X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כולם נראים כמו קומינסטים [צילום: פלאש 90]
ביער שוכן הצדק
מדינת ישראל שילמה מחיר נורא ואיום על מעללי האדומים אז, והיא עלולה לשלם גם בעתיד. ממשלה אשר תיכנע לסחטנים הדשנים שחמאת הבוקר על ראשם עלולה להסיג את המדינה לאחור, אל תהום חלילה. עדות המזרח והעולים מברית המועצות הם לא החביבים של חורשי המזימה הגלובלית החדשה

הסופר אברהם מאפו בספרו 'אשמת שומרון' כתב: "ואמת ונכוחה ברחו משערי שומרון, להיטמן בנקרות צורים ובסעיפי הסלעים, ביער שכן הצדק ובמערות האמונה". על הרקוויאם לעיתונות בישראל, על הזנייתו של המקצוע המכשיר שומרים על הדמוקרטיה, על הקריאות למרד ולמהפכה ולאלימות, ייתכן שלא ייכתב או יסופר בתולדות ישראל. ואולי מפני שאברהם מאפו נולד וחי הרבה לפני שיהודה ושומרון הפכו ל'שטחים כבושים'.
אין עוד מה להכחיש: מיום הזיכרון להיווסדה של המהפכה הצרפתית הידועה לשמצה, הסומק חזר אל לחיי השמאל. הסיסמאות, הדגלים, השלטון והחוק, התקשורת וצבא העיתונאים, החרמות והגליוטינות, האיומים וההשפלות, כולם נראים כמו קומינסטים, נשמעים כמו קומניסטים, מהלכים כמו קומוניסטים, ולהבדיל מִמָשָל הברווז, הם גם מכריזים "עולם עד היסוד נחריבה".
ומה שאמור להיות בסופו של דבר הוא ממש כמו תחילתו: מהפכה אדומה. רשימת המהפכנים בתחפושת של מומחים שאיתם, אבוי לבושה, מנהלת ממשלת ישראל הנבחרת משא-ומתן, באים מאותו צד פוליטי של מנדט וחצי.
מזי הרעב הללו חשים התרוממות רוח שהנה כבר הגיע משיח צדקנו ויש לגייס את הפריפריה. ססמאות הפילוג מבית המדרש האקדמי-שמאלני שהשתלט על הפקולטות למדעי החברה והרוח הנפיקו הגדרה חדשה לפריפריה: חיפה האדומה. ומי לא בא? הרוסים (כך קוראים לעלייה הניסית מברה"מ) שחשבו שהם אדומים וניסו למכור להם את סטאלין, ומי לא קונה את מהפכת השמנת? המזרחיים. מה לא יעשו שופרות התעמולה על-מנת להוציא מחפירות חייהם המשופרים את מה שכונה פעם ולא בלי התנשאות, ישראל השנייה? את הדתיים הם מנסים לגייס, לשווא. חוץ מכמה דתיי מחמד וכיפות אדומות.
קצת מן ההיסטוריה המשוכתבת בחלקה: יולי 1959, ואדי סליב, שכונה בחיפה. מחנה פליטים במסווה של שכונות עולים במצוקה. מהומות. פצוע ירי. וועדת חקירה. מחקרים שנכתבו בעקבות המהומות מתומצתים בויקיפדיה: "כיום מניחים כי תגובת התושבים נבעה ממצוקה סוציו-אקונומית ממנה סבלו." זהו? רק עניינים של חומר? ואז באה וועדת חקירה. העדויות מתוכה כנראה שלא נשמעו בפני חוקרי האקדמיה.
בפניה של הוועדה עמד צעיר בשם דוד בן-הרוש, כך הוא סיפר בעדותו: "..בקפריסין לא היו חסרות מריבות בינינו, אני זוכר את המריבה הראשונה. שאלה: למי אתה מתכוון כשאתה אומר 'בינינו'? תשובה: בין יוצאי אירופה לבין יוצאי אפריקה. שאלה: ובין הצפון אפריקניים לא היו מריבות אף פעם? תשובה: מריבות אישיות, כן, הן קיימות בכל מקום. אבל אני מדגיש את המריבות הכלליות המאורגנות. למשל, אחרי חודש ימים שהיינו שם ראינו פתאום על תורן אחד דגל אדום על דגל ישראל.
אז לא הבדלנו אם זה דגל פועלים או דגל קומוניסטי. ולא הבנו לשם מה הדגל האדום על הדגל הישראלי, וזה שהכאיב לנו.. לו היו שני דגלים לא הייתי מגיב כך, היו מסבירים לי שזהו דגל עבודה. אבל אף אחד לא הסביר לנו. ניגשנו כמה בחורים ורצינו לומר להם כמה זה כואב לנו אבל קבלו אותנו במקלות וברזלים ואבנים וטפלו בנו 'טיפול יסודי'. אז הבנו בפני מה אנו עומדים, אין אלה יהודים מהמין שאנו מכירים. התחלנו להתארגן ורצינו לצאת ממש לקרבות".
מה כל-כך מיוחד בדגל האדום העומד מעל דגל ישראל? מה הבעיר את חמתם של בחורים צעירים שאין להם מסורת של תנועת נוער על טקסיה, אין להם היסטוריה של מצעדים צבאיים מרעידי לבבות, אבל יש להם דאגה לפרנסת השעה ולציפייה מה ילד יום? "המניפולציות הבלתי כשרות ברגש הציוני"! כך כתב ד"ר ירון צור בספרו "קהילה קרועה". הניתוק המכוון ממסורת ישראל של אנשי תנועת העבודה ומפ"ם במיוחד, הוא חטא קדמון שאפילו פסוקי חזרה בתשובה בערוב ימיו של יעקב חזן לא יקהו את עצמתו. שהרי הרגש הציוני אצל יהודי מרוקו, (וכמובן אצל יהודי אלג'יר, תוניס וכו') אינו מנותק מהרגש היהודי-דתי. יהדות וציונות, ציונות ויהדות, חד הם. הכמיהה לציון כתובה בעט ברזל.
עד לכניסתם של הצרפתים למרוקו ולמדינות השכנות, המושג 'התמערבות' לא היה קיים. תפילה ולימוד תורה לצידה של עבודת כפיים לפרנסה, אפיינה את הקהילה במרוקו כפי שהיה בקהילות ישראל בכל הפזורה כמעט. הצורך להסביר ליהודי מרוקו את הרעיון הלאומי שמאחורי הקמתה של מדינת ישראל, נשמע מוזר. אין יהודי כמעט שלא התפלל תפילת שמונה-עשרה לפחות פעם ביום. על הכמיהה לציון וזיכרון החורבן הם למדו בדרך לא אמצעית. הכמיהה למשיח ולגאולה לא הייתה מנותקת מרציונאליות גרידא. כל אימת שהמוסלמים פרעו ביהודים, או לסירוגין, שמעו את הפרעות ביהדות אירופה, נמצא המקור התורני או התלמודי או זה שבעל-פה שאישר למפרע את בואן של הפורעניות.
זוהי תמצית ההבנה של כל מי שלא מוכן לקנות את מהפכת האדומים המחופשים. כותב שורות אלה נולד בשנת המהומות ההן במרוקו. שנתיים לאחר מכן עלינו ארצה. לנשק את עפרה רצינו. נישקנו את אדמת הנמל של חיפה האדומה. עמלנו וטרחנו והזענו וחרשנו, וגם החרשנו. המסלול ההוא של הגנה על המולדת ואהבתה הבלתי תלויה בדבר עמדו לצנינים למהפכנים האדומים שרצו והצליחו למחוק את הזהות של היהודים הללו.
מדינת ישראל שילמה מחיר נורא ואיום על מעללי האדומים אז, והיא עלולה לשלם גם בעתיד. ממשלה אשר תיכנע לסחטנים הדשנים שחמאת הבוקר על ראשם עלולה להסיג את המדינה לאחור, אל תהום חלילה. עדות המזרח והעולים מברית המועצות הם לא החביבים של חורשי המזימה הגלובלית החדשה. בעמל רב הם קנו את לחמם ואת מעמדם. עוד לא הגיע קץ הגאולה, והאלפים הרבים הקורסים תחת עומס המחיה הם הראיה לכך. המסלול החלופי-מהפכני המוצע היום אינו אלא ניסיון לשנות כללי משחק באמצע משחק, לכפות על ממשלה מדיניות הפוכה ממה שהיא מאמינה בו.
אם מישהו זוכר מתי האדומים החליפו שלטון בקלפיות שיספרו לאיציק שמולי הפועל על-פי ספר האוטוביוגרפי של צ'ה-גוורה.

הכותב הוא ד"ר להנדסת אווירנוטיקה וחלל, יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי.
תאריך:  17/08/2011   |   עודכן:  17/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביער שוכן הצדק
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
מאחורי הסיסמה הבולשביקיט "צדק
ישע  |  17/08/11 11:38
2
אכן כך!!! הסכנה לפתחנו. ל"ת
הניה  |  17/08/11 17:44
3
האדומים לא בדרך לשלטון, תרגע!
אהוד פרלסמן  |  17/08/11 18:15
4
הנה ההוכחה !
אבנר צפוני  |  17/08/11 18:52
 
- אבנר אתה צודק שיש להתיחס
אשה  |  17/08/11 23:39
 
- לאבנר, דלות מחשבתך זועקת למרחק
קפיטלסטו לאומניוס  |  18/08/11 13:01
5
גם באבחנה וגם באנלוגיה ל"ת
אתה צודק  |  17/08/11 20:25
6
אמת וצודק כרגיל=יישר כוח!!! ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  19/08/11 06:01
7
אצ"ג בתגובה:"..לכל לא-אח יתנו
קורןנאוה טבריה  |  19/08/11 06:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
כל מי שמתעמק בסכסוך הרופאים יכול לזהות שלושה זרמים עיקריים - מנהלי בתי החולים, המומחים, והמתמחים, כאשר על פניו נראה שהמתמחים פועלים בעצה אחת עם מנהלים בבתי החולים סביב שתי נקודות מהותיות מרכזיות – השר"פ, והתנאים של המתמחים
אברהם פכטר
לא זכורה לי תקופה אחת מאז קום המדינה שהעם לא דרש. עם שדורש... זה טוב, בריא וצודק. אבל לזעוק: "העם דורש צדק חברתי" ולחשוב בתמימות שניתן לפתור את כל בעיות המחאה כבמטה קסם - זה נאיבי, לא רציני ולא בר השגה
נסים גבאי
באמצעות השבתת מערכת החינוך ב-1 בספטמבר נאותת לממשלה שאנו נחושים להילחם עד הוסף. הכוונה היא להבהיר לנתניהו שנהיה מוכנים להשבית את מערכת החינוך אפילו לשנה שלמה
יהודה קונפורטס
הקמת האתר של ועדת טרכטנברג לבדיקת הדרישות של יושבי המאהלים היא הזדמנות לציבור להיות מעורבים באמת בתהליכי קבלת החלטות. ישיבה מהצד, ורייטינג נמוך ישחקו לידי אלו שנגדם יצאו האלפים לרחובות בחודש האחרון    ולמה טייקוני ההיי-טק שותקים?
רפי לאופרט
עד כה ישנה לבני שנת חורף, כשהיא מתעוררת מפעם לפעם לפרק זמן קצר, משמיעה נהמה נרגזת וחוזרת למאורת הדובים הישנים. כרגע היא לא רלוונטית ושאר מנהיגי קדימה רלוונטיים עוד פחות. אם כך תגיע קדימה לבחירות, היא בוודאי לא אלטרנטיבה לשום דבר טוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il