X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תרבות שיש לפתח ולהרחיב כחלק מסגנון חיים [צילום: שי גיטרמן]
למה אין בארץ תרבות רכיבה על אופניים?
חיי רוכבי הכביש אינם הפקר ובדרך כלל מדובר ברוכבים אחראיים שלא לוקחים סיכונים מיותרים, אבל הנהגים בכבישי הארץ אינם מתחשבים בהם ולא פעם מתייחסים אליהם כאוויר. תוסיפו לזה את התשתיות הגרועות, את הכבישים האדומים ואת היעדר האכיפה ותקבלו סכנה יום יומית לחיי רוכבי האופניים בישראל

השימוש באופניים ככלי תחבורה או כאמצעי פעילות גופנית לשעות הפנאי, נמצא בעלייה מתמדת כמי שמסתמן ככלי יעיל, מהיר, חסכוני ובריא בעיקר במרכזי הערים. ישראלים רבים מצביעים בשתי הרגליים ורוכשים את כלי תחבורה הזול ביותר בעולם, כלי שבערים רבות בעולם כמו אמסטרדם והונג וקונג סיפק הוכחות כשימושי ביותר להתנהלות בתוך הערים העמוסות.
בישראל, אמנם, מגלים אנשי העיר את האופניים לאט מדי, אך המגמה הולכת וגוברת מאז הסבה עיריית תל אביב את רוב שביליה המרכזיים של העיר לשבילי רכיבה נוחים - דבר שהביא לעלייה בביקוש לכלי הדו גלגלי הבלתי ממונע והפך אותו לאטרקטיבי ביותר.
יחד עם זאת, לצערנו הרב, כמעט בכל סוף שבוע אנו מתעוררים עם החדשות הרעות המבשרות על עוד רוכב אופניים שנהרג כתוצאה מפגיעת כלי רכב. בין אם מדובר בתאונות פגע וברח או תאונות כתוצאה מנהיגה בשכרות, הירדמות או חוסר ערנות.
חיי רוכבי הכביש אינם הפקר ובדרך כלל מדובר ברוכבים אחראיים שלא לוקחים סיכונים מיותרים, אבל הנהגים בכבישי הארץ אינם מתחשבים בהם ולא פעם מתייחסים אליהם כאוויר. תוסיפו לזה את התשתיות הגרועות, את הכבישים האדומים ואת היעדר האכיפה ותקבלו סכנה יום יומית לחיי רוכבי האופניים בישראל.
לרוכב אופניים, מאובזר ככל שיהיה ומנוסה כלל שיהיה, אין סיכוי של ממש מול פגיעה של מכונית גם כשמדובר בנסיעה במהירות נמוכה. רוכבים מנוסים, ביניהם רוכבי הכביש, מנסים ככל האפשר להימנע ממגע או קרבה עם כלי רכב אבל הם לא היחידים על הכביש והם נמצאים בסכנה.
חשוב להדגיש שרכיבה על אופניים מהווה חלק מתרבות שיש לפתח ולהרחיב כחלק מסגנון חיים, איכות חיים ותרבות פנאי, בדיוק כפי שתרבות זו מתפתחת באירופה.
באירופה, גם בכבישים הרריים ובכבישים מפותלים נטולי שוליים, אפשר לראות רוכבי אופניים שרוכבים ללא חשש. הנהגים האירופאים מכבדים את רוכבי האופניים, מכירים ומתחשבים בהם. נהג אירופאי לא יסכן רוכב אופניים בעקיפה מיותרת או בנהיגה פרועה מכיוון שהוא יודע שגם לאופניים יש זכויות ככלי רכב. רוכב האופניים באירופה לא ירכב בכבישים שאסורה הכניסה לכלי רכב לא ממונעים, לא ירכב באמצע הכביש ולא יפריע לתנועה.
אני קורא לציבור הנהגים לנהוג באחריות בכביש ולהתחשב ברוכבי האופניים. אני קורא לממשלה ולשר התחבורה לנהוג באחריות ולהשקיע בתשתיות לטובת הנהגים ובמיוחד רוכבי האופניים ואני מזמין את כולם לא לוותר על התענוג שברכיבה בטוחה על אופניים.
בנוסף, אשמח אם מדינת ישראל והרשויות יובילו את תרבות האופניים והרכיבה גם עבור אלה שאינם רוכבים אולם חולקים את הכבישים עם הרוכבים. לטובתם ולמען פיתוח תרבות הרכיבה אני מציע לשלב פרק בהתייחסות לרוכבים (אופניים ואופנועים) גם בלימודי נהיגה, כולל במבחן המסכם.

הכותב הוא מבעלי רשת האופניים רוזן ומינץ
תאריך:  15/08/2011   |   עודכן:  15/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
למה אין בארץ תרבות רכיבה על אופניים?
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
מה זה "תרבות אופניים" ?
כלוםאחד  |  15/08/11 14:19
2
להלן הוראות רכיבה מצילות חיים:
מטאטא  |  15/08/11 14:42
3
בין התגובות היה גם רעיון מצויי
סתם_1  |  15/08/11 14:49
4
לקיחת סיכונים
יואב12  |  15/08/11 15:13
5
למה? כי הנהגים בארץ חיות אדם!
המסעדנית  |  15/08/11 21:51
6
רכיבה במקביל
האזרח א  |  15/08/11 22:23
7
לרוכבים בע"ם
הרלי דוידסון  |  16/08/11 09:37
8
תמונה של רוכבים 'אחראיים' ל"ת
נב  |  16/08/11 09:38
9
צריך להיות רוכב כדי לכבד
הפתרון  |  16/08/11 09:57
10
לא אחראי לרכב בכבישי הארץ!!!! ל"ת
זו המציאות  |  16/08/11 10:40
11
דוגמת צרפת
אליאליאלי  |  16/08/11 13:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר מנע
בראייה כוללת של עתיד מדינת ישראל, חייבים לתת את הדעת לחקלאות המתקיימת, למרות כל הקשיים, בדרום המדינה ולכן יש להתחשב בצרכי המים המיוחדים של החקלאות הדרומית. בבתי הספר מלמדים ש"אם אין לחם אין תורה", כדאי מאוד להבין ש"אם אין מים לא יהיה נגב"
מאיר אינדור
מיהו צביקה בשור? מיהי שולה קשת? מה מבקשת דפנה ליף? ואיזו אג'נדה מייצגת ענת רוזיליו?    עבודת מחקר על כמה שמות שהוזכרו בתקשורת כ"ראשוני המפגינים" או כ"מארגני המחאה החברתית"
גרשון אקשטיין
המחאה שנפלה עלינו ביום בהיר מהווה הזדמנות פז לשינוי מהותי במרקם חיינו ולשינוי כיוון בסדר העדיפויות הלאומי, כולל המצב הפוליטי. ואסור לנו להפסיד הזמנות זו, כי ייתכן שהזדמנות זו לא תחזור שנית
משה חסדאי
לאחר השתלטות החמאס על עזה הצהיר דובר "הכוח המבצע" של החמאס, איסלאם שהואן, כי כוחותיו היו חמושים בנשק האמונה, בניגוד לפת"ח שהצטיידה בכסף ובסיגריות. מול משרדו של הניה ניצבו עשרים אנשי "הכוח המבצע" רוביהם מכוונים לאוויר והם קוראים כאיש אחד: "אללה מטרתנו, הג'יהאד דרכנו, הקוראן ספרנו ומסירת הנפש היא הנעלה בשאיפתנו"
מאיר גלבוע
היושבים במאהלי המחאה מוחים, בין היתר, על הפערים הכלכליים והחברתיים, שנראה שהם גדולים מכוחה של מדינתנו הקטנטונת לשאת על כתפיה    מבט אחר על תרומת הממשלה והעומד בראשה לגידול הפערים ולהעמקתם, בד-בבד עם תרומתם לגידול השחיתות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il