X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם אלה שמוחים על "המשטרה הרשעית", אינם אלה שמתלוננים שאין רואים שוטר ברחוב? האם אלה שמתלוננים על קיומו של הפשע המאורגן, אינם אלה הקובלים שהמשטרה חזקה מדי? האם אלה לא אותם אנשים שסוגדים לעבריינים, כאילו הם ראויים לחיקוי?
▪  ▪  ▪
מעדיף את המשטרה [צילום: פלאש 90]

"אם לא תאכל - יבוא שוטר", כך נהגו אימהות "דני'לה תאכל בננל'ה" לאיים על הילדים בשכונה בימים ששוטר לא היה איש משטרת ישראל, אלא שוטר רשע של השלטון הבריטי. כן, ימים רבים חלפו מאז. אבל אני בטוח שהאיום הזה, שיבוא השוטר הנורא, נשאר טבוע במוחם של הילדים דאז, הקשישים דהיום. אצל אנשים אלה נקלטת בקלות ההאשמה ש"המשטרה מתנכלת". האשמה שמטיחים נציגיו של איש ציבור שנחקר או מפורסתם שחשוד.
דובריהם של בעלי ממון שסרחו או של בכירי ציבור שמעלו וגם עורכי הדין והיחצ"נים של אלה, מופיעים מעל כל במה ומטיחים אשמות במשטרה. הדוברים הללו חלקי לשון מפגיזים את המאזינים והצופים בשלל האשמות נגד המשטרה העוינת. הציבור, נראה לי, שש לשמוע שהשר הינו נקי כפיים והאמן חף מפשע וחבר הכנסת וראש העיר - לא ייתכן שעברו עבירות. זאת המשטרה הנוראה ש"מחפשת אותם". סתם, השוטרים האיומים מצלמים את ראש העיר שכמובן לא עשה דבר. סתם, החוקרים המגעילים מזמינים לחקירה את האמן הנערץ כל כך. סתם, המשטרה מדליפה לעתונאים זריזי העט את הפרטים מן החקירה. סתם. הכל סתם.
פעם, לפני הרבה שנים, הייתי כתב לענייני משטרה בסוכנות עתי"ם ואם לא זכיתי שכל ההדלפות יגיעו אלי, שמעתי מעמיתי בשיחתנו במזנון בית המשפט קצת פרטים על ההדלפות. מוזר, לפעמים לא היו אלה אנשי החוק שהדליפו אלא... פרקליטיהם ודובריהם של המפורסמים. כך, למשל, היה שר שנחקר במשטרה ולא נעצר. בסוף היום היו נציגיו מתקשרים לעתונאים ומספרים פרטים מהחקירה: מה נשאל השר ומה השיב. הם לא גילו הכל ומה שגילו היה מעניין ומסקרן אבל - חצי אמת.
במקרה אחר - לא פלילי - הופיע מדי יום בעיתון של המדינה דיווח מלא על ישיבת בית המשפט שהתקיימה בדלתיים סגורות. בירור קצר ליד שולחן העתונאים במזנון בית המשפט גילה כי המדליף היה... פרקליטו של אחד הנתבעים במשפט. ההדלפות היו מאד מאד עוינות לאותו איש. כן. היה זה עורך הדין שמעל. מאז הלך והתעצם כוחם של היחצ"נים של אישי ציבור וסלבריטאים. גם עורכי הדין עברו השתלמות מאסיבית בהדלפות חד-צדדיות ומגמתיות. אחרי הדלפות כאלה, קל מאד להאשים את השוטרים הרשעים.
לפני ימים אחדים הופיע בטלוויזיה פרקליטם של ראשי משפחת פשע ואמר למראייניו אני מגן על "אלה שאתם קוראים להם עבריינים". באותו משדר אמרה סניגורית של חשוד: "כל כך הרבה זמן הוא עצור והמשטרה לא הציגה לנו (הסנגוריה) שום חומר ראיות". אכן טיעון יפה ונשמע משכנע. אבל, למיטב ידיעתי, המשטרה אינה צריכה לספק לסנגוריה שום חומר ראיות במהלך החקירה ולפני הגשת כתב אישום. להפך, גילוי חומר הראיות עלול לחבל בחקירה והרי מטרתם של ה"רשעים" למצוא ראיות, אם הנחקר אכן אשם ויש להעמידו לדין. זה תפקידה של משטרה, למי ששכח.
בכל זאת, מתארגנות אסיפות תמיכה בנחקרים מפורסמים ("הוא זכאי"). אחר כך הללו מובאים לבית משפט ולבסוף חלקם יושב בכלא. כאשר המשטרה מילאה את תפקידה בהצלחה. חשבתי לעצמי, האם אלה שמוחים על "המשטרה הרשעית", אינם אלה שמתלוננים שאין רואים שוטר ברחוב? האם אלה שמתלוננים על קיומו של הפשע המאורגן, אינם אלה הקובלים שהמשטרה חזקה מדי? האם אלה לא אותם אנשים שסוגדים לעבריינים, כאילו הם ראויים לחיקוי?
אם בידי הבחירה בין מדינה ללא משטרה לבין מדינה בלי סלבריטאים עבריינים - אני מעדיף את המשטרה.
גילוי נאות - כדי שלא אחשב כדובר המשטרה, אני מצהיר שבשלושים השנים האחרונות לא פגשתי שום שוטר, מלבד אלה שעצרו אותי בדרך וביקשו רשיונות...

תאריך:  01/09/2011   |   עודכן:  01/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדינת משטרה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הגילוי הנאות שלך שווה ל...
נחום שחף  |  1/09/11 10:40
2
אם פעם תפגוש, תדע ל"ת
ישמעאל  |  1/09/11 15:23
3
אתה נאיבי ועיוור
הפרקליטים  |  1/09/11 15:34
4
קראתי את התגובות ואת הגילוי
סתם_1  |  2/09/11 00:28
5
תגובותיי לתגובות
יאיר דקל  |  2/09/11 13:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים גבאי
לא התקבלה עבודה עיתונאית לגיטימית של שרון גל, מגיש התוכנית "לילה כלכלי" בערוץ 10    התקשורת וכל הטוענים לתרבות ולמוסר מעוותים צועקים "חמס" ללא כל סיבה מוצדקת
רועי אורן
רבים רואים בישראל את המדינה ה-52 הבלתי מוכרזת של ארצות-הברית. אך אם נשכיל להפיק לקחים כפי שעושות ארצות-הברית ויפן, מצבנו כאומה וכמדינה יהיה טוב יותר
אפרים הלפרין
כמו העתירה בעניין שביתת הרופאים, אשר על פניה נראית כעתירה מוזמנת, במטרה להוציא את הדיון מבית הדין לעבודה לבג"צ - כך ממשיכה נשיאת העליון במלאכת קביעת סדר היום הלאומי. כעת היא מזמינה עתירות של "צדק חברתי"
איתמר לוין
יחסי עבודה מבוססים על כך שברור מי מייצג את המעביד ומי מייצג את העובד. המתמחים אינם יכולים לפגוע בציבור משום שיש להם חילוקי דעות פנימיים בתוך הארגון המייצג אותם. ההתפטרות ההמונית הצפויה היא פריעת חוק ופריקת עול, ואל לה למדינה להיכנע
מיכאל וולט
שביתה מהממושכות בתולדות המדינה, הניבה הישגים בעיקר לאוצר    תורנויות מומחים, שחיקת שכר, כמות מעטה של תקנים ובעיקר אובדן התקווה    אידלמן – קח אחריות על השביתה הכושלת ולך הביתה!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il