך עשית בשל המניע של המקור שחשפת - פעל לדעתך אך ורק מטעמים של קידום אישי והיה מעורב כמתמודד באותה זירה - האם היית נוהג כך במקרה של שר בממשלה המדליף לתקשורת ערב קידום של "חברו" לממשלה סיפור עסיסי על אותו מקודם - כדי לשמור לעצמו את המקום הנכסף בצמרת?
מה המסר שלך לעיתונאי בתחילת דרכו? הגן בכל נפשך על חיסיון מקורות עיתונאיים על-פי מבחן החברות? הגן על החברים שלך וחסיון מקורותיהם - אך לא על יריבים וחיסיון מקורותיהם שלהם?
גילוי נאות
אינני עובד רשות השידור. אינני "חבר של" המעורבים בפרשה מכל צידי המתרס: שקד/בן-מנחם/מירו/גילת/ריבלין (חברות במקצועות תחרותיים מאוד מתקיימת בעיקר בפייסבוק).
פרסמתי רשימות ב"חדשות מחלקה ראשונה" ואני מעריך את קולו הייחודי של יואב יצחק במפת התקשורת.
אני לא "חבר של" מנכ"ל אגודת העיתונאים בתל אביב יוסי בר-מוחא, הדמות המובילה בכתבה של חיים ריבלין ובהגשת בג"צ של האגודה נגד בחירת יוני בן-מנחם למנכ"ל רשות השידור. על בר-מוחא כתבתי ואמרתי לצד דברי הערכה גם דברי ביקורת בלי לעוות קול ובלי לחבוש פאה.
אני חבר בועד אגודת העיתונאים בירושלים. התבקשתי על-ידי חבריי באגודה להיות נציגם במכרז לבחירת מנהל הרדיו. בבוקר בו אמור היה המכרז להתקיים נאמר לי כי ישיבת ועדת המכרזים נדחתה. היא התקיימה שלושה ימים לאחר מכן - בהשתתפות נציג אחר.
אני חבר במועצת העיתונות. פעלתי ואפעל לאכיפת תקנון האתיקה של המועצה.
אני מתנגד לחשיפת מבחני התאמה כנשק בקרבות על כוח והשפעה.

תאריך:  31/07/2011   |   עודכן:  31/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ליואב יצחק, עיתונאי
תגובות  [ 22 ] מוצגות  [ 22 ]  כתוב תגובה 
1
השאלה אינה כללית
סתם_1  |  31/07/11 15:17
 
- הכותב בוכה את קלון השמאל שנחשף
שביבי השמאלן  |  31/07/11 17:18
2
מעשה לא ראוי, יואב
מירו123  |  31/07/11 16:36
 
- ודאי שחובה לחשוף
איש עצוב  |  31/07/11 22:38
3
הזהו 'מקור' ?? זאת קומבינה!
אריה מחשי  |  31/07/11 16:40
4
מוסר הפוך
אהרן מיטל  |  31/07/11 16:43
5
כותב המאמר חייב תעסוקה אחרת
בלוגר טיפש  |  31/07/11 17:09
 
- אילו הכרת אותו לא היית מתפלא. ל"ת
רחב בעלת לב זהב  |  1/08/11 08:53
6
עיתונאי עאלק,בפרבדה אולי ? ל"ת
אתיקה אמרת,,,  |  31/07/11 20:15
7
איזכור. מתי הנציבות חוקרת !
לכותב שיבי.  |  31/07/11 22:25
8
אני מקווה שאתה רק תמים
איש עצוב  |  31/07/11 22:35
9
חיסיון
אשה מוכה  |  31/07/11 22:48
 
- כי אשה מוכה היא נפגעת עבירה
איש עצוב  |  1/08/11 05:21
10
השתלחות על יואב
קואר מתמיד  |  1/08/11 07:59
11
חיים שיבי אתה קשקשן
יוד אלף  |  1/08/11 08:49
12
לגילוי נאות חשוף את אלו שלך
שיבי חשוף את שלך  |  1/08/11 08:55
13
לשלוח נציגים חדשים למכרזים
מנהל חבר אגודה  |  1/08/11 10:07
14
חיים כנס ידידי.
מ.משה   |  1/08/11 10:25
15
שיבי זה זה עם הזקן?
משה פ.  |  1/08/11 12:54
16
לא יאומן - עיתונאי בור !
בניק  |  1/08/11 15:29
17
גילוי נאות - לא קראתי את כל הכ
עין צופיה  |  1/08/11 15:47
18
אם יש מניעים שליליים פליליים
רונהאל  |  1/08/11 19:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד מוטי דנוס
הרשתות החברתיות ורשת האינטרנט חושפות אותנו לעולם חדש ומסעיר, אך נעדר פרטיות ובעל פוטנציאל מסוכן לגניבת זהויות ושימוש צרכני אגרסיבי    עו"ד יורם הכהן, ראש הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע במשרד המשפטים, מציע לעורכי הדין את התחום המפרנס הבא    ומזהיר מפני חשיפה מסוכנת של מידע ולקוחות
ד"ר עמית גורביץ'
הרטוריקה של השופט בקר אחידה: לרבות מהחלטותיו הוא משווה נימת עלבון כמעט אישי מהתנהגותו של הנאשם, מהאמון שכביכול ניתן בו והופר. הוא מקפיד לשדר לשומעיו שהוא רואה בהפרת תנאי המעצר כסטירת לחי למערכת, כעדות לאופי עברייני, אפילו למבנה אישיות, כהפרה של האמון האישי שניתן בהם, כפגיעה מתמשכת מצידם בשלטון החוק
ג'והנה קורנבלט
עדיין לא נמצא מועוד מוביל מטעם המפלגה הרפובליקנית למירוץ על נשיאות ארה"ב מה שמותיר רשימה ארוכה של תמודדים מטעם המפלגה שמתחרים על ההזדמנות לקרוא תיגר על ברק אובמה
עו"ד סיגלית זהר
האגף לסיוע משפטי הגיש בשמה של עובדת סיעוד ממולדובה תביעה לפיצוים ותשלומים בסך כ-300 אלף שקלים בשל העסקתה בתנאי עבדות. התביעה היא לפיצויים מוגדלים בשל כאב וסבל, הטרדה מינית והעסקה בתנאי עבודת ובנוסף להפרדי שכר, פיצויים פיטורים, פיצויי הלנה דמי הבראה ודמי חופשה. התביעה היא נדבך נוסף בסדרת תביעות שהוגשו על-ידי האגף לסיוע משפטי נגד מעסיקים בגין ניצול ועושק של עובדים זרים
מירב ארד
"אם כל המחאות" בישראל היא המשכו של ניסוי הכלים הראשון - מחאת הקוטג'    דור שלם מוציא לפועל את רצונם של ההורים באמצעות הפייסבוק    150 אלף מפגינים לא קשורים לא לימין ולא לשמאל    טיפול בתחבורה הציבורית - המפתח לפתרון של תחומים אחרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il