X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרבה אמת ויושר אין שם. למה התקשורת נותנת חסות בלתי מוגבלת דווקא למחאה הזו?! נכון. המחאה צודקת. אבל רק שיספרו לנו מדוע עלו כמה אוהלים בשדרות רוטשילד, ומי עמד מאחורי היוזמה הזו?
▪  ▪  ▪
מה המטרה? [צילום: פלאש 90]

היה לי את זה בבטן כל החודש מאז "התחילה המהפכה" – ושתקתי. באמת שרציתי שאולי הפעם זה יצליח לעם הדפוק הזה. אבל פה ושם החלו טפטופים של עיתונאים ואחרים – לספר לנו מה שרבים מרגישים ויודעים. השתיקו אותם. גם אני שתקתי, ואפילו סיפרתי לכולם כמה טוב שהעם הזה התעורר.
אבל האמת שהציקה, פורצת כבר מהרבה חורים, מהרבה יודעי דבר, ואם לאחרים מותר לגלות את מה שבליבם, גם לי מותר. המחאה הזו לא קמה כי דפני ליף החליטה בוקר אחד להקים אוהל מחאה לצדק חברתי בשדרות רוטשילד. ראינו את הבחורה הצעירה הזו נעה בחוסר שקט על הבמה ליד שלמה ארצי: היא בכלל לא הבינה מה היא עושה שם.
לא סתם קמה שדרת אוהלים "פתאומית" באמצע תל אביב, ולא סתם זורם הכסף הרב הדורש להרים ערב כזה כמו הפגנת הרבע מיליון במוצ"ש, כמו את מיליון השלטים ועוד המון ציוד הזורם שם כמים (אני יודע בדיוק כמה קשה להרים מחאה, ואת הקושי הבלתי אפשרי לתרגמה להצלחה על-ידי חיבור התקשורת בצעדות). ענה לנו בטלוויזיה אחד המארגנים של הכנס לשאלה מהיכן כל הכסף?: "אנחנו מקבלים תרומות מכל מיני גופים... לא תמיד זה מגיע בזמן... ולכן אנחנו מממנים זמנית חלק מההוצאות". ברגע זה אני דומע עמוקות, ובין לבין עושה עווית בעיני הימנית, עם תוספת נגיעה ביד ליד העין ה"דומעת".
השאלה הנוקבת יותר היא: למה התקשורת נותנת חסות בלתי מוגבלת דווקא למחאה הזו?! כמה מחאות היו בעבר הרחוק והקרוב, שהתחילו עם טענות זהות וממוקדות לא פחות, ודעכו עוד טרם שמעו עליהן – כי עורכי מוקדי התקשורת בישראל פשוט התעלמו מהן?! המון. גם כאן אני יכול לספר לכם על מחאות נהדרות שקמו על-ידי מיטב הכוחות הלוחמים במדינה (באמת בהרבה נושאים, מקומות והזדמנויות לעשות מהפכות אמיתיות) – והציבור בכלל לא ידע כי קמו! זו גם הסיבה שהם נפלו! כי אי-אפשר לעשות שום דבר אמיתי במדינה הזו בלי גיבוי מוחלט מצד כמה פוצים היושבים על ברזי התקשורת בישראל! זה לא קרה – עד הפעם.
אני מצטרף לרבים שכבר הסירו מזמן את הכסות מעל מארגני ההפגנה ה"ספונטנית" הזו. באתי להביע בחילתי שמשהו מאוד לא שקוף קורה כאן הפעם. גורמים עם אינטרסים ברורים שמקבלים חסות של גורמים בעלי השפעה על התקשורת (ועימה) – עושים לנו הצגה בהסתמך על העובדה שאנחנו מטומטמים ללא תקנה. נכון. המחאה צודקת. אבל רק שיספרו לנו מדוע עלו כמה אוהלים בשדרות רוטשילד, ומי עמד מאחורי היוזמה הזו? שיספרו לנו מה הייתה המטרה? שיספרו לנו מדוע התקשורת עבדה שעות נוספות כדי לשמן את "גלגלי המהפכה" הזו. למה אחרים קודם לכן, בעיקר גברים – אם כי גם נשים (ויקי כנפו) - זכו למקלחות צוננות, וזה במקרה הטוב. במקרה הפשוט יותר, הם לא קיבלו מינימום חשיפה ונשרפו ברצונותיהם הטובים ככל שיהיו.
כעת החליטו בתקשורת שכל המהפכה הזו היא של הצעירים בלבד – ואני למשל (נעזוב את יהללך זר ולא פיך) ממש לא מורשה להיכנס, כאילו בסלקציה לפני מועדון לילה נגד אתיופים וכהנה לא רצויים.
למה כתבתי את הדברים? כי אני מאמין ביושר, בצדק ולדבר תמיד אמת. אם כל הסיפור הזה המתגלגל לפנינו הוא תולדה של קומבינה אחת גדולה (ותהיה הסיבה לגיטימית או לא) – אז ביבי המושחת יכול לשבת בשקט ולהירגע: שום סכנה לא נשקפת לכסאו. כי גם בנקודה קריטית כזו של השינוי החברתי הכל-כך נחוץ לנו, אסור לעשות בכאילו מהפכה, שרבים לא ממש מאמינים כי היא מתבצעת ביושר, ובאמת מתוך לבבות העם הזה. כי הסחף של האנשים לרחובות בא מלחץ תקשורתי אדיר, מתוספת בידור כמו שלמה ארצי (שכל הכבוד לו על השתתפותו), ומניצול מצוקות רבות כאילו לדרך של מציאת פתרון.
לדעתי (וכנראה שאינני בודד), שום דבר לא ייצא מכל העניין המחאתי הזה. שום דבר. יהיה רק יותר רע. כאן אני נכנס למוטו חיי: כל מי שאומר "יהיה טוב", מרגיז אותי. לדעתי (שאמרתי אותה בכל עת), עכשיו טוב, ויהיה... רק יותר רע. לא, אינני פסימי. כן, אני אופטימי חסר תקנה. עובדה: כתבתי כי זה איכפת לי. אבל... עיניי בראשי, ומשהו מתגלגל לו מאחורי פדחתי. בוקר טוב ישראל.

תאריך:  07/08/2011   |   עודכן:  08/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נשברתי, אני נדרש לאמת בעניין המחאה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שולמית קיסרי
מאות האלפים שיצאו אתמול לרחובות, הביעו את שאט הנפש מהטנגו הדוחה של ההון והשלטון המרקדים להם יחד כזוג מאומן היטב את הריקוד המושחת
דויד שוורץ
מעמד הביניים עלול להיות הקורבן הראשי במאבק, אשר הוא עצמו יצא אליו - בדיוק כמו ב"מיתוס של סיזיפוס"
יוסי בלום הלוי
ישראל הצטרפה באוגוסט 2011 למעגל התוסס של ההתקוממויות במזרח התיכון בסדר יום כלכלי וחברתי המסיט את מחשבתה מהסכנות הקיומיות, בעת שהקרקע רועדת תחת רגליה מאירועים המתרחשים בחצר האחורית שלה, מערערים את ביטחונה ועלולים לסחוף את האזור כולו אל סף מלחמת דמים
אלישע פורת
נרעדתי כשנזכרתי כמה היה הים סבלני להתנסויותיי המיניות הראשונות. לא שכחתי את שותפתי מאז להצגה. אהבת הבוסר הים תיכונית שלנו נקטעה אמנם, כמה שבועות לאחר שהחלה, אבל כמה מתנועות ידה זכורות לי עד היום. היא הייתה האישה הראשונה שרצתה בי. היא הראשונה ששלחה אליי את ידה. היא הראשונה שליטפה את גופי הנערי
יואב נצר
מס-שבח של 10 שנים ומעלה מרתיע ספקולנטים והוא לפי מדרגת המס אליה מגיעה בחישוב השנתי המשפחה המוכרת את הנכס. למשקיעים זה יוצא כ-50% מהשבח הנומינלי. 50% מהשבח הנומינלי משמע כל מה שאינו תוצאת הצמדת שוק הנדלן למדד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il