X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
חשוב להיערך לבעיות בריאותיות שעלולות להתעורר במהלך החופשה יש לקחת פלסטרים בגדלים שונים, מטליות לחות באריזה אישית, ואמצעי חיטוי וחבישה, הכינו תיק עם כמות קטנה של התרופות הקבועות לנשיאה במטוס ועוד
▪  ▪  ▪
קחו איתכם תרופות בסיסיות
[צילום: פלאש 90]

הקיץ כבר כאן ואיתו "עונת הנדידה" של הישראלים. בין אם מדובר בחופשה משפחתית, סוף שבוע רומנטי או טיול תרמילאים של אחרי צבא, חודשי הקיץ הם המועד המועדף על מאות אלפי ישראלים לטוס לחו"ל.
ההכנות לטיול מתחילות לעיתים חודשים מראש וכוללות הזמנת טיסה, מלון, רכב, אטרקציות לילדים ועוד, אך בעוד אף אחד לא אוהב לחשוב על בעיות בריאותיות שעלולות להתעורר במהלך החופשה, חשוב להיערך גם לזה ולזכור שגם עניין פעוט, שבארץ היה מסתיים ביום חופש בבית, עלול לחרב טיול שלם.

להלן כמה טיפים למתכוננים לטוס לחו"ל בקיץ הקרוב

  • עזרה ראשונה:
את תיק העזרה הראשונה המלא אפשר ומומלץ להשאיר בבית. מטרת הציוד הרפואי בטיול היא לא להחליף טיפול במרפאה במידת הצורך, אלא לסייע לנו בפתרונות בעיות קטנות ונפוצות.
מה לקחת? פלסטרים בגדלים שונים, מטליות לחות באריזה אישית, ואמצעי חיטוי וחבישה - כמה פדי גאזה סטריליים ומשחה מחטאת. תמיד כדאי להחזיק בתיק גם פינצטה שתהיה מאוד שימושית כדי לשלוף החוצה עוקצים, קוצים ושביבי עץ.
  • תרופות:
לכולנו יש את ארון התרופות בבית, ואין טעם לארוז את כולו. עם זאת, כדאי לוודא שבדרך לחו"ל אתם אורזים מעט תרופות בסיסיות. לא תמיד יש בית מרקחת זמין ופתוח, ולעיתים שמות התרופות והאריזות שלהן שונות ומקשות עלינו את הרכישה. כדאי שיהיו כדורי נורופן לשיכוך כאבים והורדת חום, תרופה נגד שלשולים וכאבי בטן, תרסיס למניעת גודש באף וסטרפסילס לשיכוך כאבי גרון. ולנוטלים תרופות שדורשות מרשם רופא, חשוב להצטייד מראש, בעיקר בתרופות הקבועות. סוגיית האנטיביוטיקה היא מורכבת יותר, ובעוד הרצון להימנע מביקור אצל רופא במהלך השהייה חו"ל מובן מאליו, במקרה זה כדאי לראות רופא במהלך הטיול בעת הצורך - כי לכל מחלה יש אנטיביוטיקה המתאימה לה, ויש צורך בבדיקת רופא לקביעת סוג האנטיביוטיקה המומלצת.
עוד טיפ קטן: הכינו תיק עם כמות קטנה של התרופות הקבועות לנשיאה במטוס, למקרה שחלילה המזוודה לא מגיעה איתכם ליעד בחו"ל.
  • היגיינה וטיפוח:
הקפידו לארוז גם מוצרים נוספים הנדרשים באזור אליו אתם נוסעים. בחרתם לברוח מחום לארצות הקור הגדול? אל תשכחו שפתון להגנה על השפתיים. יוצאים לחופי הים התיכון הרחוקים, קחו מקדם הגנה מהשמש. מטיילים באזורים טרופיים, חשוב לארוז תכשיר דוחה יתושים. אגב, לבעלי משקפי הראייה - כדאי לקחת זוג נוסף לכל מקרה. אם אלו שאתם מרכיבים ישברו, אתם עלולים לפספס את כל הנוף בטיול.
  • אריזה:
תשומת לב מיוחדת דרושה לסוגיית אריזת התרופות, התכשירים והעזרים. לאחר אירועי ה-11 בספטמבר לפני כעשור, נהלי האבטחה בשדות התעופה ברחבי העולם הוחמרו וכל פצירה שמונחת בתיק, נחשבת בעיני המאבטחים לכלי נשק פוטנציאלי. מספריים, פצירות ואולרים - יש לארוז במזוודה ולא בתיק יד. תרופות, כדאי להחזיק בתיק יד לטובתכם ולטובת הבידוק הביטחוני. עם זאת, יש לארוז אותם בשקית שקופה שדרכה ניתן לראות את תוכן השקית ולצרף מרשם חתום בידי רופא שיבהיר שמדובר בתרופה ולא בנוזל מסוכן.
  • במהלך הטיול:
גם אם הראש לא כואב, הבטן לא מתהפכת והאף לא נסתם, ישנה סכנה בריאותית נוספת שכדאי לשים אליה לב. כ-10% מהטסים, בעיקר בטיסות ארוכות, לוקים בפקקת ורידים. מדובר בתופעה של יצירת קרישי דם שנגרמת כתוצאה מהיעדר תזוזה לאורך זמן.
טיפ פשוט ליישום למניעת קרישי דם: לשתות הרבה מים. המים תורמים לנפח דם תקין והשתייה המרובה לבטח תאלץ אתכם לקום מהכיסא וללכת לשירותים - מה שיעזור לכם לחלץ עצמות ולעורר את זרם דם ברגליים. חשוב לקום לסיבוב קטן במטוס כל 3-2 שעות.

הכותבת היא רופאת משפחה בכירה
תאריך:  02/08/2011   |   עודכן:  02/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נוסעים לחופשה? לבריאות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תודה על המידע החשוב. מומלץ
מומלצי בלוגוספירה  |  10/08/11 10:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דיקלה מנחם
חגיגות ימי ההולדת והפיג'מות למיניהן הופכות לחגיגת ממתקים בלתי נגמרת על תקן של בסיס שבועי    זאת כמובן בתוספת דברי המתיקה שנצרכים על בסיס יום יומי בבית ובקייטנה    בהחלט אפשר גם אחרת
ד"ר ריבי טאומן
תקופת החופש הגדול גורמת לשיבושי שינה אצל מתבגרים    היעדר זמני השכמה קבועים במשך תקופה ארוכה, מביא להחמרה בדחייה של שעת ההירדמות ושעת ההשכמה    מה הסכנות וכיצד ניתן לטפל?
אורן פרסיקו
ניצחון משפטי לאגודות העיתונאים: יועבר לידיהם פרוטוקול ועדת המכרזים שבחרה במיכאל (מיקי) מירו למנהל קול-ישראל    השופט אברהמי גם הורה להשמיט את החלקים מפרוטוקול הדיון שעוסקים בשני המועמדים האחרים שלא נבחרו בסופו של דבר לתפקיד
צילה שיר-אל
במפת המדינה שלנו מופעל כרגע הכוכב וונוס האחראי על שוויון , מערכות יחסים , הדדיות ונתינה לזולת על-ידי הכוכב אוראנוס ופלוטו. משמעות שינויים אלה במפת המדינה היא התוצאה של מה שאנחנו רואים בשטח. הצורך של האנשים להשתחרר ממה שכובל אותנו לעבר, על-מנת להתחיל דבר חדש ומתוקן יותר שיתאים לאנרגיה של הכוכב וונוס, הנמצא במפת המדינה במזל סרטן
יהונתן דחוח-הלוי
החוגים הדתיים והחרדיים לא מיהרו להצטרף למחאת הדיור או לקבל את סמכות הנהגתה    הסיבה לכך קשורה ככל הנראה גם לדימוי החילוני של הנהגה זו ולעמדות האנטי דתיות של אחדים מחבריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il