כל מהדורת חדשות שמכבדת את עצמה דיווחה בתחילת יולי האחרון על החידושים של גוגל-פלוס. חלק מ"הפעלולים" של גוגל פלוס עשו כותרות וקיבלו הרבה תשומת לב מאמצעי התקשורת ומהמשתמשים החדשים. לעומת זאת, תכונות אחרות של הרשת החברתית החדשה, קיבלו פחות חשיפה למרות שגם הן מהוות פלוסים מרשימים:
- סנכרון תמונות אוטומטי - הדרך שבה אתה משתמש בטלפון שלך עומדת להשתנות לחלוטין. מעתה אין צורך למצוא כבל, לאתר את התוכנה המתאימה, ולהתחשב בנפח האחסון הזמין. כל דבר שתצלם יסתנכרן מיידית עם האלבום הפרטי שלך ויופיע בגוגל פלוס. כל מה שנותר לך לעשות זה להחליט אם לשתף בזה אחרים.
- אחסון תמונות - כדי להפוך את גוגל פלוס למקום המועדף לשיתוף תמונות (ולהביס את המתחרים), גוגל הייתה צריכה לשלוף שפן מהכובע— שרת אחסון. גוגל מציעה נפח אחסון בלתי מוגבל (כמעט) בפיקאסה. כעת תוכל לצלם, לשתף, לצלם... ומישהו בגוגל ימשיך לחייך לנוכח הניסיונות הנואשים שלך למלא את נפח האחסון שעומד לרשותך.
- פרופיל מחמיא - בגוגל חשו כבר מזמן את הצורך של אנשים להשפיע על המתמטיקה של מנוע החיפוש, שיוצרת תוצאות חיפוש מסוימות. בעבר השיקה החברה את Google Profiles שלא זכה להצלחה. אלא שכיום המצב השתנה. ככל שיהיו לגוגל פלוס יותר משתמשים (נכון לרגע כתיבת שורות אלו יש מעל 20 מיליון משתמשים), הפרופיל ברשת החברתית יהיה כלי יותר ויותר חשוב לקשרים החברתיים שלך. אפשר להניח שזה יגרום לכלל המשתמשים להקדיש יותר תשומת לב לפרטי הפרופיל ובכך להשפיע על מה שגוגל "אומר" עלינו.
- כל החבר'ה ביוטיוב - אחת האטרקציות שקיבלה שבחים רבים נקראת: "Group Video Chat Hangouts". Hangouts (בתרגום חופשי: מקומות בילוי) דומה לצ'אטים קבוצתיים בסקייפ, אבל החלק שקיבל פחות תשומת לב הוא היכולת של כל משתתפי הצ'אט לצפות באותו וידאו קליפ ביוטיוב במשותף, בזמן אמיתי, ולשתף זה את זה בחוויה (בטקסט או בקול - לפי בחירה). זה יכול להיות שימושי במיוחד להדרכות, למצגות, ולרגעים אחרים שבהם לא כולם יכולים להתכנס סביב שולחן אחד.
- "גרור ושתף" - טכנית, אפשר להעתיק לינקים של עמודי אתרים שונים לפייסבוק ולטוויטר כדי לשתף בהם אחרים. אבל גוגל פלוס מאפשר לך לעשות זאת עם תמונות, לינקים, קליפים מיוטיוב או כל פריט אחר, ופשוט לגרור ולשחרר אותם לתיבת "שתף".
- פרסמת והתחרטת? - לא נורא, אין שום בעיה! טוויטר ופייסבוק לא מאפשרות לך "לנקות" את הפוסט שלך ממילים או מתמונות שאתה כבר לא מעוניין לשתף בהם. התחרטת? תאלץ לבטל את הפוסט כולו. בגוגל פלוס יש פתרון מובנה: תפריט עם אפשרויות עריכה— כולל הבלטה או ביטול של מילים מסוימות בפוסט, ואף ביטול הפוסט כולו.
איך מגיבים הגולשים?
בתחילת אוגוסט פרסם טוד ווסרמן באתר שמתמחה ברשתות חברתיות "משאבל" (Mashable): "הרשת החברתית שהושקה ב-28 ביוני, הגיעה בתחילת יולי ל-20 מיליון משתמשים, וכבר בסוף אותו חודש נרשמו כ-25 מיליון משתמשים. אנדרו ליפסמן, סמנכ"ל 'קומסקור' - חברה למחקרי שוק, הסביר שמספר זה אינו כולל את כל אותם אנשים שהגיעו לאתר ממכשירי טלפון ניידים. קצב הגידול הוא הרבה יותר מהיר בהשוואה לפייסבוק, טוויטר ו- MySpace(במשך אותו פרק זמן). ההנחה היא שג'ימייל פילסה את הדרך לצמיחה המהירה של גוגל פלוס, ושמשתמשי ג'ימייל יעדיפו רשת חברתית שגם היא 'גוגלית'. ליפסמן מעריך ש-20% נתח שוק הוא הגבול שאחריו הופכת רשת חברתית ליציבה, מבחינת מספר משתמשים".
האם זה טוב לעסקים?
בקרוב גוגל פלוס תציג דפי חברה לעסקים. בינתיים לא ידוע אם בנוסף יוכלו המשתמשים ליהנות מכלי ניתוח ודיווח סטטיסטיקות צמיחה (כלים אנליטיים), ומה יהיו היתרונות העסקיים של הרשת. נראה שהאתגר הכי גדול של החברה יהיה לפרוץ את הנורמות המוכרות. כלומר, לשנות את הרשת החברתית, גם בהיבט העסקי, כפי שהכרנו אותה עד כה.
יהיה מעניין!