X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
משך שנים הם יורים לעבר הדרום וישראל, מעצמה צבאית, לא מפסיקה את הירי וגם חשה מאוימת הגיע הזמן שהממשלה תבהיר במהלך מדיני נרחב, מלווה בפעולות צבאיות, כי לא תסבול ביצוע פשעי מלחמה נגד אזרחיה וכי תגיב בחומרה ובמיידיות
▪  ▪  ▪
דרושה פעולה ממוקדת יותר בעזה [צילום: פלאש 90]

הפלשתינים ברצועת עזה בראשות ממשלת החמאס, מצטיידים בנשק המכונה אסטרטגי וגם משתמשים בו. המפליא הוא שכעין מדינה, שניתן לכנותה "מדינת עזה", בגדול זעיר, מרגישה בטוחה בעצמה, בעוד מדינת ישראל, שבהשוואה למדינת עזה היא מעצמה צבאית, מודאגת ומרגישה מאוימת.
במקביל להצטיידות, יורים הפלשתינים טילים ומרגמות על ישובים ישראלים במטרה לפגוע באזרחים ובכך מבצעים פשעי מלחמה. ללא היסוס הם גם עוברים על החוק הבינלאומי האוסר לבצע ירי מתוך האוכלוסיה האזרחית שלהם. משום מה הם אינם מודאגים לא מהעבירה הראשונה ולא מהשנייה, ואף לא מכך שמותר לישראל לפגוע במקורות הירי גם אם הם מסתתרים בקרב אוכלוסיה אזרחית וכל פגיעה באוכלוסיה הפלשתינית היא, במקרה כזה, באחריות הפלשתינים עצמם.
בעוד שלתקיפה של הפלשתינים מטרות אסטרטגיות: הברחת ישראלים מיישובי הדרום, עידוד ירידה מהארץ והרתעת עלייה - תגובת ישראל אין לה מטרות אסרטגיות כלל, רק "החזרת השקט על-כנו".
ישראל יכולה לפעול כנגד מקורות הירי לצורך הגנה עצמית ועל-פי החוק הבינלאומי בכל האמצעים שבידיה, על-ידי ירי נגדי של טילים, הפעלת חיל האוויר וירי תותחים מהיבשה ומהים. ישראל יכולה להיכנס לרצועת עזה ולמוטט את שלטון החמאס. היא יכולה לסגור הרמטית לפחות את הגבול בינה לבין הרצועה אם לא יותר. יתר על כן, הניסיון מלמד כי ירי מסיבי מביא לבריחת אוכלוסיה (גם אצלנו וגם אצלם). לכן על ממשלת מדינת עזה לצפות, לכאורה, כי ירי על ישראל המתבצע מצפון הרצועה עשוי להסתיים בבריחת תושבי צפון הרצועה אל דרומה בגלל תגובת ישראל, וכי ירי על ישראל מכל שטח הרצועה יכול להסתיים בבריחת תושבים מכל רצועת עזה לסיני. ועם זאת, מי שמודאגת זו ישראל ולא מדינת עזה.
איננו יכולים אלא להודות כי חוסר התגובה המשמעותית של ישראל נובע מחולשה מדינית. ואמנם נעשה מאמץ מתוזמר היטב למנוע מישראל את הזכות להגנה עצמית ולנו אין מענה מדיני וצבאי. הבעיה לא התחילה עם דוח גולדסטון בעקבות מבצע "עופרת יצוקה". ישראל הבליגה במשך שנים על ירי מתמשך על אזרחיה והסכימה בשתיקה שיבצעו פשעי מלחמה נגדה. לכן נוצר תקדים בעניין זה! היא לא יצאה נגד כך בנחרצות וללא כל פשרות ובצורה הקיצונית ביותר, לא במישור המדיני ולא הצבאי.
בכך אותתה לעולם שגם היא מסכימה (ולו בחירוק שיניים) שמה שאסור לעשות לאחרים מותר לעשות ליהודים. בא דוח גודלסטון והחמיר את המצב, כמובן (גם כאן עשתה ישראל את הטעות של אי-שיתוף פעולה עם ועדת החקירה (למרות היותה מוטה נגד ישראל), טעות ברורה לכל מי שלמד קצת היסטוריה). אין לישראל כל מדיניות של הסברה וגם לא של מאבק נגד תקשורת ממש עוינת במערב (CNN ,BBC ואחרים). העולם, כולל ידידינו, מקבלים תמונה מעוותת של המציאות בשטחים מהאויב ומהתקשורת, ומענה מצידנו - אין.
הגיע הזמן שישראל תבהיר במהלך מדיני נרחב מלווה בפעולות צבאיות, כי לא תסבול ביצוע פשעי מלחמה נגד אזרחיה וכי תגיב בחומרה ובמיידיות על כל פשע כזה, כאשר היא בוררת מתוך רשימת השיטות שהיא יכולה להפעיל את אלה המשרתות את מטרותיה האסטרטגיות ארוכות הטווח. רק כך יקבל העולם שגם לנו יש זכות להגנה עצמית ומדינת עזה תבין כי ההצטיידות המאסיבית שלה באמל"ח אסטרטגי והשימוש בו יפעלו כבומרנג נגדה. בכל מקרה, על ישראל להפסיק לחלוטין תקיפות דמה על מבנים ריקים ומנהרות שהפכו לאחרונה חסרות חשיבות, משום שבתקיפות אלה ישראל רק מתבזה בעיני אויביה ובעיני אזרחיה כאחד. בנוסף, ישראל זוכה לקיתונות של ביקורת על התקפות עקרות אלה. אם כך, מוטב ביקורת לא מוצדקת על תגובה מועילה.

תאריך:  25/08/2011   |   עודכן:  29/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המצב המוזר ברצועת עזה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
סוף סוף היגיון בריא.
משה ג.  |  26/08/11 16:02
2
מה כבר מצפים מנתניהו ההססן?
נתניהו פסה...  |  26/08/11 16:11
3
כתבה מדויקת שמסבירה מציאות שאי
מוטי שקורי  |  27/08/11 06:54
4
עיניים עצומות לרווחה
סתם_1  |  27/08/11 08:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
בשולי הכותרות: ללמוד מדב צור פרק בהורדת מיסים    עני ומאושר? יש דבר כזה. תשאלו את ארגון הבריאות העולמי    טעם החיים - העיקר הבריאות    הוא מטורף? דהן תיכנן בקפידה את הרצח של הרב אבוחצירא    ומה בין יזכור לישכור?    וגם: במפד"ל מייבשים את הביצות    ולקינוח: סבא של הרצל היה רב - אז מה?
יוסף קנדלקר
גזענות היא לא רק כלפי מזרחיים. גזענות היא לא רק כלפי שחורים. גם שחורים הם גזענים כלפי שחורים אחרים, גם מזרחיים גזענים כלפי מזרחיים אחרים. גם מזרחיים לוקים בגזענות, לעיתים קשה יותר מזו שהם חוו. זה כנראה נובע מההבדלים בין חזקים לחלשים או שמא זהו טבע האדם. אנחנו גזענים. כולנו
אביתר בן-צדף
דרך הכוונת נראה הביטחון הלאומי חסר עומק, כיוון שהוא מעדיף את הצבא על פני חוסן חברתי    הפוליטיזציה של הצמרת הביטחונית - תחת עלה התאנה "צבא ממלכתי" - נמשכת עוד מימי המדינה-שבדרך    מדיניות נקבעת ע"י הממשל; ובדמוקרטיה היא נתונה לביקורת הציבור    המדיניות צריכה לקבוע סדרי-עדיפויות ולוחות-זמנים    משך כשבעה עשורים משקיעה ישראל בביטחון את כל לשדה, וקיבלה בתמורה מערכת ביטחון כושלת ומסואבת, שאינה מסוגלת להגן על ביטחוננו
חננאל ובר
בשלוש הפרשות הרצופות - ראה, שופטים וכי תצא - ישנן מצוות מיוחדות שמפגינות את חסדו הגדול של ה' לעמו ואת רצונו לחוקק חוקים ומשפטים שנוכל לעמוד בהם במצבנו הרוחני - פוסט חטא האדם הראשון - שבו אין ביכולתנו להכניע ולהעלים טוטאלית את יצרנו. ומצד שני, הוויתורים הללו מְלֻווים בחוקים שדורשים מאתנו לשמור על רמה מוסרית מינימלית
דן אלון
כמה פעמים ספרת עד עשר ושום דבר לא קרה? כמה פעמים העמדת פני אינטליגנט ועיינת בעיתון הארץ? כמה פעמים קראת הארץ וחשבת שאתה קורא את המקור? העושה מעשה זמרי ומבקש שכר כהארץ? כמה שקלים מתוך המנוי שלך משמשים את הארץ כדי לקרוא ולשכתב עבורך תחקירים עיתונאיים אמיתיים של News1? כמה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il