X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נגיד בנק ישראל סטנלי פישר. מה תהיה החלטתו? [צילום: פלאש 90]
גם הנגיד יכול להצטרף קצת למחאה!
היאמר נגיד בנק ישראל סטנלי פישר היום את דברו ויוריד את גובה הריבית בכרבע אחוז? נכון, רבע אחוז זה לא הרבה, אך אמירה זו טומנת בחובה משמעות רבה, שכן אולי רוצה לומר הנגיד בשפתו שלו: "אתכם אני!"
פישר: המשק במצב טוב, אך חלק מהדרישות מוצדקות
עופר וולפסון
נגיד בנק ישראל סטנלי פישר אמר כי לא צפה את מחאת האוהלים: "זו הפתעה מפני שכמעט לפי כל נתון כלכלי המשק במצב טוב עם אבטלה הכי נמוכה מאז 1987" * עם זאת, הודה כי יש בעיות ריכוזיות במשק הפוגעות בעיקר במעמד הביניים
לרשימה המלאה

   מירב ארד
הערכות: הנגיד יבחר להשאיר את הריבית על-כנה

   מירב ארד
הנגיד מתלבט בנוגע לריבית; היועצים בבנק - לא

האם נגיד בנק ישראל סטנלי פישר יאמר את דברו היום? האם יוריד את גובה הריבית ברבע אחוז? האם אנשי המחאה החברתית יכולים לזקוף זאת למחאתם? נראה שמחאתם היא מרכיב אחד בסלט המרכיבים הרבים הבאים בחשבון בעת נקיטת עמדה זו!
מחאת האוהלים והקוטג' והדרישה לצדק חברתי, צומחות על-רקע שכבות רבות באוכלוסיה, אשר קשיי היומיום דוחקים אותם לאין מוצא ולהיעדר פתרון ראוי בכל הקשור ליוקר החיים בציון.
אומנם רבע אחוז זה לא דבר גדול, אך באמירה זו יש הרבה, שכן רוצה לומר הנגיד בשפתו שלו - אתכם אני! זו פריבילגיה שאין לרבים, לומר ולאותת מבלי שצריכים לדבר ולהוציא משפטים, אשר לרוב מצוטטים או מובאים לציבור על-ידי מתווכים ואנשי תקשורת.
אומנם המצב בעולם רועש וגועש, כלכלת ארצות הברית ממאנת להתייצב ואם כבר נראו מספר סימנים, הרי הרוחות והמים נתנו בהם סימנים ברורים יותר. גם באירופה המצב לא פשוט, אולי אף מסובך יותר, בשל התחייבות הגוש לכללי התנהגות ולמחויבות למטבע האירו. כללי המטבע הם ברורים ומובנים, אולם לאכוף תרבות, משמעת תקציבית ומוסר עבודה ואורח-חיים, זו משימה שעל פניו נראית בלתי אפשרית. מה תגיד לספרדי שרגיל לסיאסטה שלו במשך שלושים שנה? וליווני, ש"עובד כל חייו" במקרה הטוב שש שעות ביום ומקבל תמורה של תשע שעות עבודה?
נכון, רבע אחוז הורדה זה לא הרבה, אך לבטח, לאור המצב, אין חשש. זה לא יעמיד את כל עם ישראל מול דלפקי המשכנתאות, משום שכולם ממתינים להורדת מחירי הדירות וכולם כעת הרבה יותר זהירים, שכן הם יודעים ששיעור הריבית זה לא דבר קבוע. מנגד, הפחתת הריבית תחזיר קצת צבע לצריכה ותשיב אותה למסלול טוב יותר. כן, אותה צריכה, ובעיקר צריכה פרטית, אשר היא המניעה את הגלגלים אשר החלידו קצת לאחרונה. כן, בהחלט בזכות אותן מחאות צרכנים שאיכפת להם.

תאריך:  29/08/2011   |   עודכן:  29/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גם הנגיד יכול להצטרף קצת למחאה!
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
השפעתם הנטענת של עבריינים על התנהלותה של מרגלית צנעני בתוכנית "כוכב נולד" חייבת להבהיר, בעיקר לרגולטורים, שתוכניות הריאליטי כבר אינן "רק" בעיה תרבותית וחינוכית. התוכניות הללו הופכות להיות גם כר להימורים ולבעיה פלילית חמורה
ירון כהן
מניסיוננו, לבעלי נדל"ן בארה"ב, בפרט באותם אזורים נרחבים בהם הוריקנים וסופות אחרות עלולים לפגוע, מדובר בנושא חשוב ומוכר, אשר משקיעים ורוכשים מנוסים מכירים אותו היטב ויודעים להכין עצמם זמן רב מראש
אברהם בן-עזרא
האם תיקון פיצוץ בצנרת מים של דירות אחרות בבית משותף אשר עוברת בביתו של אחד הדיירים מחייב את הדייר להשיב את המצב לקדמותו? האם יש להנציח את הליקוי התיכנוני הקיים בבית המשותף?
מאיר גלבוע
כאן תוכלו לקרוא את מה שהארץ לא רצה לפרסם, בטענה של מחסור במקום    האם בעיתון הארץ מעדיפים להחזיר אדם מושחת לפוליטיקה ולהנהגת המדינה, רק בתקווה (כוזבת, כפי שתראו בהמשך) שהוא יקדם את השלום?
אריה אבישור
את ההכרה בעצמאות העם היהודי ניתן למצוא עוד מתקופתו של נפוליאון בונפארטה משנת 1799. ההכרה הבינ"ל בעובדה שהיהודים הם היורשים החוקיים של פלשתין באה לידי ביטוי בתחילת המאה ה-20 בהצהרות ובהסכמים מדיניים. רק יותר מאוחר, במהלך המאה ה-20, בלחץ הערבים ובעידוד הבריטים, שינו חלק מאומות העולם את גישתן לגבי הזכויות ההיסטוריות של עם ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il