X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סולדים מריקודים מושחתים [צילום: פלאש 90]
הטנגו של ההון והשלטון
מאות האלפים שיצאו אתמול לרחובות, הביעו את שאט הנפש מהטנגו הדוחה של ההון והשלטון המרקדים להם יחד כזוג מאומן היטב את הריקוד המושחת
מפגן כוח למפגיני המחאה החברתית
עידן יוסף
ברחבי הארץ מתקיימות במקביל הפגנות במחאה על יוקר המחיה ומחירי הדיור * המרכזיות שבהן - בתל אביב ובירושלים
לרשימה המלאה

לא צריכים לשכוח כי הקפיטליזם החזירי שצמח בארץ בשנים האחרונות קיבל בגדול את ברכת השלטון. מזה שנים אחדות שהעיתונות (זו הנקראת שמאלנית בפי אנשי הימין) מוחה בשם העם (זה שמוחה היום באוהלים וברחובות) על התופעה המכוערת והמקוממת של שכר הבכירים. עצימת העין של השלטון וברכתו בשם השוק החופשי שאין בלתו, הצמיחה את התחושה שמותר להתנפח, לאהוב בצע, לקחת כסף ממקור ציבורי בגלוי כמובן וללא בושה.
אנחנו - בעלי השכר הבינוני ומטה, "שכבת הביניים", שלושים האחוזים של המתגייסים לצבא ולמילואים, משלמים מיסים, לומדים לשני תארים לפחות, מקבלים משכורות לחץ, המחויבים למדינה ולא גומרים את החודש - רואים את הבכירים, שלעתים קרובות מילוי תפקידם לא מרשים במיוחד, מקבלים שכר ענק, בלי שום פרופורציה לשכר שמקבלים בעלי משרות אחרות באותה חברה או בחברות בכלל. העושר שנופל על הבכירים, שמתרחקים אלפי מילין מרמת החיים הבינונית בישראל, הופך את המדינה לאחת המדינות בעלות הפער החברתי הגדל והולך משנה לשנה ויוצר פערים ענקיים בין ה"עשירים" והאחרים. כמו ברזיל, כמו מצרים, כמו הודו, כמו רוסיה, כמו מקסיקו, דובאי וכולי.
המוני מרוויחי שכר המינימום, אלה שיוצרים סטטיסטיקה אשלייתית שאין אבטלה אבל בעצם שכרם הוא צרור נקוב, יוצרים שכבה ענקית של עניים שלא יכולים לעמוד ביוקר המחיה. לא שכר דירה, לא אוכל, לא חשמל וארנונה, לא מכונית ובטח שלא דירה וחינוך לילדים. העניים: זוגות צעירים, זקנים חסרי רכוש, חולים ונכים, חסרי מקצוע או כאלה כמו מורים ועובדי משרדי הרווחה ששכרם לא עולה על חמשת אלפים שקל בחודש, עומדים משתאים מול העושר שצמח פה בכמה שנים.

חזירות של טייקונים

תופעת שכר הבכירים הזוכים לגיבוי הממשלה מעודדת את הטייקונים הישראלים הזוכים אף הם לחיים קלים במיסים ובמחיקת חובות על-ידי הבנקים. חזירות הטייקונים כבר רשמה פרק נכבד של שערוריות מגונות כמו במקרה של לב לבייב וחובותיו לבעלי מניותיו ונושיו. ראינו אז את לבייב עם פרצוף של יתום נגזל, מעמיד פני מי שהגיע לפת לחם ומתקמבן לדחות את תשלום דמי האג"ח למשקיעים התמימים של חברת אפריקה ישראל.
על עקבותיו של לבייב ועם "פטנטים" שונים המעשירים את העשיר ודופקים את בעלי המניות שחשבו את עצמם לשותפים לרווחים - הולכים עתה יצחק תשובה ואילן בן-דב, שני טייקונים שחזירותם המופלגת תיזכר לדורות הבאים.
יצחק תשובה חגג לבנו חתונה צעקנית ונובורישית שמחירה, לדבריו, היה 7 מיליון שקלים - חתונה שהכיסוי התקשורתי שלה בישראל עלה על הכיסוי התקשורתי של משבר הפיננסים בארה"ב, בימים אלה - ולא היסס, ימים אחדים אחרי החתונה, להודיע על פריסת חובות של בעלי האג"חים של חברות הדלק שלו. במילים אחרות, האיש מוציא כספים וחי כמו מלך בסיפורי אלף לילה ולילה ורגע אחרי זה מתחזה למסכן שאין לו כסף ועושק את בעלי חובו בתירוצים ותחבולות.
עברו עוד כמה ימים, והנה התבשרנו כי בנו, החתן הצעיר אלעד תשובה, קנה עכשיו בדיוק דירה חדשה ברחוב סירקין בתל אביב, שמחירה בישראל 12 מיליון שקל! כדי להראות עד כמה מסכן הילד, החתן הטרי, פורסם (על-ידי יחצני יצחק תשובה) כי אלעד קיבל מבנק הפועלים משכנתה, בערבות אישית של האבא. אנחנו לא שמענו על משכנתאות ענקיות כאלה. אבל אם תשובה מגבה, הרי הכל בסדר. גם אם הבן לא ישלם לבנק, יזכה תשובה, כרגיל במקרים של טייקונים ובנקים, למחיקת חובות על-ידי הבנק.
כך עושה גם אילן בן-דב, הבעלים של טאו ופרטנר. מתעשר מתוחכם המכיר את כל הטריקים של ראיית חשבון של הטייקונים המשלמים מיסים מופחתים ומבקשים דחיית חובות. חברת טאו של בן-דב היא חברת השקעות בלתי מייצרת שרק מרוויחה. אם היא מפסידה, מיד מנצלת את האפשרויות המוענקות לטייקונים בישראל לעשוק את בעלי המניות ולדחות את התשלומים המגיעים להם. בעלי מניות בישראל נענשים לעתים קרובות על שהם בוחרים להתחבר כמשקיעים בהון הטייקוני הישראלי.
בן-דב, הקומבינטור, בונה, במקביל תוך שהוא מבקש דחיית חובות של חברת טאו - בית פאר על מגרש בן חמישה דונם בכפר שמריהו. יש לו חובות? המשקיעים התמימים ישלמו.
אם אלה אינם חזירים, אז אנחנו כבר לא יודעים חזירות מהי.

ריקוד טנגו מושחת

ובעקבות התופעות ה"מקובלות" בישראל הולכים בעלי דירות ומעלים בימים אלה ממש את מחירי שכר הדירה לדיירים שגרים בדירות השכורות. רשתות המזון מעלות מחירי המזון. בעלי הרשתות מרוויחים לא פעם בין מאה לארבע-מאות אחוזים על מוצר אחד הנמכר לצרכן.
כך לצלילי טנגו, המושלם שבריקודים, נעים להם על רצפת המדינה, הממורקת בידי שכבת הביניים, הטייקונים והממשלה כזוג רוקדים שצעדיהם תואמים, מחוללים בתנועות גמישות, סיבוביות, מדויקות ועל-פי חוקים נתונים מראש, כזיווג מן השמיים, כמו בכל טנגו בשניים.
מאות האלפים שיצאו לרחובות במוצ"ש, ה-6 באוגוסט 2011, באו להפגין נגד ריקוד הטנגו המושחת שרוקדים, כזוג, ההון והשלטון שהופכים את החיים בישראל לנשף של מושחתים.

תאריך:  07/08/2011   |   עודכן:  07/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דויד שוורץ
מעמד הביניים עלול להיות הקורבן הראשי במאבק, אשר הוא עצמו יצא אליו - בדיוק כמו ב"מיתוס של סיזיפוס"
יוסי בלום הלוי
ישראל הצטרפה באוגוסט 2011 למעגל התוסס של ההתקוממויות במזרח התיכון בסדר יום כלכלי וחברתי המסיט את מחשבתה מהסכנות הקיומיות, בעת שהקרקע רועדת תחת רגליה מאירועים המתרחשים בחצר האחורית שלה, מערערים את ביטחונה ועלולים לסחוף את האזור כולו אל סף מלחמת דמים
אלישע פורת
נרעדתי כשנזכרתי כמה היה הים סבלני להתנסויותיי המיניות הראשונות. לא שכחתי את שותפתי מאז להצגה. אהבת הבוסר הים תיכונית שלנו נקטעה אמנם, כמה שבועות לאחר שהחלה, אבל כמה מתנועות ידה זכורות לי עד היום. היא הייתה האישה הראשונה שרצתה בי. היא הראשונה ששלחה אליי את ידה. היא הראשונה שליטפה את גופי הנערי
יואב נצר
מס-שבח של 10 שנים ומעלה מרתיע ספקולנטים והוא לפי מדרגת המס אליה מגיעה בחישוב השנתי המשפחה המוכרת את הנכס. למשקיעים זה יוצא כ-50% מהשבח הנומינלי. 50% מהשבח הנומינלי משמע כל מה שאינו תוצאת הצמדת שוק הנדלן למדד
עמוס עמירן
לא ניתן עוד להתעלם מהזעקה ועל ממשלתנו לגבש פתרונות    לא על המפגינים להציע הצעות    תפקידם הוא להגיד בקול רם וברור מה כואב להם ועל ההנהגה לקבוע איך מטפלים בהשקטת הכאב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il