X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בקיץ אנו נעזרים רבות במסנני קרינה כדי להגן על עורנו מפני קרינת השמש הקופחת. לעיתים מסנני הקרינה גורמים להחמרה במצב האקנה עקב סתימת הנקבוביות
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

חום יולי אוגוסט לא רק מעלה את מפלס ההורמונים, הגלים והשיזוף בקרב צעירים רבים, אלא מעלה גם את מפלס התפתחויות נזקי העור השונים. החשיפה לשמש, החום, הזיעה והלחות, זלילת המתוקים והגא'נק פוד- כול אלה משפיעים על העור וגורמים לנזקים ופצעונים.
האם יש קשר בין תופעת האקנה לחודשי הקיץ? ואיך באמת אפשר ללבוש בגד ים ולהרגיש נקיים מפצעים?
בעלי עור שומני סובלים בקיץ, הרבה יותר מכולנו הנאנקים תחת החום הכבד. לא רק שבימים רגילים עור שומני עלול לסבול מבעיות שעלולות לנבוע מעודף חלב בעור, שמנוניות, ברק, נקבוביות סתומות או פתוחות, הרי ההזעה הבלתי פוסקת בקיץ, עלולה להחריף את התופעות הללו. ההזעה עלולה להחמיר את הפצעים, מפני שהיא סותמת את נקבוביות העור, גורמת לזיהום בעור וכתוצאה מכך להתפרצות של אקנה.
בקיץ אנו נעזרים רבות במסנני קרינה כדי להגן על עורנו מפני קרינת השמש הקופחת. לעיתים מסנני הקרינה גורמים להחמרה במצב האקנה עקב סתימת הנקבוביות. ההמלצה היא שהסובלים מאקנה יבחרו במסנן קרינה לא שומני ולא קומדוגני (הגורם להיווצרות נקודות שחורות).
כיצד נוצרים האקנה?
ד"ר שרון רוזנבלט, מנהלת מחקר ופיתוח של "קאמדיס", המתמחה במוצרים דרמטולוגיים לעור שמן ואקנה, מסבירה: אקנה היא דלקת של בלוטות החלב וזקיק השערה. בעור תקין בלוטות החלב נפתחות לתוך זקיקי השערות ומפרישות חלב דרך הנקבוביות אל פני העור. החלב משמש כחומר סיכה לעור ולשיער ומעניק להם גמישות והגנה. השלב הראשון בהתפתחות פצעי אקנה הוא היווצרות חסימה בפתח זקיק השיער. חסימה זו מתרחשת בגלל הצטברות תאי עור מתים בפתח הזקיק ובגלל כמות חלב גדולה בבלוטה שלא מצליחה להתנקז דרך הפתח החסום. בייחוד בגיל ההתבגרות, בתגובה לאנדרוגנים (הורמונים זכריים) ישנה הפרשת יתר של חלב בתוך בלוטת השומן. אקנה דלקתי נוצר מזיהום בלוטת החלב עם החיידק p.acnes.
החיידקים גורמים לפירוק החלב לחומצות שומן חופשיות והגוף מגיב בתגובה דלקתית המתבטאת כאודם, כאב וזרימה של כדוריות דם לבנות לתוך בלוטת החלב. בשלב זה מצטברת מוגלה בבלוטת החלב ונוצר פצעון האקנה. התגובה הדלקתית עלולה לגרום לנקב בדופן הזקיק ולנזק לרקמות סביבו. לעתים נראים גם פצעים פוסט-דלקתיים המאופיינים ככתמי פיגמנטציה וצלקות. מחקרים אחרונים מראים, כי הגורם העיקרי לדלקת ולאקנה איננו בהכרח כמות ההורמונים שהופרשה, אלא רגישות יתר של בלוטות החלב בחולה הספציפי להורמונים אלה (שהופרשו ברמה תקינה).היחידות של זקיק שערה- בלוטת חֵלֵב נמצאות ברוב אזורי העור בגוף, אך צפיפותן הרבה ביותר הינה בפנים, חזה עליון וגב עליון. פצעי אקנה יכולים להופיע כ"ראשים שחורים (קומודון פתוח) "ראשים לבנים" (קומודון סגור) או כקומודנים דלקתיים.
הטיפול באקנה בקיץ:
ד"ר זאב פם, מומחה לרפואת עור, מסביר כי מלבד ההזעה שסותמת את הנקבוביות, חשוב לדעת כי חלק מהתכשירים המיועדים לטיפול באקנה אינם מגיבים טוב לקרינת השמש הקיצית החזקה. חלק מאותם תכשירים מתפרקים בשמש, וחלקם - בעיקר התכשירים על בסיס רטין A (כמו רואקוטן)- עלולים, בחשיפה לשמש, לגרום לרגישות יתר של העור. גם שימוש במוצרי קוסמטיקה שומניים עלולים לגרום להחמרת האקנה.
רטינואידים בשימוש טופיקלי מווסתים חלוקת תאים בעור. תופעות לוואי של שימוש ברטינואידים טופיקליים הם בד"כ גירוי מקומי, ולעתים החמרה קלה במצב, במהלך השבועיים הראשונים לטיפול, הנעלמת לאחר מכן.
בשימוש פנימי, רטינואידים ידועים בעיקר בזכות יכולתם להפחית הפרשות השומנים מבלוטת החלב. התרופה עלולה לפגוע בכבד, ולכן נלקחת במעקב של רופא עור.
תכשיר רפואי נוסף בשימוש לאקנה חמור הוא אנטיביוטיקה הניתנת בשימוש טופיקלי או פנימי. בגלל עמידות החיידק לאנטיביוטיקות, יש הגבלה בשימוש בהם. לנשים, נפוץ גם השימוש בטיפולים הורמונליים.
התכשירים הדרמו-קוסמטיים מבוססים בעיקר על מיצויי צמחים - בעלי פעילות מווסתת הפרשת סבום, פעילות אנטי דלקתית ואנטי בקטריאלית, salicylic acid - שגורם לפתיחת זקיקי השיער החסומים שגורמים ליצירת הפצעים, bpo - חומר מחמצן הגורם למוות של החיידק האנאירובי, ועוד.
עוד חשוב לזכור במיוחד בקיץ:
1. לשמור על היגיינת הפנים בעזרת שטיפת הפנים עם סבון מתאים לעור שמן (עדיף פעמיים ביום).
2. להשתמש בקרמים המתאימים לעור שמן. קרמים כאלו הם פחות שומניים. חומרים רבים, הכוללים חומרים כימיים או מיצויי צמחים המוספים לקרמים, יכולים לווסת הפרשת חלב (סבום) בעור ולהוריד את שומניות העור. כדאי להשתמש בקרם על עור נקי, לאחר שטיפת הפנים.
3. חשוב לא לחטט בפצעים. חיטוט יכול להחמיר את האקנה.
פני צלקת - קצת על מזכרות האקנה:
הסובלים מאקנה יחלימו בסופו של דבר, אך הצלקות הרגשיות והצלקות האמתיות שתותיר המחלה על פני העור, לא יחלימו במהירה. קיימים 3 סוגים של צלקות אקנה:
צלקות שקועות הנראות כחורים שחורים וכהים על העור, בקוטר של עד 2 מילימטר - אופייניות לאזורי הרקות, הלחיים והסנטר.
צלקות בולטות בגוון העור או קצת יותר בהירות ממנו. סוג זה כולל גם צלקות קלואידיות - צלקות בולטות וגדולות - נמצאות לרוב בקו הלסת, בגב ובחזה
צלקות חריציות הנקראות גם Icepicks - והן עמוקות במיוחד וקשות מאוד לטיפול. אלו הן הצלקות המאתגרות ביותר לטיפול שהטיפול בהן מחייב יצירה מחודשת של הדרמיס.
הדור החדש של הטיפולי לצלקות אקנה - אשר לראשונה משלב יכולת ריפוי של כל סוגי צלקות האקנה ומתאים לכל סוגי העור - נקרא Sublative Rejuvenation - שיטה חדשה זו פותחה על-ידי "סינרון מדיקל" גורמת לריפוי פצע באזור הצלקת כמעט ללא תופעות לוואי ועם זמן החלמה קצר.
הטיפול מבוסס על גלי רדיו פרקציונאלים סלקטיביים, המאפשרים לראשונה בעולם טיפול בכל גווני העור (לייזר לדוגמה אינו מתאים לכל סוגי העור). בבסיס השיטה: פגיעה מינימאלית בשכבת העור החיצונית (אפידרמיס) אך מקסימום אפקט רפואי בשכבות העור העמוקות (דרמיס) המתקבל על-ידי פגיעה סלקטיבית במספר רב של מוקדים פנימיים, שתכליתם האצת תהליך ההחלמה. אופן הפעולה מבוסס על מנגנוני חימום של גלי הרדיו ופציעה מבוקרת - מיקרו פציעות סלקטיביות בתוך הדרמיס, ואידוי ונידוף העור - המנגנון המכאני של האפליקציה, גורם להסרת תאים באמצעות אנרגיית גלי הרדיו, במטרה לטפל גם בעמוקות שבצלקות. מנגנון זה פועל היטב גם על מיצוק העור, ולכך השפעה מיטיבה עוד יותר על שיפור מרקם הצלקת. בדרך זו, מצאה מחלקת המו"פ של "סינרון" מענה אידיאלי לסוגיית זמן ההחלמה הממושך (טיפול כימי למשל מצריך זמן החלמה של לפחות שבוע ימים), וכן מענה לטיפול בצלקות העמוקות.
ד"ר טל נחליאלי, מומחה לכירורגיה פלסטית, הלוקח חלק במחקר טיפולי צלקות פוסט-אקנה, מסביר כי הדור החדש לטיפולי צלקות לאחר אקנה הוא בגדר בשורה והתקדמות אמיתית. מדובר בטכנולוגיה שאיננה פולשנית והינה קלה לביצוע, היכולה לתת תוצאות מרשימות בטיפול בצלקות אקנה. כל זאת ללא הטראומה הקשה הכרוכה בטיפולים האחרים כגון שיוף העור או פילינג כימי עמוק.
לדבריו, האפליקציה החדשה מהווה חלופה הולמת לטיפולים האגרסיביים הניתנים כיום, המספקת מענה הן ברמה של יכולת לטפל בכל סוגי הצלקות והן במזעור תופעות הלוואי. כמו-כן, בנוסף לכך, האפליקציה מופעלת על מכשיר ה eMatrix ועל כן מבצעת גם את פעולת המיצוק והרמת טונוס הפנים, ולכך יתרון נוסף בהעלמת צלקות האקנה מעצם פעולת ההרמה, מה שהופך את האפליקציה כפעולה משלימה אופטימאלית למתיחת פנים".

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  03/08/2011   |   עודכן:  03/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורן פרסיקו
שנים של פרשנות פרו-קפיטליסטית לא השיגו תוצאה מרשימה    מעריב מצניע באופן יחסי את המחאה    סגן מו"ל הארץ מבקר במאהל ומדבר על ריכוזיות    בהארץ כותב נחמיה שטרסלר: לוז הדרישות של המוחים נטול היגיון כלכלי
עליס בליטנטל
תערוכת יצירות האמנות בזכוכית של אמנים ישראלים 2011 במוזיאון א"י היא בבחינת הלם אמנותי וחוויה שאין להחמיץ    מימי קדם ועד לא מכבר, היו כלי הזכוכית השימושים גם ביטוי אמנותי לתרבויות השונות ופארו בתים בזכות יופיים. במאה העשרים הפכו כלי הזכוכית גם ליצירות אמנות, עד כי גדולי המוזיאונים כיום מקצים דרך קבע אולם מיוחד ליצירות מזכוכית. כך זה במוזיאון המטרופוליטן בניו-יורק, במוזיאון ויקטוריה ואלברט בלונדון וכן הלאה
פזית רבינא
מה מסתתר מאחורי ההודעה הסורית המפתיעה על הכרה במדינת פלשתין בגבולות 67'?
פזית רבינא
בניגוד למאהל בשדרות רוטשילד, את המחאה הדרום תל אביבית הרבה יותר קשה לעכל. רשמי ביקור
מנפרד גרסטנפלד
ראש ממשלת נורווגיה ינס סטולטנברג אמר כי תשובתה של ארצו לפשע הנורא תהיה "עוד דמוקרטיה, עוד הומניות, אבל לעולם לא עוד נאיביות". אם הצהרה זו היא יותר מסתם תעמולה, הרי שבפני ממשלת נורווגיה ובפני האליטה שלה עומדת דרך ארוכה וקשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il