X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בין הקוטג' לדיור, בין פצמ"ר לגיור, נכון שנשאל את עצמנו - מה הלאה? מה אנו משאירים לדור הבא? איזה חזון יש לנו מעבר לחזירות מבפנים ולרצח בעיניים שמבחוץ?
▪  ▪  ▪
חזונו למזרח תיכון חדש עוד יתממש. נשיא המדינה שמעון פרס [צילום: עמוס בן גרשם]

יש כאן איש ושמו שמעון, שמעון פרס, בן 88, איש בעל מרץ, שכל וחזון, המלווה את המדינה מראשית שנות קיומה, ואשר טבע את מטבע הלשון "מזרח תיכון חדש". כמו כל מנהיג, הוא עשה טוב ועשה רע. וכמו כל מנהיג גדול, עשה הרבה טוב ועשה הרבה רע. בשורה התחתונה, המדינה שלנו חייבת לאיש הזה את בטחונה ואת חייה.
"מזרח תיכון חדש", הוא אמר. אפשר לצחוק על הדבר, אפשר לצחוק על הדובר. כמובן שהדבר והדובר הקדימו את זמנם, אך מטבע לשון זה הוא דבר ודובר דיבורים על אופנם.
"מזרח תיכון חדש". כמה תושבים יש במזרח התיכון? מאות מיליונים. וכמה אצלנו? מיליונים בודדים. כמה שנות השכלה ממוצעות לנפש? מעט מאוד. וכמה אצלנו? הרבה הרבה יותר. כמה דולרים הכנסה לנפש? מעט מאוד. וכמה אצלנו? הרבה הרבה יותר.
הם זקוקים לנו כאוויר לנשימה, ואנחנו זקוקים להם כאוויר לנשימה. הם זקוקים לידע, ולנו יש המון ידע לתת. אנו רוצים להרחיב את השווקים שלנו, והם שוק ענק ממש כאן, מעבר לפינה. הם רוצים לאכול, ואנחנו מומחים בכל ענפי החקלאות. הם רוצים להגדיל את ההכנסה לנפש, ואנחנו יכולים ליצור להם מקורות פרנסה. אנו רוצים ידיים עובדות, והם מלאים ידיים כאלה. אנחנו התחייבנו להיות אור לגויים, והגויים הם כאן, מחכים לאור.
אך למרבה הצער והכאב, מונח בינינו מסך, מסך עבה, מסך אלים, מסך אשר מונע מכוחות הטבע לעשות את אשר ברור מאליו שחייב לקרות, מסך של מלחמה עקובה מדם.
אבל כוחות הטבע ינצחו, שום מחרחר מלחמה לא יפריע לעסקה בה ברור מי הקונה, ברור מי המוכר, וגם המחיר פחות או יותר ידוע. ייקח עוד שנה ועוד שנה, ואולי אפילו עוד עשור, אבל השכל יעשה את שלו. כוחות הטבע ינצחו, כי המדבריות משוועות ליד מכוונת, והשוק הישראלי משווע לצמיחה המוּנעת בכסף שבא מבחוץ, שיחזק כאן את הכלכלה. כוחות הטבע ינצחו, כי אין לנו ולהם כל ברירה אחרת. האם בעוד שנה? אולי שנתיים? ואולי עשרים? מי יודע. אנו יודעים שכוחות הטבע ינצחו, כי אין לנו ולהם כל ברירה אחרת.

תאריך:  23/08/2011   |   עודכן:  23/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שמעון פרס / Shimon Peres
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מזרח תיכון חדש - חזון שיתגשם
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
נכון מאוד
סתם_1  |  23/08/11 13:08
2
הוא לא רק גרם הרבה נזק והביא
מוות על הרבה   |  23/08/11 19:16
3
ובמעשיו הרחיק את החזון
יריב דה בוטון  |  24/08/11 01:35
 
- פרס עשה טוב ועשה רע
ה.א.  |  24/08/11 10:06
4
אורוול בתגובה:"אין שום פשע,שום
קורןנאוה טבריה  |  24/08/11 07:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ליאור מעיין
רגע לפני שאנו ממהרים לזעוק על קיפוח, יש לבחון מדוע אזורי התעשיה של המגזר הערבי נכשלים באופן עקבי? הרי האחריות לפיתוח ותחזוק אזורים אלו נמצאת בידי הרשות המקומית או המועצה בתוכה הם פועלים. מדוע אם כך, נכשלות הרשויות הערביות בשמירה וקידום תחזוקת אזורי התעשיה, הכה נחוצים ליושבים בשטחה?
אברהם בן-עזרא
המוטו של מאמר זה היא כותרת בעיתון ידיעות אחרונות מיום שישי האחרון "למה אני צריך לגדל עוד 11 ילדים שאינם שלי?" - שאלה נוקבת של מר רענן שקד, שדווקא יש לי תשובה עליה
יאיר לב
כיצד התעלמו כלי התקשורת מהעובדות ו"הסתירו" מהציבור את המידע על השתתפותם של חרדים ודתיים רבים בהפגנות?    האמת חייבת להיאמר - ישנה הדרה מכוונת של החרדים מהמרחב הציבורי במדינת ישראל. מישהו לא רוצה לראות אותם ולשמוע מהם    שאלות קשות ונוקבות הדורשות חשבון נפש מכל חלקי החברה הישראלית
דן אלון
לכל בני האדם המתקוממים בכל-כך הרבה מדינות יש מכנה משותף אחד ברור וצלול: כולם קוראים לשינוי המבנה החברתי-כלכלי שהנציח את העושר בידי אותם אנשים במשך כל-כך הרבה שנים, ומטרת המאבק המשותף הזה היא השתתפות בשלטון וחלוקת המשאבים באופן צודק וערכי יותר    עידן חדש נולד ובא אל ההיסטוריה האנושית. מה תפקידה של ישראל בעידן זה?
גיל נתן
כולנו היינו רוצים שיהיה לנו הרבה יותר כסף שיאפשר לנו לחיות ב"אושר". למה? כי לשכן, לחבר, להוא יש, אז לי יהיה גם ואף יותר. נשאלת השאלה מי באמת רוצה צרכנים נבונים - החברות המסחריות, המדינה? מי הוא המרוויח הגדול מהשיטה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il