X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מהי הדרך הנכונה להודיע לעובדים על כך שהמנכ"ל יוצא לשנת שבתון, מבלי לפגוע במוטיבציה שלהם?
▪  ▪  ▪
כיצד להודיע לעובדים? [צילום: פלאש 90]

מה עושה מנכ"ל שמחליט לצאת לחופשה של שנה באיים הקריביים? ההיגיון הצרוף אומר, כי עליו קודם כל להוציא מייל בתפוצה רחבה לכל העובדים. התגובות שהוא יקבל ודאי תהיינה איחולים לחופשה נעימה, אבל האם חשבתם פעם איזו השפעה יש להודעה כזו על העובדים? האם זה בכלל נכון להפיץ הודעה כזו ללא תכנון קפדני מראש?
בסוגייה זו עוסק המגזין CIO במהדורה האלקטרונית שלו, במסגרת מאמר של בלוגרית המתמחה בייעוץ ארגוני ויחסי עבודה. היא מספרת על ארגון שבו נשלח מייל ממנכ"ל החברה, ובו הוא מודיע כי הוא מתכוון לקחת שנת שבתון, במסגרתה הוא ישכיר ספינה וייסע לבלות בקריביים. המנכ"ל המשיך ותיאר במייל עד כמה הוא נרגש לקחת את החופשה וכמה הוא מתכנן ליהנות מהחיים בזמן החופשה. זהו מהלך טבעי, לכאורה, המתבקש קודם כל על-פי כללי הנימוס. אבל במחשבה שנייה, מייל שכזה טומן בחובו כמה סכנות וייתכן שלא היה צריך להיכתב כלל.
מנכ"לים בכירים ששולטים היטב בעסק שלהם, שולחים לרוב מיילים על היעדרות ממושכת של שנה, בגלל סיבות בריאותיות, סיבות אישיות אחרות וכולי. המסר שאותו מנכ"ל שידר לעובדים במייל שלו, הוא שאמנם הוא לא יהיה איתם ולא יהיה מחובר למיילים, אבל הוא עדיין המנכ"ל שלהם - למי שהיה ספק בכך.
האם ייתכן שהמנכ"ל, שבסך-הכל רצה להיות הוגן ולשתף את עובדיו בתוכניותיו, גרם לעצמו ולארגון שלו נזק בכך שחשף את העובדה שהוא למעשה "נעלם" לשנה? הוא הרי יאבד כל קשר למידע הפיננסי של הארגון, למכירות, לשיווק ולתוצאות העסקיות. כל בעלי התפקיד שמדווחים לו ייוותרו למעשה ללא "אבא".
צריך לחשוב גם על האופן שבו העובדים יפרשו את המייל שלו. ראשית, יש אלמנט של קנאה ומעט תסכול למקרא מייל שכזה. הרי כל אחד מאיתנו חולם לצאת לקריביים - אפילו לא לשנה, אלא רק לשבוע. עם זאת, כל עובד יודע היטב שהבוס לא יראה זאת בעין יפה אם הוא לא יהיה מחובר כלל לעבודה - לפחות לשאלות דחופות. אז למה לו מותר כשלי אסור?
לדעת הבלוגרית, שהיא כאמור גם יועצת ארגונית, הודעות מסוג זה שנשלחות מצד מנכ"לים שנעלמים לשנה, גורמות במפורש לירידה משמעותית במוטיבציה של העובדים - מה שעלול להשפיע על התפוקה שלהם ושל הארגון כולו. כשאתה יודע שהאיש שאתה רגיל לדווח אליו, לא נמצא פיסית במשרד וגם לא זמין במייל, מאמציך לעמוד ביעדים הופכים קטנים יותר, באופן טבעי.
כאן נשאלת השאלה, כמובן, מה כן צריך היה המנכ"ל לעשות? האם היה עליו להמציא סיפור "משכנע" יותר ליציאתו לחופשה בת שנה? אולי היה מספיק לציין שהוא יוצא לחופשה בת שנה ולציין מיד את זהות מחליפו - בלי למסור דין וחשבון? הרי אם הוא יסתפק בהודעה לקונית, הוא יפתח פתח רחב לשמועות, שהנזק שלהן עלול להיות חמור אף יותר מהאלטרנטיבה. סיכון אחר הוא, שהעובדים יגלו לבד את הסיבה האמיתית - משימה קלה מאוד בימינו - וכך עלול להיווצר משבר אמון חריף.
אז מה העצה הכי טובה במקרים אלו? כותבת המאמר מציעה קודם לצאת לחופשה, ורק אז לקבל על עצמך תפקיד בכיר בארגון. אפשרות אחרת, במידה שאתה מוכרח לצאת לחופשה, היא פשוט להתפטר.

תאריך:  09/08/2011   |   עודכן:  10/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החופשה של הבוס והדיכאון של העובדים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן אלון
מכתב פתוח לביבי. מכתב תודה על קריירה מפוארת בשירות העם והמדינה והזמנה להיכנס לאוהל-מועד. העם יושב באוהל, ורק אתה והטייקונים עדיין בחוץ. זו הזמנה להיכנס פנימה, הזמנה המוקירה לך תודה על תרומתך הגדולה ביותר למדינת ישראל, וזו לא הכלכלה שלך אלא העובדה שבעזרת עבודת שור הזהב שלך, גילינו את המאחד והמחבר בינינו. אנחנו שוב עם - בזכותך. זו הזמנה לעשות יחד איתנו את המדינה למקום שטוב לחיות בו
קרן אלמוג
ישראל נמצאת במצב כלכלי מעורר קנאה בהשוואה לנעשה בארה"ב ובאירופה. אך כאשר רצים להקטין את הפערים החברתיים יש לכך השפעה על ירידת התל"ג והקטנת הצמיחה. על כן יש להיערך וליצור מדיניות כלכלית נכונה ואחראית יחד עם היענות לפחות חלקית לתביעות החברתיות המוצדקות
עו"ד אלון סלומון
ייתכן מאוד שבנוגע לארה"ב צהוב הוא צבע העתיד. ולא, אין הכוונה למכבי. בשפה האנגלית יש למילה "צהוב" מספר משמעויות: קנאה, דעה קדומה ופחדנות, וגם זהירות (כמו האור השני ברמזור) ואפילו הזדקנות. תחזיות רבות לגבי 2012 מספרות לנו סיפור צהוב
עמוס שריג
פעילי המחאה זוכים לתמיכתו של אביב גפן וחבל. חבל, כי אם גפן הוא סנגורם, אזי הם בבעיה קשה    למנהיגי המחאה יש מזל שיש להם את איציק שמולי, יו"ר אגודת הסטודנטים שדואג להוריד אותם אל הקרקע    החודש האחרון איננו שעתה היפה של התקשורת. אדרבה, היא חווה רגעי שפל ומגויסת באופן מחפיר
נרי אבנרי
זה לא נאה לומר על נבחר ציבור שקרן, אבל מה לעשות אם הוא שקרן? ציפי לבני חוזרת על השקר: "לא נכנעתי לדרישות הכספיות של שס, בגלל זה לא תמכו בי לראשות הממשלה". הלכתי לארכיון...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il