X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
צריך חשיבה כלכלית חדשה [צילום: פלאש 90]
לא להתפתות לאופוריה
"האופוריה" של המחאה מתחילה להדאיג ולהתפוגג. מחד גיסא - מחאת המונים (עם מספרים מנופחים ולא ריאליים), מאידך גיסא - מפגן מרשים למדי של אזרחים הדורשים שינוי. דרישות מופרזות, בלהט היצרים של המחאה, עלולות להיות פטאליות, וחבל. "צדק חברתי" היא סיסמה יפה אבל אמורפית

היזהרו מסיסמאות ומשירי מחאה
צדק חברתי, זה יפה. שינוי בסדרי עדיפויות בכלכלה ובחלוקת הנטל - מרשים אפילו יותר. שירי שלמה ארצי, יהודית רביץ ואחרים בתוספת ניתוחים כלכליים על מצב שכבות הביניים לא רעים כלל - אך יחד הם יוצרים "סימפוניה חברתית" עם הרבה חריקות וזיופים בתוספת צלילים פוליטיים צורמים. כל הניסיונות לזעוק בראש חוצות שלא מדובר במחאה עם "מובילים" או מארגנים פוליטיים לא משכנעת.
כאשר יו"ר ההסתדרות, נציג הוועדים הגדולים במשק, קורא לציבור, ההסתדרות החדשה, לצאת ולהצטרף להפגנה, יש לו היבט פוליטי מובהק, גם אם הוא ינסה להתנער מכך. חלק גדול מהמצב הקשה במשקהוא יכול לנכס לזכותו ואם ברצונו בשינוי, שיתחיל בבדק בית מבפנים - בחברת החשמל, הנמלים, נתב"ג וכו'. ומה בקשר לוועדים הגדולים של הבנקים, על משכורותיהם ועמלותיהם המוטלים על הציבור. גם שם צריך שינוי וגם מהם צריך לדרוש עמלות עבור "צדק חברתי" - לציבור.
הפרשנות בתקשורת לאחר המחאה הגדולה במוצ"ש נעה בין "ראשו של ביבי, של שטייניץ ושיטת ניהול המשק הליברלי קפיטליסטי של הממשלה, לבין הדרישות הכלליות המופרזות של המוחים.
התקשורת ופרשנותה למחאה
התקשורת היא בעלת אג'נדה משלה, בכל הנוגע למחאה הנוגעת לממשלת נתניהו. קחו למשל את הזוג הפלצני החברתי גיא ואורלי, שנתנו להם במה לפרשנות בעונת המחאה. הגב' אורלי - ברוב חשיבות עצמית מנופחת, שאלה: "האם ביבי רואה את התוכנית אבל מאיזה בית?" לאמור: האם מבית ראש הממשלה שהועמד לרשותו או מביתו בקיסריה? - שרכש בכספי העמלים בכספם של אורלי וגיא. האם נשאלה השאלה הזאת - בתקופת ראשי הממשלה כמו פרס, רבין, שהיו לפי תיאור זה, מסכנים הומלסים שגרו באוהלי קידר.
ודוגמה נוספת לאובייקטיביות של התקשורת: סיקור ההפגנות של פינוי ישובי גוש קטיף, שבהן השתתפו מאות אלפים לא פחות מההפגנות המחאה הנוכחיות. אז אומנם היה סיקור תקשורתי, אבל איזה התייחסות, איזה פרשנות, ניתן לעשות השוואה בקלי קלות. לגוף העניין של המחאה כפי שאמרתי כבר בעבר באתר זה. יש בסיס צודק למחאה, אבל הדרישות המופרזות והיומרניות, עלולות לטרפד את המהלך.
צריך שינוי, צריך חשיבה כלכלית חדשה, אבל אסור ומסוכן להיסחף ב"אופוריה" של המחאה פן נאבד את הצפון הכלכלי ונסיים כמו יוון, ספרד, פורטוגל ואירלנד. הכלכלה העולמית בסכנה, ארה"ב בפעם הראשונה בהיסטוריה קיבלה סתירה פומבית בהורדת דירוג האשראי. הנשיא אובמה עשה היסטוריה כפולה, כאשר היה הנשיא האפרו אמריקני הראשון שנבחר לנשיאות והראשון שבתקופת כהונתו ירד דירוג האשראי מתחת לקו האדום.
המפולת בבורסה שלנו - כמובן מושפעת מיידית מהמצב וכך גם הכלכלה שלנו. לכן, יש חשיבות עליונה לשמור על מסגרת התקציב ועל הכלכלה היציבה של המדינה, לא להיבהל ולא להיכנע למוחים בתחומים לא רלוונטיים ואקטואליים - גם אם הם מאיימים בבחירות.
אסור לפגוע בחקלאות, ברפתנים ובתעשיה המקומית. על הממשלה להיזהר ביותר, שמרוב לחץ ובהילות, יפגעו בתעשיה ובעשייה המקומית. הרפתנים אינם הבעיה של יוקר מצרכי החלב אלא המתווכים והמוכרים כמו תנובה, שטראוס ואח', החקלאים - אינם הבעיה העיקרית ואסור לפגוע בה ובמשקים הקטנים במושבים ובפריפריה, כמו לולים, כמו גידולי שדה שונים. צריך לחזק את תעשיית כחול לבן ומוצרי כחול לבן, ולא להגיע למצב שבו נקנה דגלי ישראל - בסין או תאילנד.
יו"ר ההסתדרות תפס טרמפ על המחאה ורוצה להוביל אותה. אבל להזכיר לציבור, כי הוא לא מייצר, לא מוסיף מקומות עבודה וכוחו נובע מציבור העובדים שנהנים מתעסוקה שמספקים הטייקונים למיניהם. פגיעה אנושה ולא מידתית בטייקונים תפגע בעיקר בעובדים לא בהם אישית. ואם הם יחליטו לברוח לחו"ל, המצב הכלכלי בארץ ידרדר לסכנה.
שביתת הרופאים והמתמחים מוצדקת, בעיקר של המתמחים וצריך להכניס שיפורים ושדרוגים בשכרם ודרישותיהם, כדי למנוע גם מהם ומכוחות אקדמאים נוספים לברוח מהארץ. על הממשלה, להתעורר, לחשוב לאט ולהחליט מהר, לטובת המשק, עם ישראל והציבור בישראל, תוך שמירה על יציבות המשק, הכלכלה והתקציב.
ספטמבר מתקרב, עם בעיות ביטחוניות ומדיניות חריפות משל עצמן. עד אז צריך לפנות את השטח - לבעיות שיתעוררו, אם וכאשר הפלשתינים ברוב תמימותם וטיפשותם, יחליטו על הכרזת מדינת דמה וירטואלית, שתעורר הרבה מהומות, בעיות ביטחון שדורשות גם הן תקציבים והרבה כסף, עד יעבור זעם ונחזור לשגרה.

תאריך:  11/08/2011   |   עודכן:  11/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ארבע נקודות לסיכום הדיון בערעורו של משה קצב: האם השינויים בעדותה של א' היו גרסה כבושה או התפתחות נורמלית? מה הסיכוי שבית המשפט יקבע שהיו יחסים בהסכמה בין השניים? מדוע סתרה המדינה את עצמה בנוגע לחוזק הראיות נגד קצב? ומהם הסיכויים שבית המשפט העליון יתערב בחומרת העונש?
אפרים הלפרין
איך מרגישה נשיאת בית משפט כאשר נשיאת בית משפט אחרת נוטלת ממנה את הסמכויות, וגם נוטלת ממנה את כל ההצגה?
מוטי גולן
הבה נישא תפילה לצור שוכן חביון שיזכנו, ביחד וכל אחד ואחת לחוד, להארות פנימיות וחיצוניות, למצוא את הדרך הנכוחה כדי להשיג דפוס התנהגות אמיתי של "אהבת חינם". אהבה אשר תהיה הגורם העיקרי להחשת ביאת משיח צדקנו ובניית בית מקדשנו, בעגלא ובזמן קריב
בעז דרומי
אנשי ההון נותנים פרנסה לרבים, תורמים לציבור, מחויבים לעצמם, לעובדיהם ולישראל. התקשורת לעומתם מורכבת מאנשים ברמות נמוכות בהרבה בכל מדד, חוץ מיכולתם הידועה לתת עצות בלי להיות אחראים להן, לדבר גבוה ולעשות נמוך    אז מי עדיף לנו - תקשורת או הון?
עו"ד נבון קצב
מניתוחו של כל החומר המשפטי עולה שנשיא מדינת ישראל לשעבר משה קצב לא היה, כך נראה, הפוליטיקאי והנשיא הראשון בהיסטוריה של המין האנושי אשר לא סיפר את האמת בעניין קשר מיני ממושך שהיה לו עם עובדת שלו. עליו להודות: שקר הדדי - כן, אונס - לא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il