X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ורטיגו. ביצוע מרשים [צילום: ליאון אלי]
להקת "ורטיגו" במחול "נול": חוויה מרשימה
חמישה גברים בשחור וארבע נשים בלבן רוקדים. הרבה קפיצות וניתורים באוויר. ריקוד כוחני בעל מתח פנימי רב. תמונות משתנות במהירות. רקדנים רוקדים כצלליות. חוויה מרשימה. ביצוע טוב מאוד. מומלץ

בכל כוריאוגרפיה חדשה של נעה ורטהיים במסגרת להקתה להקת המחול ורטיגו יש משהו מפתיע,משהו מעניין שאין בלהקות מחול מודרניות אחרות. קודם כל השם.הכוריאוגרפיה החדשה נקראת "נול", מה זה נול?. באין הסבר בתכניה כל אחד יכול לתת את הסברו.
נול יכול להיות "אפס" מונח מתמטי אך יכול להיות גם כלי האריגה - נול שהוא אביזר יד או ממוכן ליצור בד עליו מותחים חוטי השתי כדי לשזר חוטי הערב.
על מה מתאר המחול נול נכתב משפט אחד בלבד - האקראיות שבתוך הסדר העולמי. עם קצת דמיון פרוע אפשר לומר שהנול הנו עולמנו. בנול אורגים משהו הכל באריגה מסודרת ולפי הסדר.אך כל רגע ,אקראי, זמני כי עם כל פס אריגה הכל משתנה. הסדר,הצורה שבאריגה זמניים, אקראיים בלבד.
עם תחילת המחול, מהרגע הראשון בו מופיעה כל הלהקה, אין רגע דל, רגע משעמם, רגע ללא התרחשות כל שהיא. חמישה גברים וארבע נשים רוקדים בכוריאוגרפיה זו. הנשים בלבן, הגברים בשחור,צבעים חדים ניגודיים בולטים. הרבה קפיצות באויר,ניתורים,כולם מרחפים בקלילות כנוצה, ביצוע נהדר.
התפאורה היא קירות בצבע קרם.שלושה כיורים בצד שמאל של הבמה עם מים זורמים שהם כנראה סמל הניקיון, סמל הטוהר, דליים על הרצפה. הריקוד ברובו כוחני בעל מתח פנימי רב, הנרקד על-פי מוזיקה מתואמת בעלת סגנון הנוטה במקצת למוזיקה מזרחית.
העבודה מלאה כח ואנרגיה שלא משתמשים בה בחפצי עזר. הגברים בשמלות רחבות נהדרות. רוב הריקוד קבוצתי כמעט ואין ריקודי סולו. המוזיקה דומה לרעש של מכונה בקצב אחיד כמו נול אריגה.
התמונות משתנות במהירות ולאחר ההתרחשויות באור, הרקדן נראה כצללית רוקדת.תאורה מיוחדת וטובה מאוד של דני פישוף-מג'נטה המכניסה מיסתורין לריקוד. תנועות וצורות מענינות מאוד ולא מקובלות.מוטיבים רבים המזכירים מטוטלת,שעון ואולי נול העובד הלוך ושוב. יש שימוש רב במים מהכיורים והרבה התפרצויות ספונטניות של הרקדנים.
כוריאוגרפיה נהדרת מלאת ענין בביצוע נהדר על-ידי כל הלהקה. ההנאה מושלמת .עזרו ולקחו חלק בהצלחה המוזיקה של רן בגנו שיש בה כאמור מהמוטריות ועד הצלילים הערבים,התאורה המיוחדת שיצרה או וצל , רקדן וצלליתו. עיצבו את הבמה והתלבושות רקפת לוי מביה"ס לעיצוב אמנויות הבמה.
זאת עבודה שאפשר לפרשה כפי שכל אחד עפ'י דמיונו יראה במתרחש על הבמה. על דבר אחד אין ויכוח - ביצוע העבודה נהדר, הכוריאוגרפיה מענינת אין בה ריקוד שיגרתי, ידוע או מוכר. אין מטרת הכוריאוגרפיה לומר משהו קבוע, משהו מוגדר. הכל ניתן לפרוש ונעשה למען הנאת הצופה.
לראות או לא לראות: חוויה מרשימה. מומלץ ביותר. אחד המחולות המודרניים הטובים שראיתי בזמן האחרון.

אין רגע דל [צילום: ליאון אלי]
מרחפים כמו נוצה [צילום: ליאון אלי]
תאריך:  09/08/2011   |   עודכן:  09/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להקת "ורטיגו" במחול "נול": חוויה מרשימה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
כיום, בעזרת צילומים והקרנת קטעי וידאו ברקע, שלוקטו מכל מקום, ניתן - בעזרת מחזאי, איל ויזר, ושחקנית-יוצרת, מיכל ויינברג, שניהם בעלי דמיון ורעיונות - להעלות מחזה שהוא סיפורה של דמות בדויה    עד כדי כך הצליחו, שרבים חשבו שזו הצגה תיעודית על חיי צלמת ואמנית מיוחדת
יהודה יפרח
בעזרת עבודות תשתית אגרסיביות פעלו הפלשתינים שנים ארוכות לבסס את הכיבוש המוסלמי בהר ולמחוק זכר לעבר היהודי העשיר. העבודות שינו פני ההר תוך גרימת נזק חסר תקדים לממצאים ארכיאולוגיים. לאחר עידנים של אוזלת יד, הכחשה והשתקה פרסם מבקר המדינה דוח חריף שמצביע על האשמים במחדל, ודורש להשיב את הריבונות הישראלית אל ההר. אלא מה, הפוליטיקאים ומשטרת ישראל חוששים מההשלכות הציבוריות של הדוח ולכן החליטו לאסור על פרסומו בנימוק של חשש לפגיעה בבטחון המדינה
נטלי כהן
מומלץ לא ליטול ברזל עם מזון עשיר בסידן    אבץ טוב לחיזוק השיער והציפורניים    ניתן ליטול סידן עם כל סוג של מזון    יש ליטול אומגה 3 על בטן מלאה לאחר ארוחה    יש להקפיד על הפרדה של שעתיים בין נטילת אנטיביוטיקה לפרוביוטיקה
א. פדה-גולדשטיין, ת. תאט-עדרי
כמו שבניהול, ניתן למקסם משאבים - לעשות יותר עם מה שיש (ובתקופות מאתגרות אף לעשות יותר עם פחות), כך גם בהורות, ניתן למקסם את הקניות במינימום הוצאות ולהתחיל את השנה ברגל ימין
יעל רייף
דמויות סטריאוטיפיות בתוך מערכות יחסים לא מאוזנות, סיטואציות קומיות הלקוחות מהמציאות ולא מעט פאנצ'ים על זוגיות, הופכים את רמזור למראה לקשרים של כולנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il