X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אנו רואים שקדימה הרבה יותר קיצונית במדיניות הקפיטליסטית המושרשת והעמוקה שלה, ורק התחילו קצת הילדים להפגין, והיא הפכה עורה, שכחה מהמצע, ושכחה מההתחייבות שלה לבוחר
▪  ▪  ▪
לבני. צביעות [צילום: משרד הביטחון]

כאשר האופוזיציה מבקרת את הממשלה, זה טוב. תפקידה של האופוזיציה לבקר. אך מה קורה כאשר האופוזיציה פרשה ממפלגת השלטון, והמדיניות הכלכלית חברתית של האופוזיציה הרבה יותר "ניאו ליברלית" ממדיניות מפלגת השלטון?
ואיך יודעים מהי מדיניות האופוזיציה? מסתכלים במצע של מפלגת האופוזיציה.
ומה אנו מוצאים במצע? (רק כמה דוגמאות)
1) הפרטת מערכת הבריאות
יש מערכת אחת שעדיין לא הופרטה, מערכת הבריאות. לו קדימה הייתה בשלטון גם מערכת הבריאות הממשלתית הייתה מופרטת, בתי חולים, השירותים הסיעודיים, השירותים הפסיכיאטרים.
2) הקלה על העשירים במס הכנסה והגדלת הפער
קדימה מדברת במצע שלה על הורדת המס לעשירים מ-45% שהיה ערב הבחירות (ונשאר כך למיטב ידיעתי) לרמה של 42%, לא ראיתי במצע של קדימה התייחסות לחלוקה צודקת של נטל המס על פני כל המדרגות.
3) הקלה נוספת על עשירים במס הכנסה והגדלת הפער
הורדת המס לחברות לשיעור של 20% (כיום 25%) – שנתיים אחרי הבחירות עם ביבי ה"קפיטליסט".
4) תקציב רב שנתי
הגברת לבני לא מפסיקה לתפוס עוד ועוד זמני שידור עם איזו התנגדות פנימית נחרצת לתקציב הדו שנתי, במצע הם מדברים על רב שנתי – היינו שנתיים או יותר. אז האם זו צביעות או סתם בעיה בזיכרון?
5) מניעת אבטלה כמוטיב מרכזי של המאבק בעוני
"הדרך הטובה ביותר להיאבק בעוני בישראל היא על-ידי עידוד העבודה. קדימה תעודד יצירת מקומות תעסוקה וגם תגביר את התמריצים להשתתפות בשוק העבודה. בד-בבד, נפעל להבטיח קיום בכבוד למי שאינו מסוגל לפרנס את עצמו". כך ולא אחרת כתוב במצע.
6) רפורמה במנהל מקרקעי ישראל, לצורך דיור נגיש
"כיום, קיימת בעיה של מחסור בדירות להשכרה - בייחוד לצעירים. השר שטרית, מקדימה, כשר הבינוי והשיכון, העביר בכנסת חוק המעניק הטבות משמעותיות לבניה להשכרה. ממשלת קדימה תבצע שינויים מרחיקי לכת במינהל מקרקעי ישראל, שבמסגרתם אלו ישווקו יותר קרקעות בכלל ולמבני מגורים להשכרה בפרט. שילוב שתי הפעולות הללו יקל משמעותית את המצוקה בדירות להשכרה".
כך כתוב במצע. אז כנראה החוק של שטרית לא עזר או לא עזר מספיק, עובדה שהבעיה התרחבה, ואת הרפורמה שניסה ביבי להנהיג במנהל, הרסה קדימה בכנסת (11.07.11) – וזאת לאחר שמראש העריך השר שטרית, שעם המנהל זה לא ילך – בגלל הוועד שלו. ועד עובדי המנהל הוא תוקע מקלות בניסיונות לפתור את בעיות השיכון, הוא ומפלגת קדימה.
אנו רואים אם כן, שקדימה הרבה יותר קיצונית במדיניות הקפיטליסטית המושרשת והעמוקה שלה, ורק התחילו קצת הילדים להפגין, והיא הפכה עורה, שכחה מהמצע, שכחה מההתחייבות שלה לבוחר (זה מזכיר לי משהו עם שרון וההינתקות שיהיה בריא), ופתאום רצה לרחובות עם השלטים כאילו לא נולדה במפלגת חירות אלא במק"י (מפלגה קומוניסטית ישראלית בראשות משה סנה אשר בניגוד למנהיגת קדימה היה איש עם יושרה, איש לא צבוע לחלוטין).
האם את הצביעות הזו אנו רוצים בשלטון? האם את האופורטוניזם הקיצוני הזה נמליך עלינו למלך?
האם הם יכולים ב 24 שעות להפוך את המצע התאצ'ריסטי שלהם למצע סוציאלי? וכמה זמן ייקח להם לעשות פליק פלאק לאחור? 10 דקות?
ועל-פי הניסיון, גם אם יהיה להם מצע סוציאלי, מה מבינים האנשים האלה בחברה? מתי הם פגשו איש חולה או מסכן לאחרונה? מתי הם היו מסכנים לאחרונה?
אז מי יאמין למצע של מפלגה צבועה שכזו? מי יצביע למפלגה צבועה שכזו? מי ישים כספו על קרן הצבי הקלוקלת הזו?
נכון – בבחירות האחרונות לא הסתכלנו במצע, טעינו, שמנו פתק שגוי בקלפי – לא עוד.
ולקינוח בואו נעבור למצע הממשל שלהם:
קדימה'הלה שלנו בראשות ציפי לבני מציעים גם לשנות את שיטת הממשל, הם רוצים שעל-מנת להפיל ממשלה בישראל יהיה צורך ברוב של 80 חכ"ים, למה מה, הם חושבים שהשלטון הוא של הסבתא שלהם, קיבלו שלטון בירושה, לא זזים.
אז בואו נתאר עצמו תחת השלטון הצבוע של ציפי, אם ח"ו הייתה מצליחה להקים ממשלה, איך היינו מגיעים לקייץ זה:
עם פערים הרבה יותר גדולים. עם טייקונים הרבה יותר עשירים וחזירים. עם שדות הגז בכיס שלהם. עם דמי קישוריות מנופחים בסלולאר. עם קנסות מעבר מנופחים החברות התקשורת. עם בתי חולים מופרטים (למי? לטייקונים!!). עם הפחתות מס הכנסה רק לעשירים. עם בעיות דיור לא פחות מורכבות מאשר כיום
וציפי הייתה נוסעת לפולין – כי למה לבטל, השלטון מובטח. ולא הייתה מקימה צוות לדיון עם המפגינים - כי למה להקים - השלטון מובטח.
והמדינה הייתה הולכת קאפוט – רוב של 80 חברי כנסת להפלת ממשלה הם רצו, תוך 120 יום הם הבטיחו את זה, כי ידעו כנראה שלא יחזיקו יותר מזה מעמד, ואז זה הדבר היחיד שיחזיק אותם.
שומר נפשו יירחק, ואיך אומרים בפרסומת (בערך)? לפרק! לפרק! לפרק!
והחברים, והחברות, חברי הכנסת, אנא אל תישארו שם, הספינה טובעת, קיראו את המצע שלכם והבינו שההצגה נגמרה, פרקו את המפלגה, וחזרו איש איש לביתו, לפחות אלה שדלת הבית לא נעולה עבורם.
העתיד שלנו ורוד, אם רק נראה אותו בצבעים ורודים ונשאף לכך, איש איש בחלקת עולמו הקטנה.
גם ביבי לא יוכל לבד, ביבי הוא קפיטליסט מאד מפוקח (ראו מה "עולל" לטייקונים שקדימה טיפחה באופן חסר תקדים), והוא לא לוליין כמו אולמרט או ציפי לבני. ביבי יפרח רק בממשלת אחדות עם העבודה בהנהגת שלי יחימוביץ', עם דתיים, מסורתיים ועם ערבים שאינם תומכי חמאס, רק צוות הטרוגני וסינרגטי (אשר קדימה לא יכולה להיות מנויה עליו בשום פנים ואופן, ולו רק בגלל מצעה והניתוק של מהחברה) ראוי להובילנו בעתות מצוקה מורכבים אלה, הם ורק הם יביאו לידי מימוש את צרכי האומה ובכללם חלומות המפגינים וציפיותיהם, לצדק חברתי, בכפוף למגבלות המורכבות של חיינו.

תאריך:  07/08/2011   |   עודכן:  07/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כמו ציפור צבועה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כמו ציפור אופורטוניסטית בהפרעה
קורןנאוה טבריה  |  8/08/11 06:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי דר
ההתנהלות של אובמה בשבועות האחרונים, טרם העלאת תיקרת החוב של ארצות הברית, עוררה חמלה של ממש. ובהעדר מנהיגות התכתשו ביניהם הרפובליקנים והדמוקרטים, בשני בתי הקונגרס, עד זוב דם. ומבוגר אחראי שיאחוז במושכות - לא היה בנמצא
נסים גבאי
הרבה אמת ויושר אין שם. למה התקשורת נותנת חסות בלתי מוגבלת דווקא למחאה הזו?! נכון. המחאה צודקת. אבל רק שיספרו לנו מדוע עלו כמה אוהלים בשדרות רוטשילד, ומי עמד מאחורי היוזמה הזו?
שולמית קיסרי
מאות האלפים שיצאו אתמול לרחובות, הביעו את שאט הנפש מהטנגו הדוחה של ההון והשלטון המרקדים להם יחד כזוג מאומן היטב את הריקוד המושחת
דויד שוורץ
מעמד הביניים עלול להיות הקורבן הראשי במאבק, אשר הוא עצמו יצא אליו - בדיוק כמו ב"מיתוס של סיזיפוס"
יוסי בלום הלוי
ישראל הצטרפה באוגוסט 2011 למעגל התוסס של ההתקוממויות במזרח התיכון בסדר יום כלכלי וחברתי המסיט את מחשבתה מהסכנות הקיומיות, בעת שהקרקע רועדת תחת רגליה מאירועים המתרחשים בחצר האחורית שלה, מערערים את ביטחונה ועלולים לסחוף את האזור כולו אל סף מלחמת דמים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il