X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לשים סטיקר מול עיני הנהגים [צילום: פלאש 90]
המועצה לצרחנות
בשולי הכותרות: נרדמים בנהיגה נרדמים בשמירה נרדמים בעירייה - די לאדישות וגם, לא למותג - צרכנות נבונה סיפורי בדים כחלון לא לאוצר ומי בונה וילה בסביון? ניחשתם השר ארדן הכל פוליטיקה על כל אלה ועוד ברשימה שלפניכם

אם נרדמים לא נוהגים
לא מעט תאונות נגרמות בגלל הירדמות נהגים על ההגה. כדי למנוע את התופעה, ולפחות לצמצמה, אולי כדאי שמשרד התחבורה יפיץ סטיקרים עם הכיתוב: "אם נרדמים - לא נוהגים", שאותם יידרש הנהג להדביק ליד ההגה, מול עיניו, ומאחורנית - לעיני נהגים אחרים - עם קבלת רשיון הנהיגה או חידושו.
יש לקוות כי כשהסטיקר יהיה מול עיני הנהג משך כל זמן הנהיגה, הוא יופנם וישפיע על עירנות הנהג ועל מוּדעותו לכך, וזהירותו שלא לנהוג בשעת עייפות. ובא לכבישי ישראל גואל.
איפה היו השכנים?
זו אולי חוכמה לאחר מעשה, אבל הדברים חייבים להֵאמר. השכנים של הזוג מעוז, שנרצח בירושלים, העידו ששמעו צעקות "הוא רוצח אותי" באמצע הלילה. האם אין זה תפקידם האזרחי, לנוכח צעקות על רצח, להזעיק מיד את המשטרה? מדוע הם המתינו עד הבוקר, שכבר היה מאוחר מדי, ולא נותר אלא לקבוע את מותם של בני הזוג? האם כדי שיוכלו אחר כך להתראיין תחת כל מיקרופון רענן, ומעל כל מסך, ולהתפאר שלמחרת הבחינו במשהו חשוד וקראו למשטרה?
ייתכן שבתגובה מיידית ניתן היה להציל את חייהם של הנרצחים. במה שונה הדבר מחפץ חשוד, שחובה לדווח עליו גם אם מדובר בספק? תנו למשטרה לעשות את העבודה, ואפילו זו תהיה קריאת שווא, ובלבד להציל חיי אדם בזמן אמת. די לאדישות!
העגלות כמשל
דומני כי מעֵבר לפערי מחירים של מוצרי תינוקות בין הארץ לחו"ל, ראוי להצביע על צרכנות נבונה גם בנושא זה. במקום שההורים ירכשו עגלות- מותגים יוקרתיות, במחיר של אלפי שקלים, כפי שנצפו במחאת העגלות בתל אביב, ואחר כך יפגינו בשם "צרחת האימהות הצרכניות", ראוי שיעברו קורס יסודי בצרכנות נכונה.
אין צורך לרכוש מותגים, כדי לנקר את עיני הסביבה או בגלל תחרותיות עימה. מדוע אי-אפשר לרכוש עגלות חזקות ופשוטות, במחיר של כמה מאות שקלים, ובכך לחסוך אלפי שקלים? כלל בסיסי בצרכנות הוא להתאים את המוצר לתקציב, ולא להפך. אם מעמד הביניים רוצה לחיות במונחים של העשירון העליון, מה הפלא שגם עם משכורת של עשרים אלף שקל הוא לא גומר את החודש?
והעגלות כמשל.
מודל הרתעה לרשויות
ראוי שהאישה שזכתה בתביעה משפטית במיליון שקלים מהעירייה, לאחר ששברה את ירֵכה בנפילה בגלל בור פתוח, תשמש מודל הרתעה לכל הרשויות המקומיות, לתקן את כל הבורות ומהמורות אחרות. למרבה הצער בירושלים בור פתוח בגן ברמת אשכול גרם לנפילתה ולמותה של פעוטה, לפני מספר שנים, ולפציעתו הקשה של האיש הגיבור שניסה לחלצה, ועד היום נתון בתרדמת. אולי דרך כיס העירייה לא יהיו יותר מיפגעים. ובא לערינו גואל.
פרס לטרור?
לאחרונה הכריזה הממשלה שהיא לא תתנצל בפני הטורקים על הרוגי אוניית המרמרה, אך הסכימה לשלם עבורם פיצויים נכבדים. ובכן ביבי, אל תהיה לחיץ. אי ההתנצלות, בצדק, מתקבלת כאן בברכה. אך מדוע לקלקל במתן פיצוי כספי נדיב. האם שכחת שמדובר באוניית טרור, כפי שהעידה התחמושת שהכילה, ובמלחמה כמו במלחמה יש הרוגים? האם הפיצוי הוא אפוא פרס לטרור? אם כבר ההתנצלות צריכה לבוא מצד הטורקים, ששיגרו את המשט. ביבי, די לכניעה!
מְצא את ההבדל
זוכרים את הסנסנציה התקשורתית שהתעוררה בעקבות הלבשת יצחק רבין ז"ל בכאפייה של ערפאת בהפגנת הימין נגד הסכמי אוסלו? עד היום השמאל לא שוכח להניף את התמונה כדגל נגד הימין, כדי להפנות אליו אצבע מאשימה ברצח ראש הממשלה. אז מדוע פרסום תמונתו של ביבי במדי אס אס על-ידי השמאל הקיצוני באינטרנט לא עורר הד תקשורתי ולא זכה לכל הסתייגות? האם עורו של נתניהו סמוּק פחות שהרצועה לגביו הוּתרה? או שכל מעשה, גם המגונה ביותר, של השמאל כשר?
מודל חיקוי?
מתברר ששר הביטחון, אהוד ברק, לא לבד. אחרי מגדלי אקירוב, קַבלו את גלעד ארדן, אשר כפי שפורסם לאחרונה, בונה וילה בשכונת היוקרה סביון. ככה ייעשה לשר לאיכות הסביבה בישראל. ובעצם, במה הוא נופל מראש הממשלה, שהוא בעל וילה בקיסריה?
אז מה אם השר ארדן הוא גם חבר הצוות לשינוי כלכלי-חברתי, והיה אמוּר לשמש מודל חיקוי לעם לדיור צנוע ולהידוק החגורה, במיוחד על-רקע גלי המחאה הציבורית.
כבר קדם לו הפילוסוף היווני סוקרטס, שאמר לפני כאלפיים שנה, כשנתפס במעשה שסתר את הטפותיו כמרצה ואת תפיסתו הפילוסופית: "עכשיו אני סוקרטס האדם, ולא סוקרטס הפילוסוף.” כך גם, יחי ההבדל, בין מדיניותו של ארדן כאיש ציבור ובין חייו הפרטיים. דיבורים לחוד ומעשים לחוד כבר אמרנו?
שר פופוליסטי
לאחרונה עלתה האפשרות שמשה כחלון יתמנה לשר האוצר. גם אם לפי שעה מדובר בהצעה לא ריאלית, דומני כי כחלון אינו האיש המתאים לעמוד בראש משרד האוצר.
כחלון מנהל מדיניות פופוליסטית, שהיא נכונה למשרד התקשורת ולמשרד הרווחה, שבראשם הוא עומד. כך למשל, כשר תקשורת הוא הפחית את דמי הקישוריות של הטלפונים הניידים, וכשר רווחה הוא ביטל את המבחנים המשפילים לקבלת קיצבת סיעוד. אין ספק שמדובר בשתי החלטות פופוליסטיות למען האזרחים או הקשישים, אך אלה החלטות נכונות, ואף פורצות דרך.
לעומת זאת, ההצעה של השר להפוך את בנק הדואר לבנק חברתי, למען השכבות החלשות, היא הצעה שנדונה לחוסר רווחיות ולכישלון מראש, ובסופו של דבר תיפול לנטל כספי על הממשלה, שתסבסד את הבנק במקום את הנזקקים. החלטות פופוליסטיות מסוג זה הן הרות אסון למשרד האוצר ולכלכלת ישראל, שזקוקה למדיניות נבונה ומרסנת, גם אם אינה מקובלת תמיד בעיני העם.
שעתם היפה
אין ספק שמחאת האוהלים היא שעתם היפה של הפוליטיקאים. ציפי לבני, יו"ר קדימה, ובוז'י הרצוג, המתמודד לראשות מפלגת העבודה, מתרוצצים מאוהל לאוהל ומוכרים את מרכולתם החברתית, העשירה במלל, כדי להציג את תפיסת ביבי הקפיטליסטית במערומיה, ולהראות איך הם ישַנו את העולם לצודק וטוב יותר. כי מה לא עושים כדי להיבחר ולהיבנות על המנדטים של המחאה הציבורית? איך אפשר לפספס הזדמנות פז כזאת?
הם רק שוכחים משום מה שכלכלת ביבי בדיור ובחינוך היא תוצר כושל של ממשלות ישראל הקודמות, וכי מה עשתה לבני כראש ממשלה לשינוי המצב? ובוז'י שהיה שותף למדיניות הכלכלית של נתניהו, כשַׂר רווחה בממשלתו, מה לו כי ילין עכשיו? הכל דיבורים כבר אמרנו?

הבהרה: המדור בשולי הכותרות הוא מדור קליל המגיב בקצרה לידיעות חדשותיות מרכזיות או שוליות (ומכאן שמו). המדור מביע דעה אישית, ואינו בא להחליף את התחקיר העיתונאי האובייקטיבי.
תאריך:  16/08/2011   |   עודכן:  16/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המועצה לצרחנות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
קשה להאמין, אבל זה כתוב
פועה  |  18/08/11 09:55
 
- בשירות הפוליטיקה
ציפי לידר  |  24/08/11 07:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמית ברק
מאבק דיור אותנטי צריך היה להתחיל ולהתרכז בפריפריה, הגיאוגרפית והחברתית    על הפריפריה להנהיג את מחאת הדיור תוך נכונות למשא-ומתן אמיתי עם הממשלה, מתוך ניסיון אישי של חיים בפריפריה
מיקי גולדווסר
המאבק אינו פשוט ולא יהיה חף מאינטרסים שונים ומשונים. יהיה עליכם לשקול כל דבר בזהירות ובשימת לב. וזה עוד כלום לעומת משנה-הזהירות שתצטרכו לגייס כנגד גורמים שונים שיחברו אליכם, לא בגלל מהות המאבק אלא בגלל חשבונות לא פתורים עם מנהיגי עבר והווה
יעקב בן אפרת
עכשיו, כאשר נוצרה הזדמנות לשנות את המשוואה, ולחשוף את אופיו השוביניסטי והנצלני של הימין, נאחזים מנהיגי המחאה בסיסמא "לא ימין ולא שמאל", מתעטפים בדגל, ומצדיעים להמנון הלאומי כמו אחרון האוהדים של בית"ר ירושלים
אברהם בן-עזרא
אין מניעה שבהסכמה יחליטו בעלי הזכויות הקנייניות על שימושים כאלה ואחרים של הרכוש המשותף, לרבות שימושים ייחודיים. הסכמה כזו אפשר שתתגבש במפורש על דרך של כתב, על דרך של החלטה המתקבלת באסיפה כללית של בעלי דירות על-פי 71(א) לחוק המקרקעין, וכן סעיף 12(ב) לתקנון המצוי, אפשר גם שאותה חלוקה תתגבש במהלך השנים על דרך של מנהג" - כך קבעההמפקחת על רישום מקרקעין, חיפה
יצחק מאיר
בשורת הסיכוי של המחאה היא בכך שהמוחה של היום יהיה הבוחר של מחר. המחאה בוודאי נבחנת במספרים המרשימים עד למאוד של האנשים הנשים והטף היוצאים לומר את אשר עם ליבם. אולם לזה לא יכול להיות המשך עד אין קץ. ההמשך האחד העושה דין עם חוכמתו של העם הוא הנחישות של המוחה של היום לעמוד בתור לקלפי מחר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il