X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
אין כמו המדרחוב הציורי של העיירה העתיקה בשווארצוולד הדרומי כדי לשובב את נפשו של תייר מצוי, שימצא בו את כל שיאבה ליבו: מקולינאריה משובחת, דרך שעשועי-בידור, ועד לקניות אטרקטיביות במחירים השווים לכל נפש. הישראלים עוד לא הגיעו לכאן
▪  ▪  ▪
המדרחוב של ולדסהוט [צילום: באדיבות משרד התיירות הגרמני המקומי]
מלון ולדסהוטר הוף [צילום: באדיבות משרד התיירות הגרמני המקומי]

ההוכחה הניצחת לאמרה הקובעת ש"מרוב עצים לא רואים את היער", מצויה מן הסתם בשווארצוואלד, שבדרום מערב-גרמניה, הלא הוא היער השחור, שמשתרע ליד משולש הגבולות שוויץ-גרמניה-צרפת. לא בכדי הוא נחשב לגדול וליפה שביערות גרמניה, כששיא יופיו מתגלה בחלקו הדרומי.
אלא שבניגוד גמור לשמו, היער השחור הוא אפל כחושך רק בחשכת האזורים העבותים והבלתי נגישים שלו, ולמעשה הוא ירוק עד לכאב. מבעד לגודש העצום של ירוק בכל הגוונים, נשקפים נופים משכרי-חושים ועוצרי-נשימה של נהרות ואגמים תכולים, גאיות ועמקים רומנטיים, משובצים בכפרים ציוריים, בחוות-איכרים ובעיירות שכאילו נלקחו מציורי אגדות. אחת מהן היא ולדסהוט, שלאורך נהר הריין, שבה התמקמנו לעשרה ימים תמימים של נופש ומרגוע ושממנה זינקנו ליעדים מקסימים בסביבתה, הגובלים כולם בין שלוש מדינות היבשת.
את נקודת הזינוק שלנו קבענו במלון "ולדסהוטר הוף", בן שלושת הכוכבים, הממוקם במדרחוב ציורי שובה-לב במרכזה העתיק של העיירה ושהוא, בעצם, סיפור בפני עצמו. שבוע טרם בואנו התקשרנו טלפונית למלון כדי להבטיח בו חדר כלבבנו. לצורך אישורו לא נתבקשנו להציג כל פרטים מזהים, זולת שמנו. מסתבר שמספרו של כרטיס-אשראי, והיה ולא נגיע למלון, כלל אינו מעניינו של בעליו.
כמו מלונות רבים ביער השחור, גם מלון "ולדסהוטר הוף", מבוסס על אמון מלא בלקוח, גם אם הוא אנונימוס כמונו. בעלת המלון, בן חמש הקומות, היא משפחה עתירת ניסיון תיירותי-גסטרונומי מזה דורות וכל בניה הם אלה שמספקים את שירותיו, למן תחזוקתו השוטפת ועד לקולינריה המשובחת שלו, מעשה-ידיו להתפאר של שף דגול, שהוא בעצמו אחד מבעלי המלון, ביחד עם רעייתו הנמרצת, הממונה על הקבלה.
אבל את ההפתעה הגדולה ביותר חווינו עם הגיענו למלון. את המפתח לחדר המרווח, עם אמבטיה ושירותים צמודים, ברמה של חמישה כוכבים, קיבלנו בלא להציג דרכון, כרטיס-אשראי, ואפילו לא טופס למילוי פרטים אישיים, פשוט משום הביטחון המלא שמעניקים בו ללקוח. ישראלים, מסתבר, עדיין לא ביקרו כאן.
שפע אטרקציות
מחלון החדר שבקומה השלישית, האטום לכל רעש מבחוץ, נשקף המדרחוב בכל הדרו, עם בתיו הציוריים, שפע האטרקציות התיירותיות המזומנות בו והשוקק חיים יומם ולילה. גודשים אותו עשרות בתי קפה, מסעדות ומגדניות- מאפה ומעדני שוקולד; סופרמרקט, בתי הימורים, מרכז לבאולינג, בוטיקים אלגנטיים, מזרקות-מים ופסלי רחוב, בצד אמנים לשעה, המנעימים לעוברים-ושבים את שעתם הפנויה, ואלה הם רק מעט מזעיר מן השפע המוצע.
לרבבות התיירים משוויץ וצרפת הסמוכות משמשת ולדסהוט מוקד עליה לרגל לקניות מוזלות באיכות מעולה ומטבע הדברים הם נוהרים אליה בהמוניהם, במיוחד בעיתות הפנאי שלהם בסופי-שבוע. אבל מלבד תיירי הקניות, משמשת העיירה גם מוקד-משיכה למחפשי עבודה זרים, בתנאים מפתים למשרה מלאה או חלקית. אלה כוללים תנאים סוציאליים מלאים, משכורת הגונה, חופשה של יום בשבוע, קביעות לאחר מחצית השנה, ביטוח רפואי מלא וכרטיס-טיסה או נסיעה לארץ המולדת אחת לשנה. רק שיבואו. כי ולדסהוט פשוט משוועת לכוח-אדם עובד בכל עיתות השנה.
בימים אלה רבה בוולדסהוט השמחה וההמולה בעטיו של פסטיבל קירבי למוזיקה פולקלוריסטית, המציין מלאות 500 שנה לראשית מסורת חגיגות הפולקלור בעיירה. לכבוד האירוע, הנמשך שבוע ימים, קושטו רחובותיה בדגלים ובאורות ססגוניים ותושביה לבשו בגדי חג צחורים, כשעל ראשיהם מגבעות שחורות ועגולות. תזמורות של כלי נשיפה מנעימות לנופשים את זמנם בשירי לכת ו"יודל", כמיטב המסורת המקומית.
אטרקציה מיוחדת היא שוק העתיקות, שנפרס לאורך המדרחוב, והמציע פריטי פולקלור מקומיים מן המאות הקודמות, אותנטיים וללא זיופים. אפשר להשיג כאן מריהוט ועד לצורכי-בית, אבל בסגנון של ימים עברו, שכדי לרוכשם צריך מידה רבה של נוסטלגיה לימים עברו.
אטרקציה אחרת הוא היריד המיוחד למשוגעים לדבר. אפשר להשיג בו מסכת-גז למי שחרד מלוחמה בלתי-קונבנציונלית, בגדי-גוף לכלבים, האהובים במיוחד על בני המקום, והסוככים עליהם לבל, חלילה, יתקררו יתר על המידה או ייאנקו מחמת להט השמש. כדי לצנן את האוויר והאווירה נקבעה במרכז המדרחוב תעלת-מים צרה, שבה ניתן לטבול רגליים יבשות.
לרוכבי האופניים ולדסהוט היא גן עדן לרכיבה על מסלולים מיוחדים לכל האתרים שבאיזור. בתי המלון בעיירה משכירים אותם בתעריפים סמליים והם מיועדים למשפחה שלמה, עם שלושה וארבעה מושבים.
בימים אלה של ירח אוגוסט לוהט, שבו הטמפרטורה מזנקת ל-33 מעלות בצל, מומלץ שלא להחמיץ את הגלידריות האיטלקיות, הממלאות כל חלקה טובה בוולדסהוט, עם טעמי האמרנה, גלידות בצורת ספגטי, או סורבה אמיתי, על בסיס של קרח, עם הררי פירות טריים משיבי-נפש.

פסטיבל קירבי [צילום: באדיבות משרד התיירות הגרמני המקומי]
תאריך:  22/08/2011   |   עודכן:  22/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים נוי
המופע הוא שיר הלל לפלאי הפירוטכניקה, לדיוק בפרטים הקטנים וכמובן לסאונד שהופך את המופע לבלתי נשכח ולבלתי ייאמן. סלין דיון מופיעה מספר ערבים בשבוע ובכל הופעה היא מארחת אמן, מוזיקאי או זמר בינלאומי
דוד מרחב
בראיון ב"מקור ראשון" פזלה יחימוביץ' ימינה, ובראיון ב"הארץ" היא פשוט שברה חזק את ההגה לימין    המפנה שלה מבורך ומעיד על הבנה ביחס למה שהיא מגדירה "המיינסטרים הציוני". אבל יש בו בעיות. למשל, כי אי-אפשר לתמוך במפעל ההתיישבות ביו"ש ובה בעת לתמוך בגירוש מתיישבים מאדמותיהם    קריצה בעייתית לימין
אורן פרסיקו
עיתוני הבוקר מסקרים בהרחבה צד אחד בעימות שמתחולל בחזית הדרומית – את הפגיעות בישראל    ומתעלמים כמעט לחלוטין מההרוגים בעזה    מעריב מדווח על הפסדי חברה אחרת של אי.די.בי
עליס בליטנטל
אחת מפניני המחזות הישראלים שהפכו לקלאסיקה - "בעלת הארמון" מאת לאה גולדברג, עולה על בימת היידישפיל בשלמה חדשה - כשהיא מתורגמת ליידיש    הצגה שהיא מהקלאסיקה של היצירה העברית במאה העשרים, מקבלת מימד ריאלי נוסף, כשהשפה היידית מחברת בין הישראלים שהגיעו לאירופה לאחר המלחמה, לבין רוזן ודמות מסתורית החבויה בארמונו
ליאון אלי
בארץ מוסלמית ששמה לא מוזכר, פרופסורית נשואה מתאהבת בסטודנט נשוי. כאשר הדבר נודע לשלטונות הופעל החוק הדרקוני - מות האישה בסקילה    מחזה הבנוי ממונולוגים של האישה ודו-שיח עם הגבר, כאשר שלושת רבעי גופה בתוך בור. במצב זה היא מגוללת את מה שקרה ביניהם, מי היה היוזם והרגעים היפים שעברה איתו    משחק מעולה. מומלץ!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il