X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
אחרי פרקים ארוכים ומתישים שכשלו בניסיון ליצור מתח ורק עינו את הצופים, הגיעה התחרות האמיתית. המתח קיים, ההתרגשות כבר פה, ורק חבל שברור מי יגיע לגמר
▪  ▪  ▪
דוחק במתמודדים. אייל שני [צילום: פלאש 90]

חודש וחצי לתוך העונה וסוף סוף נזכרנו שמאסטר שף היא ריאליטי בישול. אחרי אודישנים מפרכים, עמוסי דמעות, אינספור דרמות אנושיות וריאליטי זול במיוחד, הגענו לחלק המעניין של העונה. בשתי התוכניות השבוע, התחרו המשתתפים על המקום בנבחרת שיאבק על התואר החל מהשבוע הבא. בראשונה עלו הבנים להתחרות זה בזה, ובשנייה - הבנות. בכל תוכנית בוצעו שתי משימות בישול קצובות בזמן, השופטים טעמו והחליטו מי יהיו הארבעה עשר שירכיבו את הנבחרת של העונה.
צפייה בשני פרקי המשימות מעלה באופן ברור שאלה אחת: למה לעזאזל הכריחו אותנו לעבור את האודישנים של כל 50 המתמודדים שקיבלו סינרים, ועוד כמה שלא עברו? הרי סוף סוף האוכל מקבל זמן מסך ראוי, ולחץ התחרות מתחיל לתת את אותותיו. זה הריאליטי האמיתי: לדחוק את המתמודדים לפינה, לא לאפשר להם להתכונן מראש למה שהם הולכים לעבור, לשמור על גורם ההפתעה שכל כך חשוב בשביל לבחון את התגובות שלהם בזמן אמת, ואת יכולת היצירה שלהם. כי מהו בישול אם לא שימוש בחומרי גלם מוכרים ליצירת עולם חדש ומרתק? כמו שאותה קבוצת תוים יכולה לייצר אינסוף שירים, אותה קבוצה של חצילים יכולה להפוך לאינסוף מאכלים. ואין כמו משימה מוגבלת בזמן כמסננת טובה לשלבים הבאים. יש כאלה שזורחים תחת הלחץ, ויש כאלה שקורסים ולא מוצאים את עצמם.
טרגדיה בשידור
הגיבורה הטראגית של הערב, הקורבן האמיתי של הלחץ וההתרגשות, הייתה אפרת. במשימה השנייה התבקשו הבנות להכין את המנה שגרמה להן להתאהב באוכל ולהתחיל לבשל. אפרת בחרה להכין את טארט השוקולד המפורסם של אורנה ואלה, אבל מרוב התרגשות כיוונה את הטיימר של התנור במקום את החום שלו, ורק בחמש הדקות האחרונות גילתה שכל הזמן הזה הוא לא עבד. מיותר לציין שהטארט שלה לא היה מוכן בזמן, והיא לא עברה לנבחרת.
באופן כללי קיבלנו פרק מאוד מאוזן ונכון מבחינה טלוויזיונית: שתי המשימות איפשרו להעניק זמן מסך מספק לכל אחת מהמתמודדות. את הזמן המת, לכאורה, בעת הכנת המנות ניצלו השופטים כדי להסתובב בין המתמודדות ולחלק טיפים והערות בזמן אמת. עצם העבודה הצמודה עם השופטים מאפשרת לנו כצופים לעבור תהליך שלם עם הדמויות שלנו, ומכאן נובע חיבור רגשי חזק הרבה יותר מכל מסחטת דמעות שיביאו איתם המתמודדים מהבית. מה גם שהערות השופטים מכינות את הקרקע לקונפליקטים שנקבל במעמד הטעימה שהופכים את כל העסק לקצת יותר מעניין. החיסרון המרכזי של עריכה הדוקה ומאוזנת כל כך, הוא שאין ממש הפתעות. היה מאוד ברור מהאינטראקציה הראשונית של השופטים עם כל מתמודדת מי תעבור הלאה ומי מקומה לא איתנו. לכן, היה מאוד ברור גם מי שתי הכוכבות האמיתיות של הערב.
רואות את הגמר
הראשונה היא, איך לא, שלה קדוש הזכורה כל כך מתוכנית האודישנים האחרונה. שלה המשיכה להציג דמות צבעונית ומצחיקה, עם המון שמחת חיים, אבל גם הרשתה לעצמה להראות כמה שהיא שברירית ומתרגשת מהמעמד. כיף לחזות בה מבשלת, משהו שאי-אפשר היה לראות באודישן שלה. ממרום שישים ומשהו שנותיה אפשר לראות בדרך בה היא מחזיקה סיר, באופן בו היא דוחסת את הבשר הטחון לתוך בטן החציל, שיש לה יד שמבשלת כבר המון שנים, להמון אנשים. וזה גם ברור שהאוכל שלה טעים, לא חייבים לאכול אותו בשביל לדעת את זה. קשה לראות איך שלה לא מגיעה לשלבים מאוד מאוחרים בתוכנית.
השנייה היא ג'ניפר, עוד דמות זכורה אי שם מהאודישנים. בהיותה שונאת חצילים מופגנת נדמה שמשימת החצילים כאילו הייתה תפורה במיוחד בשבילה. ג'ניפר היא הסינדרלה האמיתית, מתמודדת חזקה מספיק בשביל להמשיך ולהתקדם לאורך העונה, אבל גם מספיק ורסטילית בשביל להפיק ממנה את המיטב בעזרת קונפליקטים מבוימים. למרות סלידתה מחצילים הצליחה באורח פלא להכין מאפה חצילים, ריקוטה ועשבי תיבול. במשימה השנייה הפתיעה עם פילה דניס מצופה קוקוס מסוכר וג'ינג'ר, מנה יצירתית שקיבלה ביקורות מהללות מהשופטים. שלה, היזהרי, ג'ניפר מאחורייך והיא מתכננת להיות מתמודדת מאוד רצינית בהמשך העונה.
המסקנה המרכזית משני הפרקים של השבוע היא שחבל שהם נגמרים כל כך מהר. במחשבה לאחור אולי ראוי היה לקצץ את האודישנים בחצי ולתת יותר זמן לשלבי המיון האמיתיים של התוכנית, אלה שבאמת מספקים חווית ריאליטי משולבת עם בישול של ממש - סוד הקסם האמיתי של התוכנית.
מלחמת המינים: לא ברור מדוע לתת לבנים להתחרות בבנים ולבנות להתחרות בבנות. ויותר מכך, לא ברור האם ההחלטה נובעת משוביניזם או מפמיניזם.
קשיי קליטה: קארין אלמליח הצרפתייה מנסה להסביר מה צריך לעשות בשביל לעבור את המשימה בשלום: "חשוב לשמור על... הקפדה? מוקפד. לא... הקפדה? איפוק! על איפוק!"
קונספירציה: מדוע לא מראים לנו את התייעצויות השופטים? עם שופטים שכל אחד מהם הוא דמות בפני עצמו, חשיפת חדר ההחלטות יכולה לתת זוית מעניינת וחשובה לתוכנית, אם אכן השופטים מקבלים את ההחלטה בעצמם.

תאריך:  12/08/2011   |   עודכן:  12/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאסטר שף: ברוך הבא לתחילת העונה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שני דברים
סתם_1  |  13/08/11 13:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה גלוזמן
ארגוני הסיוע הפועלים בעזה מספקים 90% משירותי הרווחה ברשות הפלשתינית    בחמאס מאשימים אותם בשחיתות ובאי-סדרים וכועסים גם על אונר"א בשל הרפורמה שערך הארגון לאחרונה    מה עומד מאחורי האשמות חמאס והאם ארגוני הסיוע באמת בסכנת סגירה?
טובה ספרא
טוב לו ליאיר לפיד אם ייוותר בעולם התקשורת ולא ייכנס לפוליטיקה    השתתפות במסחר בזמנים אלו - רק לבעלי לב חזק    מה קורה בגזרת הפרנק השווייצרי?    אם אריה דרעי מצפה לתמיכה מוחלטת, הוא עלול להתאכזב    תחזית אסטרולוגית לשבוע 19.8.11-12.8.11
אלי אלון
רחוב שדרות שאול המלך, בו ממוקמים מוסדות תרבות רבים, כתיאטרון הקאמרי, אולם צוותא, בית האופרה ועוד, הופך בשעות היום לרחוב נרקומנים    הסיבה: מרפאה לנגמלי סמים הפועלת בסמוך לרחוב    התוצאה: בעלי עסקים במקום נפגעים כלכלית
איתמר לוין
שכרם של בכירי החברות הבורסאיות סופג ביקורת רבה, אך מסתבר שגם בחברות קטנות בהרבה אפשר לחגוג. קחו לדוגמה את חברת הנדל"ן בוני התיכון, המעסיקה לא פחות מעשרה מבני המשפחה השולטת ומשלמת להם 5.3 מיליון שקל בשנה. אגב: רק לאחד מחמשת בכירי החברה, שכולם כמובן בני אותה משפחה, יש השכלה פורמלית בתחום עיסוקה
אסף גבור
מאחורי סיפורו הטרגי של נער ערבי שמת לאחרונה בבית החולים סורוקה, מסתתר סיפור לא ידוע על קשרים חמים בין יהודי חברון וקריית-ארבע לחלק מערביי העיר, ובפרט לשייח' אבו-חאדר ג'עברי. חוסאם, תושב חברון: "הסיפור על האמבולנס היהודי שנלחם על חיי הנער הפלשתיני מופץ כמו אש בשדה קוצים. זה חזק יותר מכל קשקוש שמפיצים גורמים מטעם הרש"פ או פעילי שמאל אנרכיסטים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il