X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ניתן וצריך לקצץ בתקציב הביטחון. הזלזול שמפגינה מערכת הביטחון בכל מי שמעז לדרוש קיצוץ כזה הוא הגורם העיקרי להרגשה שמשהו כאן לא בסדר. מאוד לא בסדר
▪  ▪  ▪
בניין משרד הביטחון [צילום: פלאש 90]
שר הביטחון: "ניתן להגדיל התקציב, הוא לא קדוש"
עופר וולפסון
בכינוס התאחדות התעשיינים, אמר אהוד ברק כי ניתן להגדיל את תקרת ההוצאה אם יוגדלו המקורות התקציביים * שרגא ברוש אמר כי השקעה של 11 מיליארד שקל תפתור בעיות מעמד הביניים. קובע: "ניתן להגדיל לשם כך הגירעון"
לרשימה המלאה

שר החינוך: להסיט את תקציב הביטחון לנושאים חברתיים
עופר וולפסון
גדעון סער אומר כי אין דרך לשנות את סדר העדיפויות הלאומי מבלי לשנות את תמהיל ההוצאה הממשלתית * וילנאי בעמדה הפוכה: "באמצעות שינוי שיטת המיסוי ניתן יהיה להקצות תקציבים ראויים לשני התחומים"
לרשימה המלאה

הוויכוח על הקיצוץ בתקציב הביטחון בין משרדי האוצר והביטחון מוכיח שוב את הרמה, או יותר נכון - את חוסר הרמה, של הדיונים המתקיימים בממשלה. פתאום אנשי האוצר אינם מבינים בביטחון וגם לא בכלכלה. פתאום כל הידע מצוי במשרד הביטחון, באותו בניין רב-קומות בקריה בתל אביב.
ראשית, אני חייב לומר שמבלי לדעת בדיוק את המספרים המדויקים המתייחסים לכל זרוע של צה"ל, אני בדעה מוצקה שגם כיום, עם כל השינויים במזרח התיכון, ניתן וצריך לקצץ בתקציב הביטחון. צה"ל התרגל לפינוקים ואלה צריכים להיגמר. תנאי השירות של אנשי הקבע, מספר המשרתים ביחידות עורפיות, הבזבוז של אוכל וציוד אחר, הן תופעות ידועות. צה"ל נכנס בשנים האחרונות לתהליך של חיסכון, אבל דווקא בדברים בסיסיים לא נגעו עד היום או לא נגעו במידה מספקת.
אם משרד הביטחון הוא מראה של צה"ל, די אם תתהלכו פעם במסדרונות מגדל משרד הביטחון בקריה ובבניינים שמקיפים אותו. הרבה תארים מרשימים על שלטים קטנים ליד הדלתות, הרבה משרדים ריקים, הרבה פקידות-חיילות שלכאורה עובדות ללא עלות, הרבה הרגשה של בזבוז.
חדשנות או יעילות?
אבל זה רק סמלי. צה"ל התרגל לתקציבי ענק וככזה, הוא לא נוטה בדיוק לגלות רוח של חסכנות. ניתן לחסוך היום בהרבה תחומים מבלי לפגוע ברמת הביטחון. ניתן כיום לצמצם רכש של מערכות חדשות יקרות כמו המטוסים החמקניים מדגם אף-35. נרכשו 20 מטוסים כאלה, אבל חיל האוויר רוצה עוד. ניתן גם לצמצם ברכש רב-ההיקף של מערכות מתוחכמות הכלולות בתוכניות עם שמות מרשימים כמו "צבא יבשה דיגיטלי".
צריך מערכות חדישות, צריך טכנולוגיות, אבל איש לא יכול להבטיח שבתנאי הלחימה בישראל ההשקעה הזו נחוצה בהיקף כזה ועכשיו. במלחמת לבנון השנייה, למשל, הסתבר שיש חוסרים לאו-דווקא במערכות אלקטרוניות חדישות, מה שזכה לכינוי הכללי "הפלזמות", אלא דווקא בפגזים ופצצות. מישהו התבלבל בתכולה של רשימות הרכש. הרצון להצטייד בטכנולוגיות חדישות, אקזוטיות, מעוור לעתים את עיני המחליטים.
כוחות התקפה טובים
אם איש כמו שאול מופז אומר שניתן לקצץ את תקציב הביטחון, צריך להקשיב לו. הזלזול שמפגינים לשכת שר הביטחון ומשרד הביטחון כולו, במי שמנסה לא לשחוט את הפרה הקדושה אלא לעשות לה מעט דיאטה, מעלה חשד. לו היה ויכוח ענייני, זה היה בסדר. אבל הביטול המוחלט של כל מי שמנסה לומר שניתן לקצץ בתקציב הביטחון אמור להיות דגל אדום גדול.
הערה אחרונה - אם בוחנים את הדרישות של צה"ל מהתקציב, ברור לגמרי שהוא נערך למלחמת התשה ארוכה בכל חזית שתיפתח. ירי של אלפי רקטות מלבנון או מעזה או טילי קרקע-קרקע מסוריה. זה תסריט שצריך להסירו לגמרי מכל רשימת תסריטים. יש ביכולתו של צה"ל, בכוחו הנוכחי, לסיים כל מתקפה כזו בזמן קצר יחסית. זאת אם הפוליטיקאים לא יחששו ממה יגיד העולם או יותר נכון מכל מיני ועדות חקירה קיקיוניות כמו זו של גולדסטון. מי זוכר אותה ומי זוכר אחרות לפניה ואחריה. לצה"ל יש יכולת לתת מכה ניצחת אפילו מבלי לעשות שימוש בכל הכלים שיש בידו כיום.

תאריך:  17/08/2011   |   עודכן:  17/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תכזיב הביטחון
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
חנן וייס-ישנם סעיפי בטחון סמוי
שמשויכים לדברים  |  17/08/11 19:33
2
איש כמו מופז? מפקיר הפצועים?
חגא  |  25/08/11 17:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורם עברון
ישראל תתקשה לוותר על ההזדמנות לחזק את יחסיה הצבאיים עם סין, אך בניגוד לעבר, אז התעלמה מהמתח בין ארצות הברית לסין ולחלופין בחרה צד אחד בלבד, תצטרך למצוא עתה את דרך הביניים
נורית גרינגר
ישראל היא בהחלט מדינה שעברה התעללות והיהודים הם אנשים שחוו התעללות. אם היהודים שעוזרים להגן על ישראל לא ישתמשו בכלי האולטימטיבי של אמת בשילוב אומץ וחוצפה על-מנת להגן על ישראל, כוחה של ישראל ילך ויקטן
מנחם רהט
אפשר היה להאמין בתום לבם ובנקיון כפיהם של מובילי המחאה ברוטשילד, אלמלא בחרו לעצמם יועצים מן השמאל הקיצוני    לא מדובר במחאה חברתית כי אם בחתרנות שמאלנית אופיינית להפלת השלטון שנבחר בקלפי, ולהשלטתה מחדש של כלכלה סוציאליסטית כושלת
איתן קלינסקי
ביבי נתניהו חייב להבין, שמתחולל פה מאבק להחלפת שיטה, שהוא אחד ממטפחיה. מתחולל היום מאבק נגד שיטה, שתמיד הושיטה יד מחבקת ומלטפת בהקלות בלתי נסבלות ובלתי נסלחות לאלו, שהשתוללו בשוק ההון
גבי אביטל
מדינת ישראל שילמה מחיר נורא ואיום על מעללי האדומים אז, והיא עלולה לשלם גם בעתיד. ממשלה אשר תיכנע לסחטנים הדשנים שחמאת הבוקר על ראשם עלולה להסיג את המדינה לאחור, אל תהום חלילה. עדות המזרח והעולים מברית המועצות הם לא החביבים של חורשי המזימה הגלובלית החדשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il