X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
טל הריס מנכ"ל תנועת "קול אחד" בישראל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
כך או אחרת, ישנם שני קווי דמיון חשובים בין המחאה הנוכחית בישראל, לבין זו הפלשתינית העתידית. ראשית לגבי הדרישה עצמה. אנו דורשים צדק חברתי והם דורשים הגדרה עצמית לאומית. כולנו דורשים קיום מכובד ועצמאי יותר ממה שמתיר לנו המצב הקיים. שנית, לא צדק חברתי וגם לא פתרון מדיני אפשר לקנות בתרגיל יחסי ציבור
▪  ▪  ▪
הפגנות בעזה. כולנו מבקשים קיום מכובד [צילום: AP]

לפי השמועות, העלה נתניהו את המס על הדלק למכוניות לכיסוי עלויות הדלק של טיסות ההסברה בספטמבר. ברק כבר דאג שהעוזרת תגהץ את שלל עניבותיו ובוגי יעלון כבר הפעיל את כל צוותו האסטרטגי לצחצח את מגפיו הגבוהים. לקראת ספטמבר, ממשלת ישראל בכוננות לשואו הגדול בבניין האו"ם שבניו-יורק. אוף ברודווי, אולי, אבל אונליין לבטח - לפחות בטוויטר של משרד רה"מ ובערוץ היוטיוב של השמינייה. נתניהו הכין את כולם כבר לקמפיין יחסי הציבור המרשים בתולדות ההסברה הישראלית. בעיצומה של המערכה כנגד המהלך הפלשתיני באו"ם, גילתה לפתע הממשלה שלא רק העם הפלשתיני מתקומם אל מול הסטטוס-קוו. ספטמבר הפתיע את כולם לאחר שהתברר שיהווה המשך ואף שיא למאבק העממי נגד יוקר המחיה בישראל.
אחרי בגרויות, צבא, עבודות מזדמנות ולימודים אקדמיים, לא נראה שיש לנו משהו יותר טוב לעשות מלבד לצעוד ולהפגין. למרות שמונתה ועדה ואפילו הכנסת התכנסה באופן חריג גם בקיץ, לא נראה שיש מי שמאמין ששינוי מהותי יכול לצמוח מכל אלה. למרות שעשינו את המיטב וגם זה היה בלתי-מספיק, מי יכול להשיא לנו עצה טובה יותר מאשר להמשיך במחאה?
בעוד מספר שבועות נתוודה מחדש לייאוש שצומח אך מספר קילומטרים מאיתנו. מדובר בייאוש של מליוני פלשתינים מתהליך השלום, תהליך שהותיר את עמם ואת עמנו מדממים תחת מציאות קשה של סכסוך מתמשך. יש לקוות שהתפרצות הייאוש הפלשתיני תצליח להישמר בלתי-אלימה, לאחר ההצבעה באו"ם והתגובה הישראלית הנוקשה שתבוא אחריה. בכל מקרה, אין להניח דמיון רב מדי בין המחאה העממית בישראל נגד יוקר המחייה, לבין המחאה הלאומית הפלשתינית כנגד הכשלון עד כה בכינון מדינה פלשתינית עצמאית.
אמנם יש הבדל משמעותי בין המחאה בישראל לבין ההפגנות הצפויות ברחבי הרשות הפלשתינית. בעוד שהמחאה הישראלית הייתה למופת של איפוק מצד המפגינים והמשטרה כאחד, יהיה זה אתגר להעריך את הסיכון הביטחוני בהתקוממות הפלשתינית.
כך או אחרת, ישנם שני קווי דמיון חשובים בין המחאה הנוכחית בישראל, לבין זו הפלשתינית העתידית. ראשית לגבי הדרישה עצמה. אנו דורשים צדק חברתי והם דורשים הגדרה עצמית לאומית. כולנו דורשים קיום יותר מכובד ועצמאי ממה שמתיר לנו המצב הקיים. שנית, לא צדק חברתי וגם לא פתרון מדיני אפשר לקנות בתרגיל יחסי ציבור. כפי שמינוי ועדות מומחים מדופלמות לא יערערו את סדר היום החדש בישראל, כך גם מכונת ההסברה הישראלית לא תצליח להניא את הפלשתינים מפנייה אל האו"ם. בהמשך לנקודה זו, ניכר ששני העמים כבר שבעו מ"תהליך" ונדמה ששניהם רעבים באותה המידה לפתרון של ממש.
יתכן שהממשלה ניצבת כעת דווקא בפני הזדמנות. זה עשוי להיות חודש של התמודדות אמיתית עם משברים אשר ליוו אותנו כבר עשרות שנים. כאשר העם ממלא את הרחובות זה מבטא משבר עמוק בחברה הישראלית. אפשר להגיב כלפיה בתעלולים וספינים תקשורתיים שונים, אבל אפשר גם לנצל אותה ליישום פתרונות מורכבים ונחוצים לאיזון הכוחות בין בעלי ההון לציבור העובדים.
כך גם כאשר יצאו הפלשתינים לרחובות. יהיה זה אומנם מתבקש מאליו שיתייחסו ליציאה זו כאיום ביטחוני, אך במקביל צעדות אלה הן ביטוי לתסכול דומה בקרב העם שלהם. תסכול זה הצטבר במשך עשרים שנות מו"מ לצד אינספור תקריות אלימות בינם לבינינו. האם ניתן לנצל את המהלך הפלשתיני באו"ם כהזדמנות ליישום פתרונות ידועים, מורכבים ונחוצים לא פחות מאשר בזירה החברתית בישראל? שבוע לפני הפגנת המיליון בישראל ושלושה שבועות טרם הבאת העניין הפלשציני אל האו"ם, יטיב נתניהו אם יעדיף החודש מדיניות ציבורית אמיצה ונדרשת, על-פני יחסי ציבור חלולים.

הכותב הוא מנכ"ל תנועת קול אחד וחבר בועד המנהל של אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב.
תאריך:  29/08/2011   |   עודכן:  29/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בין יחסי ציבור למדיניות ציבורית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הכותב מרמה את עצמו
ע. הנביא  |  29/08/11 22:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור אידר
שאול ודוד מספקים שני דגמי הנהגה פוליטית המהדהדים אל תוך האקטואליה הישראלית המקומטת. אולי ספר שמואל על שני גיבוריו, מלמד שכדי להגיע לתודעה דוידית, צריך לעבור בדרך את שאול
משה חסדאי
האישה היא גורם חשוב במאבק כיום, עליה ליטול (בו) חלק עם כל המשאבים העומדים לרשותה. השתתפותה אינה בשום אופן בבחינת (השתתפות) משלימה במאבק, אדרבא, השתתפותה נחשבת לאחד מעמודי התווך של הניצחון ושל המשך הדרך
יובל לובנשטיין
היאמר נגיד בנק ישראל סטנלי פישר היום את דברו ויוריד את גובה הריבית בכרבע אחוז?    נכון, רבע אחוז זה לא הרבה, אך אמירה זו טומנת בחובה משמעות רבה, שכן אולי רוצה לומר הנגיד בשפתו שלו: "אתכם אני!"
איתמר לוין
השפעתם הנטענת של עבריינים על התנהלותה של מרגלית צנעני בתוכנית "כוכב נולד" חייבת להבהיר, בעיקר לרגולטורים, שתוכניות הריאליטי כבר אינן "רק" בעיה תרבותית וחינוכית. התוכניות הללו הופכות להיות גם כר להימורים ולבעיה פלילית חמורה
ירון כהן
מניסיוננו, לבעלי נדל"ן בארה"ב, בפרט באותם אזורים נרחבים בהם הוריקנים וסופות אחרות עלולים לפגוע, מדובר בנושא חשוב ומוכר, אשר משקיעים ורוכשים מנוסים מכירים אותו היטב ויודעים להכין עצמם זמן רב מראש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il