X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מעמד הביניים עלול להיות הקורבן הראשי במאבק, אשר הוא עצמו יצא אליו - בדיוק כמו ב"מיתוס של סיזיפוס"
▪  ▪  ▪
עבודה סיזיפית [צילום: AP]

גל המחאה החברתית אשר הציף את ארצנו, כסופת הוריקן חברתית, אשר נובעת מהמצוקה בו נתון מעמד הביניים, הנושא על שכמו את עיקר נטל המיסים, החל בתקווה רבה, ברם, הרבדים הרבים של המחאה, יצרו את התחושה של חוסר בהירות, וחוסר אופרטיביות בתביעות המוחים, דהיינו: הדרישות אינן ממוקדות באופן מדויק ופרטני, אלא רק התייחסו לתחושה, להרגשה קשה של הימאסות מהמערכת הפוליטית ביורוקראטית.
דבר זה החזירני אל "תורת האבסורד", אשר קאמי נתן את דעתו עליה.
למעשה אבסורד היא סיטואציה, שאינה מתיישבת עם ההיגיון והשכל הישר. האדם נתקל לא פעם בתופעות אבסורדיות, ועשוי להגיב עליהן בדרכים שונות: גיחוך, פליאה, פחד. אבסורד הוא פעמים רבות עניין סובייקטיבי: סיטואציה שנראית אבסורדית בעיני צופה מסוים עשויה להיראות כהגיונית ביותר בעיני צופה אחר(ויקיפדיה).
באוצר המילים הנרדפות ההתייחסות למונח "אבסורדיות": "הבל, חוסר הגיון, חוסר ממשות, חוסר תוכן, שטות, תפלות" (אבניאון, מילה במילה).
היטיב לתאר זאת קאמי ב"מיתוס של סיזיפוס", אותה דמות מיתולוגית המגלגלת האבן הכבדה מנשוא, אל עבר הפסגה של ההר הגבוה, אך כל אימת שהצליח סיזיפוס להניח האבן על פסגת ההר, האבן חזרה להתגלגל כלפי מטה, והיה עליו לשוב ולגלגלה שוב במעלה ההר.
דהיינו: למעשה זו עבודה סיזיפית, אשר אין לה תכלית וסיום. למעשה האבסורד שסיזיפוס היה מתמלא כל פעם שהאבן החלה להתדרדר במדרון בעזוז מחודש, להמשיך את העבודה הקשה, גם שזו אכזבה אותו.
המחאה החברתית עלולה להתגלות כאבסורדית, התוצאות הראשונות שלה עשויות להיות הצלחה לכאורה, ומתן לגיטימציה לתביעות המוחים, ברם, בטווח הארוך לאחר שתשרור הרגשה טובה, ישובו משרדי הממשלה השונים שוב אל חיקו החמים של המעמד הבינוני, וינברו בכיסיו האחרים. כלומר: ביד אחת ייטיבו עם העם ויורידו למשל את המע"מ ואולי עוד מס עקיף כזה או אחר, ברם, בזרוע הארוכה השנייה של ממשל המעורבות וההתערבות הממשלתית, יעמיקו את הגבייה מאותו מעמד ביניים אשר הרים את נס המחאה.
אבסורדי? זאת בדיוק תורת האבסורד, מעמד הביניים עלול להיות הקורבן הראשי במאבק, אשר הוא עצמו יצא אליו-בדיוק כמו ב"מיתוס של סיזיפוס".
התמוטטות השווקים הבינ"ל ומשבר בכלכלה הישראלית, עלולים לפגוע באופן ישיר וראשוני, דווקא במרבית עם ישראל, אשר יישאר כאן ואין לו האופציה להימלט אל פסגה כלכלית אחרת, כמו האליטה הפיננסית, אשר יכולה לנייד את ההון ליעד אטרקטיבי יותר.

תאריך:  07/08/2011   |   עודכן:  08/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תורת האבסורד והמחאה החברתית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
צודק
סתם_1  |  7/08/11 11:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי בלום הלוי
ישראל הצטרפה באוגוסט 2011 למעגל התוסס של ההתקוממויות במזרח התיכון בסדר יום כלכלי וחברתי המסיט את מחשבתה מהסכנות הקיומיות, בעת שהקרקע רועדת תחת רגליה מאירועים המתרחשים בחצר האחורית שלה, מערערים את ביטחונה ועלולים לסחוף את האזור כולו אל סף מלחמת דמים
אלישע פורת
נרעדתי כשנזכרתי כמה היה הים סבלני להתנסויותיי המיניות הראשונות. לא שכחתי את שותפתי מאז להצגה. אהבת הבוסר הים תיכונית שלנו נקטעה אמנם, כמה שבועות לאחר שהחלה, אבל כמה מתנועות ידה זכורות לי עד היום. היא הייתה האישה הראשונה שרצתה בי. היא הראשונה ששלחה אליי את ידה. היא הראשונה שליטפה את גופי הנערי
יואב נצר
מס-שבח של 10 שנים ומעלה מרתיע ספקולנטים והוא לפי מדרגת המס אליה מגיעה בחישוב השנתי המשפחה המוכרת את הנכס. למשקיעים זה יוצא כ-50% מהשבח הנומינלי. 50% מהשבח הנומינלי משמע כל מה שאינו תוצאת הצמדת שוק הנדלן למדד
עמוס עמירן
לא ניתן עוד להתעלם מהזעקה ועל ממשלתנו לגבש פתרונות    לא על המפגינים להציע הצעות    תפקידם הוא להגיד בקול רם וברור מה כואב להם ועל ההנהגה לקבוע איך מטפלים בהשקטת הכאב
יואב לוי
היחס, השכר, התדמית והזילות במעמדם של נותני השירות במדינת ישראל, בכל תחומיי החיים, הם הדוגמה, ושינוי מהותי בתחום זה ישפיע בצורה חדה ומשמעותית על חיינו, ישפיע על שינוי מקצה לקצה של כל החוליים שאת חלקם ציינו המוחים, ממש כמו אפקט הפרפר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il