X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התנכלות למתנדבים מקרב הקהילה האתיופית מצד עובדים ברשויות מקומיות הראשונים מביאים בפני הרשויות הצעות ורעיונות לשיפור תנאי קליטת העדה האתיופית בעיר, והשניים פועלים בכל דרך על-מנת להכשילם איפה ואיפה כלפי העדה האתיופית בישראל 2011
▪  ▪  ▪
מגיע להם טיפול ראוי מהרשויות המקומיות [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

הרשויות המקומיות מכשילות במכוון יוזמות של בני העדה האתיופית, שייעודן שיפור תנאי הקליטה של קהילתם. בשונה מן העבר, כיום יש לקהילה האתיופית הרבה אקדמאים עם השכלה בכל תחומי החיים. את הניסיון והידע הרב שיש להם רוצים הם לתת לקהילתם בשיתוף הרשות המקומית, אבל הרשויות במקום להושיט יד ליוזמה ולאמץ אותם בחום ובאהבה, רואות בהם כאנשים עוינים, ופועלות בכל דרך אפשרית על-מנת להכשיל כל יוזמה שתיטיב עם הקהילה האתיופית ועם העיר.
כנראה שטוב לעובדי הרשויות המקומיות, העובדים במישרין או בעקיפין עם העולים מאתיופיה, עם המצב הקיים. הגישה שלהם מזלזלת ומתנשאת, ופוגעת ברצון הקהילה להיות מעורבת ומעורה בצמצום פערים חברתיים בקהילה שדוחקת את הקהילה האתיופית אחורה. ברגע שמישהו מהקהילה האתיופית מעלה רעיונות יצירתיים והוגנים, הופך הוא להיות בעיני רבים מעובדי הרשויות לאויב, והם פועלים על-ידי יצירת קבוצות תואמות לאג'נדה שלהם, כלומר - טיפשים שלא דורשים דבר ואין להם הבנה במציאות הישראלית, כאלו שאומרים תודה על כל מה שנותנים להם ולא יעזו למתוח ביקורת עניינית על תוכניות קיימות. כך מייצרים מצב של "הפרד ומשול" ודופקים את הקהילה האתיופית.
לא ייאמן, אבל כל תוכנית שקשורה לקהילה האתיופית עובדים עליה בזלזול ואין השקעה וגם אין הקשבה לאנשי מקצוע מהקהילה, אנשים שיש להם ידע וניסיון בתחום. פשוט מגעיל לראות את ההתנהגות האומללה של עובדי הרשויות. כאשר מדובר באוכלוסיה הכללית, הם ישקיעו שעות ומחשבה ויזמנו מומחים, אבל בשביל תוכניות עבור עולי אתיופיה, הכל חלטורה - יאספו כל גרוטאה ויציגו אותה בפני הקהילה בצורה מבישה שלא מעוררת כבוד כלפי הקהילה ובטח שלא כלפי העירייה עצמה, שמתהדרת להיות גוף מוביל, יוזם ויצירתי. ברגע שיש ביקורת על כישלון תוכנית, התירוץ שלהם הוא שהם לא מבינים בכל עניין הקשור בקהילה האתיופית.
"תאכל לי אותם כפי שאני רוצה, ולא כפי שהם רוצים" - זאת הגישה המבזה שלא הייתה צריכה להיות קיימת ברשויות המקומיות, שאחראיות על טיפול אנושי והוגן בכל קהילות ישראל. חבל שיש אנשים כאלה ברשויות, ויש לא מעט שאני בעצמי פוגש. הם חושבים רק איך הם עושים עלינו כסף ולא איך הם יקדמו אותנו עם הכסף.
בן אדם בריא, ששכל בקודקודו, לא ירוץ על שטות שכזאת לראש עיר ויספר לו על צורת העבודה של הפקידות, כי זו תת-רמה. לרוץ לראש העיר זה לרדת לרמת הטיפשות שלהם. במקום לטפח אנשים שרוצים לתת מעצמם למען קליטה נבונה ותקינה, עובדי הרשויות כועסים ומתעסקים באיך לחבל ברעיונות מבריקים מאנשים שבאים בכנות ובאהבה רבה לתת למדינה ולקהילה ויוזמים רעיונות טובים.
הגיע הזמן לעשות שינוי מחשבתי, ובדחיפות רבה. אנחנו, בני הקהילה האתיופית, ראויים לתוכניות מושקעות ומקצועיות. די למרוח אותנו. די לדיכוי מחשבתי, כן לחידוד מחשבתי ולחשיבה משותפת כנה ועניינית. די עם המחשבות המקובעות, צאו מהבועה והתחברו למציאות, אנחנו בשנת 2011. אם לא ידעתם, אז בוקר טוב ישראל. בגלל חוסר הביטחון המקצועי של עובדי הרשויות, לא נסבול עוד עלבונות כקהילה. לא בושה להתייעץ עם אנשי הקהילה המקצועיים שלנו, לא בושה להגיד "אני לא מבין". בושה לשחק אותה מבינים ולדפוק קהילה שלמה ולייצר דור אנטגוניזם נגד המערכות העירוניות.
למרבה הצער, על כל כשלון הפקידות, רק ראשי הערים נותנים את הדין. אז אני מציע לראשי הערים לקחת את המושכות לידיהם ולהוביל צוות מקצועי מגוון עכשיו, כי עדיין לא מאוחר. פשוט להקים ועדות היגוי מקצועיות בראשות ראשי הערים ואנשי מקצוע מקרב הקהילה. יש אנשי מקצוע בשפע בכל עניין בקרב העדה האתיופית, שמוכנים בכל עת לבוא לייעץ ולהוביל תוכניות מאתגרות ומועילות לקהילה.
זיכרו, ראשי הערים, שלא תגידו שלא ידעתם. המציאות בשטח מצריכה בדחיפות את ההתערבות האישית שלכם. לא עוד הטלת אחריות על פקידות זוטרה או בכירה ככל שתהיה, שרק מזיקה ולא מועילה לא לעירייה ובטח שלא לקהילה. אנא מכם, אל תסירו את אחריותכם בהקצאת כספים לתוכניות. הכסף לא תמיד פותר בעיות, לפחות לא בעניין העדה האתיופית. הרשויות משקיעות כסף, המון כסף, אבל בתוכניות זבל שלא הושקעה בהן שום מחשבה.

תאריך:  22/08/2011   |   עודכן:  23/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לקדם ולא להכשיל
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
בהצלחה
לינוי  |  23/08/11 12:13
2
הרשת חוסמים את שילובם של העדה
אדוניה  |  23/08/11 17:10
3
מאמר מעמיק ועובדתי בשטח
מולוקן   |  24/08/11 14:55
4
aszx1234 ל"ת
גשאו  |  25/08/11 00:16
5
גישה בכיינית
גשאו  |  25/08/11 00:22
 
- באיזה עמותה/מוסד אתה עובד?
אנגואצ'  |  3/03/13 12:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל לובנשטיין
האין זה קל ופשוט יותר להקדיש זמן ולפתור את הבעיות, ובכך חוסכים המון - חוסכים ועדה, ו"על הדרך" פותרים גם את הבעיות?
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
לאחרונה ניתנו על-ידי רשות המיסים החלטות מיסוי מקלות, שנועדו לתת תוקף לכוונת המחוקק לעודד מכירת קרקעות הזמינות לבנייה מהירה. על-רקע המציאות הנוכחית, מן הראוי שתינתן גם פרשנות מקלה לעניין פטורים מכוח תמ"א 38/2 (הריסת בניין) ומניין תקופת הצינון במכירת דירות שטרם הושלמה בנייתן
יצחק מאיר
היכן הם האנשים הנבונים יראי האלוהים האמיצים והחכמים היודעים היטב כי איננו ארץ של ימין או של שמאל אלא של ויכוח שאי-אפשר שלא לנהל אותו כי הוא ויכוח על העתיד שאיש אינו מצויד לחזות ואי-אפשר שלא לקיים אותו תוך אלא תוך כבוד הדדי הגון ורחב דעת
חיים נתיב
התנצלות אינה פוגעת בכבודו ו/או ביוקרתו של המתנצל. נהפוך הוא, התנצלות באה ממקום של כוח ועוצמה. חבל יהיה אם ממשלת ישראל תחמיץ את ההזדמנות בחודש הרמדאן לפיוס עם טורקיה
רפי לאופרט
אחרי השבוע האחרון ניתן כבר לספק תובנות רבות על היסודות האמיתיים של המחאה, מקורותיה, מניעי יוזמיה, על מה שהיא מייצגת באמת ועל מה שהיא רק מתיימרת לייצג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il