X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מי שמחולל את המהומות בבריטניה הם בני המהגרים. הם נולדו שם, הם דוברי השפה על בוריה, אך אינם מצליחים כמו בני הארץ. התסכול שעלול להכות גם בנו
▪  ▪  ▪
בוזזים ברחובות [צילום: AP]
חברה דמוקרטית נוטה להיות חלשה מכדי להכריע בשאלה הקשה הזו, והיא מדחיקה אותה מתודעתה וטומנת ראשה בחול כדי לא לראות את קרני הדילמה. וכאשר חולשתה של הדמוקרטיה משתלטת על מערכות הפוליטיקה והמשפט, היא לוקחת את החברה אל תוככי מערה אפלה של חיסול עצמי, כמו החלילן מהמלין היא מובילה את כולם אל טביעה בנהר

מה שקורה בבריטניה בימים האחרונים, ובעיקר בלילות, היה כתוב על הקיר כבר לפני תקופה ארוכה. הבריטים חשבו שאפשר להקים על האי שלהם חברה רב-תרבותית שתאפשר לתרבויות שונות לחיות זו בצד זו. כשכל אחת מהן שומרת על מאפייניה ומתנהגת על-פי כלליה, מנהגיה ומסורותיה.
בשלושת העשורים האחרונים, אליטות פוסט-מודרניסטיות של בריטים עוררו בקרב עמן רגשי אשמה על מאות שנים של קולוניאליזם חזירי ועל ניצול אכזרי של העמים הילידים.
מתוך רצון לכפר על פשעיהם, פתחו הבריטים את שערי ארצם במידה כמעט בלתי מבוקרת לפני מהגרים מארצות באפריקה ובאסיה שבריטניה שלטה בהן בעבר. כך היגרו אליה מיליוני זרים מהודו, מתימן, מקניה, מטנזניה, מסומליה ומארצות אחרות.
אבל בניגוד לתיאוריות היפות, רובם לא הפכו לבריטים. המבוגרים שהגיעו מהארצות ההן, על-אף שלא נקלטו חברתית, חיים בתחושת תודה לחברה הבריטית על שהעניקה להם מקלט, גג, אוכל, תעסוקה ומרפא, והם בדרך כלל שקטים ומקבלים כל דבר. זיכרון המולדת וצרותיה הפך בעבור המהגרים הללו את שכונות העוני בפרברי לונדון וליברפול לגן עדן עלי אדמות.
הבעיה מתחילה עם בני המהגרים, אלה שנולדו בבריטניה. הם סיימו בתי ספר ממשלתיים שבהם למדו שכל האזרחים שווים. האנגלית שבפיהם מושלמת. אך כאשר הם פונים לשוק העבודה, הם מגלים שצבע עורם הכהה מהווה מחסום בפני קבלה לעבודה על-פי כישוריהם. אם איתרע מזלו של בן המהגרים ושמו מוחמד או מוסטפה, הוא מגלה שעומד לפניו מחסום נוסף - המחסום הדתי.
הדברים מוקצנים כשמדובר בקבלה לקלאב המקומי, וחמור יותר כשמתברר לבן המהגרים שהבנות הבריטיות אינן ששות לקבל אותו כחבר או כשותף לחיים. לאחר כמה שנים של ניסיונות להתדפק על דלתותיה של החברה, מגלה בן המהגרים שהמולדת - ומבחינתו אין לו ארץ אחרת - לא ממש רוצה אותו, אבל גם בית ההורים אינו מקום שמתאים לו, כי הצעיר הוא יציר התרבות והחינוך בבריטניה, ואילו בבית הוריו עדיין מדברים ערבית, אורדו או סוואהילית. הוא מְפתח תסכולים וכעס על תקוותיו הנכזבות להתקבל כבריטי, וגם זעם על התרסקות חלומותיו לעלות בסולם החברתי אל קרקע המציאות.
חלק מבני המהגרים המוסלמים מחפשים חיק חם שיחבק אותם וקורת גג חברתית שתקבל אותם, והם מוצאים את מבוקשם במסגד. האימאם מקבל שם כל אחד בסבר פנים יפות, בחיוך, ואם צריך גם בקערת מרק חם. ההתקרבות לאיסלאם פוקחת את עיני הצעיר לראות בעין רעה מאוד את המתירנות המינית, את החמדנות הכלכלית ואת העליונות הגזענית של החברה המקיפה אותו, והוא מפתח כלפיה רגשות שנאה ורצון "לשרוף את המועדון" שלא קיבל אותו אל שעריו. במקרים קשים הוא הופך לג'יהאדיסט ויוצא להילחם ב"כופרים" שבאפגניסטן, בעירק או ב"פלשתין". זוכרים את הפיגוע במייק'ס פלייס בתל אביב בסוף אפריל 2003? עשו אותו שני אזרחים בריטים ממוצא פקיסטני, וכך גם את הפיגועים בלונדון ביולי 2007.

תל אביב תהיה לונדון

החברה הבריטית עומדת בימים אלו לפני המראה, ושואלת את עצמה "לאן אני הולכת?" האם עתידה של בריטניה יהיה כיבוש ברגלי בניהם של אלה שאת ארצותיהם היא כבשה בעבר, או שכדי להציל את עצמה כחברה וכתרבות היא תתחיל להחזיר אותם אל ארצות המוצא שלהם? אין אפשרות שלישית.
חברה דמוקרטית נוטה להיות חלשה מכדי להכריע בשאלה הקשה הזו, והיא מדחיקה אותה מתודעתה וטומנת ראשה בחול כדי לא לראות את קרני הדילמה. וכאשר חולשתה של הדמוקרטיה משתלטת על מערכות הפוליטיקה והמשפט, היא לוקחת את החברה אל תוככי מערה אפלה של חיסול עצמי, וכמו החלילן מהמלין מובילה את כולם אל טביעה בנהר.
בעיקרון, ישראל איננה שונה מבריטניה. גם אצלנו קיימת תופעה מדאיגה של הסתננות אלפי רעבים ומובטלים מאפריקה, והם רובצים על מערכות הרווחה והבריאות, מעורבים בפשיעה ובעבודה לא מוסדרת, ונוכחותם המעיקה זוכה לסיוע מצד ארגונים ואנשים רבים.
מול אותה שאלה נעמוד אנחנו לכשהמסתננים מסודן, מאריתריאה ומארצות אחרות יתחילו לשרוף אותנו ברחובות תל אביב, ערד, באר-שבע, דימונה, ירוחם, אשקלון ואשדוד.
כמו בבריטניה, גם אנחנו צריכים להחליט באיזה צד של המשוואה אנחנו רוצים להיות: בצד החזק השורד, כי הוא מצליח להיפטר מהגופים הזרים המאיימים לטרוף אותו מבפנים, או בצד החלש, שאחרים החודרים לתוכו טורפים אותו. לונדון כבר לא מחכה לנו; אנחנו מחכים לגורל של לונדון.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  15/08/2011   |   עודכן:  15/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כשילדי העובדים הזרים יגדלו
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
ילדי הזרים והזרים פצצה מתקתקת
פצצה מתקתקת  |  15/08/11 10:00
2
כתובתעל הקיר:התנגזות צויליזצי'
מיכל מירושלים  |  15/08/11 10:11
3
למר קידר
יואל ק  |  15/08/11 10:14
4
החוליגניזם תופעה בת מאות שנים
אלון פלג  |  15/08/11 10:26
5
חופש גדול,להוציא משפחות הזרים  ל"ת
נגמרו התרוצים  |  15/08/11 10:37
6
אם לא לגרש - לגייר. יוקמו
סניפי חב"ד בשכונה  |  15/08/11 10:45
7
טעות קטנה
סתם_1  |  15/08/11 10:58
8
לנוכח המצב, הצעה לסדר יום חדש.
ב.א.  |  15/08/11 14:54
9
למא לא מדברים על בעיית המסתנים
יחיאל.פ  |  15/08/11 15:24
10
ד"ר קידר, את מה שאתה מתאר כבר
שאול אבידור  |  16/08/11 09:51
11
כמה תיקונים
איתמרנ  |  16/08/11 17:10
12
זה בלתי נמנע בכל חברת מהגרים.
פועה  |  28/08/11 10:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמיאל אונגר
אזלת היד שגילו כוחות הסֶדר בבריטניה בתחילת ההתפרעויות אפשרה להן לצמוח לממדי ענק. נעשתה כמעט כל טעות אפשרית. המשטרה ריכזה כוחות בבירה והזניחה ערים אחרות, הממשלה לא אפשרה אמצעי פיזור הפגנות חזקים יותר ורעיון ההידברות עם המתפרעים בזבז זמן יקר. האם מסתמן שינוי בטיפול במתפרעים או שהממלכה בדרך לאבדון?
סופיה רון-מוריה
מחאת האוהלים לא מצליחה לנדנד אף לא אחת מהרגליים של הממשלה. גם שס, המפלגה החרדית-חברתית, מסרבת לעלות על הגל האופנתי. "אנחנו לא מדברים על פרישה מהממשלה", אומר אלי ישי, "אבל אעלה הצעות חוק בנושאים חברתיים שיקשו עליה"
דרור אידר
"גל המחאה יביא לשינוי מדיניות בתחומים רבים כמו עידוד הבנייה, הסרת מכשולים ברוח חוק הוד"לים והגדלת היצע הדירות למגורים"    "האזרחים לא ייהנו מהכל בטווח המיידי, אבל הממשלה תישפט לשבט או לחסד בקלפי על-פי השפעת השינויים בתום הקדנציה"    "מדינת ישראל הקימה ומקיימת בתנאים בלתי סבירים דמוקרטיה מפוארת גם בהשוואה לדמוקרטיות הכי מבוססות - צרפת, בריטניה, ארה"ב וסקנדינביה"    ראיון עם פרופ' אברהם דיסקין על מחאת האוהלים ועל ספרו החדש בלימודי האזרחות
אורן פרסיקו
שופט פתח את דלתות משפט הדיבה של דוד זילברשלג נגד בכירי "בחדרי חרדים", ואף דרש דרושים, הקדיש "כמה מלים אישיות למבקש" ותיאר דרכי התמודדות עם מתקפת טוקבקים    פרט להתרת פרסום ההליכים חייב השופט את זילברשלג גם בתשלום הוצאות הנתבעים
אלי ליאון
מחזה עם שלושה שחקנים כאשר כל אחד מגיש את המונולוגים שלו ללא מגע וקשר בינם    לאחר הניתוח מולי העיוורת נחשבת מבחינה קלינית כרואה אך מבחינה פסיכולוגית נשארה עיוורת האושר שהיה לה לעיוורת אבד לה לאחר הניתוח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il