X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה ביבי יכול לעשות באופן מיידי לשינוי תדמית כדי להמשיך ולשרוד בשלטון? לערוך בחינות כניסה לחברי הכנסת ָבאמצעות ועדה של שוטים עליונים בדימוס להבטיח תקופת צינון לפוליטיקאים לפני כניסתם לעולם העסקי
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו. לפטר סגנים ושרים [צילום: פלאש 90]

מה ביבי יכול לעשות באופן מיידי לשינוי תדמית?
המחאה החברתית הנפלאה שמתרחשת בימים אלה במדינת ישראל היא רבת פנים ואינה ממוקדת. יש הרבה דרישות והרבה יועצים לגבי מה שנדרש לעשות בעקבות המחאה. חלק מהפתרונות לא ניתן ליישום בשליפות מהמותן ותחת לחץ ונדרש תכנון לטווח ארוך וסבלנות רבה עד שהציבור הרחב יראה וירגיש את השינוי.
אבל אם ביבי חפץ חיים פוליטיים והמשך הישרדות בשלטון נדרשות גם פעולות מיידיות. והנה שתי פעולות שביבי יכול לבצע מהיום למחר:
א. פיטורי 20 שרים וסגני שרים - מעבר לחיסכון הכספי המיידי לקופה הציבורית שיהיה לצעד זה הרי שהמרכיב הפסיכולוגי מעביר מסר חזק מאוד לציבור.הממשלה אינה זקוקה ל-39 שרים וסגני שרים כדי למשול. להפך, ככל שתהיה יותר קטנה כך תוכל להתנהל כמו סיירת ובצורה פחות מסורבלת ובזבזנית. כל המפוטרים ימצאו את עצמם פועלים כחברי כנסת מן השורה ומשרתים משם את הציבור. הם אולי יהיו מתוסכלים אבל לא יהיו מובטלים.
ב. שחרור גלעד שליט - נכון שאין קשר ישיר בין המחאה החברתית לעניינו של גלעד שליט אבל הסיפור הזה נמשך כבר למעלה מחמש שנים וראש ממשלה שידאג להחזירו באופן מיידי יקבל הרבה מאוד נקודות קרדיט גם להוביל מהלכים אמיצים בתחומים החברתיים והכלכליים.
הפעולות הללו יגרמו לשינוי מיידי בתדמית של ביבי ויאפשרו לו להוביל רפורמות רבות שייטיבו עם העם אבל דורשות תכנון קפדני, תקציב מתאים וטווח זמן ארוך.
כדי לעשות את שני הצעדים הללו צריך מנהיג עם אומץ לב.
האם הביבי שלנו מסוגל להם? אתמהה.
בחינות כניסה לחברי הכנסת
לאחרונה דווח באמצעי התקשורת על הרעיון האווילי לקיים ועדת שימוע של חברי כנסת שתאשר מינוי של שופטים לבית המשפט העליון.
ואני רוצה להציע דווקא שחברי הכנסת שלנו יעברו בעצמם בחינות קבלה לכנסת באמצעות ועדה של שופטים עליונים בדימוס. להלן מספר קריטריונים לדוגמה שיהוו בסיס לאישור:
  • מה הרקע והניסיון הציבורי הקודם? מה הייתה תרומתם לציבור קודם להצעת מועמדותם?
  • מה הם יודעים על ההיסטוריה של העם היהודי - חורבן בית ראשון, חורבן בית שני, מצדה, השואה, הגלות, מלחמת השחרור וכדומה.
  • איזה ערכים הומאניים אוניברסאליים הם נושאים איתם - ערכי שיוויון, צדק חברתי, הפרדת רשויות ועוד.
  • מה הקשר שלהם לבעלי הון? מה הנכסים האישיים שלהם ואיך צברו אותם?
כמובן שאפשר להציע עוד ועוד קריטריונים לבחינה של המועמדים לכנסת ולקיים מנגנון שידע לבחון אותם ולאשר את מועמדותם. בסוף הציבור הוא שיכריע אבל נדרשים לפחות קריטריוני סף בסיסיים ושקופים כדי לשרת את העם כנציגו.
חלק ניכר מחברי הכנסת של ימינו לא נבחרו על-ידי הציבור אלא על-ידי אדם אחד שעומד בראש התנועה. זה המצב בש"ס, יהדות התורה וישראל ביתנו. מובן הוא שמי שהבחירה בידו לא יבחר בהכרח את הטובים והמתאימים ביותר אלא את אלה המקורבים אליו והנוחים לו.
חלק אחר של חברי כנסת נבחר אומנם בבחירות מוקדמות בתוך המפלגות אבל הציבור אינו יודע כמה קומבינות יש מאחורי הקלעים של בחירות אלה שכתוצאה מהם נבחרים אלה שרוצים, אלה שמבטיחים הבטחות שווא ולאו-דווקא אלה שישרתו את הציבור הרחב.
המצב חמור הרבה יותר בבחירות לרשויות המקומיות. שם אין בחירות מקדימות וכל ראש סיעה או ראש עיר "הישר בעיניו יעשה" מבחינה זאת.
הכנסת והמועצות המקומיות הם המקומות בהם נקבעים חוקים ותקנות המשפיעים על חיי היום יום שלנו באופן מכריע. האם לא ראוי שנבחרי הציבור הללו יעמדו לבחינה בסיסית כלשהי לפני בחירתם?
תקופת צינון לפוליטיקאים לפני כניסתם לעולם העסקי
פוליטיקאים רבים שפורשים מן הפעילות הציבורית מוצאים עצמם מייד לאחר פרישתם בתפקידי מפתח בחברות עסקיות גדולות. כך קרה לאולמרט, צחי הנגבי, חיים רמון, דני נווה ועוד אחרים.
במדינה קיים חוק צינון לבעלי דרגות בכירות במערכת הביטחונית המונע מהם להיכנס לפוליטיקה במשך שלוש שנים מיום שחרורם. קיימת גם תקופת צינון של שנה לבעלי תפקידים בכירים במגזר הממשלתי לפני שיוכלו לקבל תפקיד בעולם העסקי.
האם לא ראוי להציע חוק שיחייב פוליטיקאים פורשים בצינון של שלוש שנים לפני שהם מקבלים מינוי כלשהו בעולם העסקי? הקשר בין ההון לשלטון הוא קשר גורדי והאינטרסים לכל הצדדים ברורים כשמש.
חוק כזה הוא מתחייב. מי ירים את הכפפה??
חשבו על זה.

תאריך:  01/08/2011   |   עודכן:  01/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שלוש הערות על המצב
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
ועדה של "שוטים עליונים"?
תמיר לוי  |  1/08/11 16:37
 
- ביטוי מבריק
סתם_1  |  1/08/11 19:37
2
יש חכמולוגים כמו הנעל !
ישמעאל  |  2/08/11 06:52
3
הערה מס' 2
ישמעאל  |  2/08/11 07:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אורנה מרקוס בן-צבי
גל המחאות ששוטף את ארצנו מהווה סימפטום של תופעה אחת חשובה: מחאת המעמד הבינוני במדינת ישראל    טועה מי שחושב שזוהי מחאה חולפת. זהו צומת דרכים חברתי ולאומי חשוב מאין כמוהו
עמוס שריג
העובדה שרוב המפגינים משתייכים לצד המרכזי-שמאלי של המפה הפוליטית לא מבטלת את טיעוניהם וטענותיהם הצודקים    אם הם יגרמו לכך שנתניהו ושות' ישנו את מדיניותם הכלכלית-חברתית לטובה, יהיה זה הרווח שלהם, כלומר של המעמד הנמוך והביניים    ואם ביבי ושות' לא יעשו מעשה שיהיה שווה בשבילו להפסיק עם ההפגנות, אזי נפילת הממשלה הנוכחית תביא לרווח של כל העם    נחכה ונראה
אלי אלון
מדוע מזה למעלה מחצי שנה סגור המזנון לחיילים של האגודה למען החייל ליד צומת ארלוזרוב בתל אביב? האם ומתי ייפתח?
ירון זכאי
קומץ אוהלי הגרושים בשדרות רוטשילד 80-90 מייצג אלפי גברים המגורשים מדי שנה בכמות העולה על גירוש גוש קטיף. מאות מהם מתאבדים מדי שנה כיוון שהגירוש מהילדים הבית והרכוש יחד עם הצורך להתמודד עם רשעות המשטרה הם עונש קשה שמדינת ישראל אינה גוזרת אפילו על מחבלים
מנחם רבוי
כל אשר תשמע מהמערכת הפוליטית, ממשלתית, מפלגתית ברמת ההצהרות זה שהמחאה צודקת ומובנת    יש שיוסיפו כי יש לקבלה בפרופורציה המתאימה    במקביל עוסקת אותה מערכת, ויש להניח כי במיוחד לשכת ראש הממשלה, בה קיים מנגנון "הסברה" מסועף, בהנמכת המחאה, משתתפיה ופעילים שהתבלטו בה    הם לא עוסקים ישירות בכך, יש להם שליחים ושליחי שליחים    הם יכחישו, ואם יתברר כי קרתה תקלה בפעילות הזו, הם ישבעו שלא ידעו דבר על כך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il