X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ב-2011 ישראל נהנית מכלכלה, דמוגרפיה וצבא איתנים וממודעות גוברת של המערב לאיום הטרור המוסלמי ולאלימות והפכפכנות "הרחוב הערבי". אל לירושלים לחשוש מיזום מתקפת-מנע יבשתית, מערכתית ובלתי-מידתית לעקירת הטרור הפלשתיני. בעת הזאת, ריסון ואיפוק אינם מידה נעלה, אלא שפיכת שמן על מדורת הטרור
▪  ▪  ▪
לא לחשוש ממתקפת מנע בלתי-מידתית [צילום: פלאש 90]

אל לממשלת ישראל להפגין איפוק וריסון, במלחמתה בטרור הפלשתיני, עקב היחסים המיוחדים עם ארה"ב והסכם השלום עם מצרים. ב-1982 פתח ראש הממשלה בגין במתקפה מערכתית לחיסול תשתית הטרור האש"פית בלבנון. ב-1981 הורה בגין להשמיד את הכור הגרעיני בעירק. בגין פעל למרות לחץ ברוטלי של הנשיא רייגן, כולל אמברגו צבאי ועל-אף החשש לגורל הסכם השלום עם מצרים. בגין הבין שאי-חיסול האיומים יסכן את קיום המדינה ויכרסם בתדמית ההרתעה הישראלית שהיא ביסוד הסכם השלום עם מצרים ושיתוף הפעולה האסטרטגי עם ארה"ב.
בניגוד לתובנה המקובלת, הסכם השלום עם מצרים לא התמוטט. גם הפעם מנהיגי ערב לא חשו לעזרת אש"פ, והבהירו שהנושא הפלשתיני אינו בבת-עינם. מצרים לא שקלה להקריב אינטרסים חיוניים על המזבח הפלשתיני.
אומנם נשיא ארה"ב גינה את ישראל בחריפות חריגה, ואף הטיל אמברגו צבאי, אך חתם ב-1981 וב-1983 על שני הסכמי שיתוף פעולה אסטרטגי בין שתי המדינות ששידרגו באופן משמעותי את תדמית ההרתעה של ישראל.
בין 1983 ל-1992 זכה ראש הממשלה שמיר לקיתונות רותחין מהנשיאים רייגן ובוש עקב דיכוי האינתיפאדה הראשונה והרחבת ההתיישבות היהודית ביו"ש ובמזרח ירושלים. אבל, שיתוף הפעולה הביטחוני בין ישראל לארה"ב נסק. וושינגטון הבינה ששיתוף הפעולה עם ירושלים אינו סב על הציר הפלשתיני, אלא על ציר ערכים, אינטרסים ואיומים משותפים כגון הטרור המוסלמי, טילים בליסטים ומשטרים פורעי-חוק.
באוגוסט 1948 תיעד שגריר ארה"ב בישראל, ג'יימס מקדונלד,את תגובת ראש הממשלה בן-גוריון לתביעות הנשיא האמריקני שלוו באמברגו צבאי ובאיום של סנקציות באו"ם: "(בן-גוריון( הוסיף שככל שישראל שואפת לידידות ולשיתוף פעולה עם ארה"ב ועם האו"ם, יש קו אותו לא תחצה. ישראל לא תסכים לשום ויתור המסכן את ביטחונה ועצמאותה....בן-גוריון הזהיר את הנשיא טרומן ואת מחלקת המדינה לבל יחשבו שאיום, ואפילו שימוש בסנקציות, ישכנעו את ישראל לבצע ויתור על נכס החיוני לעצמאותה וביטחונה." (My Mission, 1951, עמ' 49-50). קריאת התיגר של בן-גוריון שידרגה את מעמד ישראל בוושינגטון מנטל אסטרטגי לנכס אסטרטגי בפוטנציה.
ב-1973 שיעבדה ראש הממשלה גולדה מאיר את ביטחונה הלאומי של ישראל ליחסים המיוחדים עם ארה"ב. לכן דחתה את ההמלצה לפתוח במכת-מנע נגד צבאות מצרים וסוריה, פן ישראל תוצג כתוקפן. למרות ניצחון ישראל במלחמת יום הכיפורים, הזעזוע של 3,000 האבידות ותחושת "חורבן הבית" בפתיחת המלחמה עדין מעיקים על ישראל ומדרבנים את אויביה.
ב-2011 ישראל נהנית מכלכלה, דמוגרפיה וצבא איתנים וממודעות גוברת של המערב לאיום הטרור המוסלמי ולאלימות והפכפכנות "הרחוב הערבי". אל לירושלים לחשוש מיזום מתקפת-מנע יבשתית, מערכתית ובלתי-מידתית לעקירת הטרור הפלשתיני. בעת הזאת, ריסון ואיפוק אינם מידה נעלה, אלא שפיכת שמן על מדורת הטרור. המזרח התיכון לא יבער, והקשר האסטרטגי עם ארה"ב לא יפגע. אבל, המדינה תבער, ותדמית ההרתעה הישראלית תיפגע, אם הממשלה תימנע ממלחמת-מנע ותיגרר לתגובה למתקפה רבתי של חמאס, שמחירה יגמד את מחיר מלחמת-המנע.

תאריך:  01/09/2011   |   עודכן:  01/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קריאת תיגר ולא איפוק
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כן, כדאי לחולל מלחמה נחמדה
שלום אביהו  |  1/09/11 22:47
 
- U should go to Ikea this week
TeaPartyPatriot  |  2/09/11 10:19
2
Kol mila baselah ל"ת
RAWni  |  2/09/11 10:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי ריבלין
הערה ראשונה - שרה נתניהו עוד פעם עולה לכותרות, והסוגיה מתגלגלת מיד אל הקאדר המופלא של דוברי ביבי. אי שיתוף פעולה של ביבי והדוקטורים במשחק הביזארי הזה היה גורם לו לגווע לבד. הערה שנייה - מסיבת העיתונאים של טדי הפקות רק מעמיקה את השבר. היה צריך להוריד לצמיתות את כוכב נולד
אברהם בן-עזרא
החלל שיוצרות הוועדות המקומיות לתכנון ולבנייה בטיפוליהן ברישוי הבנייה מתמלא מיד על-ידי גורמים עבריינים, ומעלה את רמת הפשע במדינת ישראל לדרגות גבוהות. האזרח הנפגע אינו יכול לעמוד בפרץ, לא מבחינה כספית ולא מבחינת הביטחון האישי, וכך נרמסת חירותו וננגס ממונו בניגוד לדין
מיכאל וולפה
בנימין נתניהו הוא אוהב הארץ, גיבור ישראל, איש אמיץ, כריזמטי, מנהיג שנבחר באורח דמוקרטי. האם יוכיח פרגמטיות ויודה שטעה במדיניות ההפרטה אותה הוליך במשך שנים? האם יצטרף ביבי אל בגין ואל בן-גוריון כאחד מן המנהיגים הישראלים הפרגמטיים, כבֵּית השלישי בשלושת הבֵּיתים הגדולים של מנהיגי ישראל?
בעז שפירא
לשם הצלתנו דרוש מהלך מקיף ויסודי של טיהור הצבא. יש לטפח בקרב שדרת הפיקוד כולה ערכים ומוסר יהודיים, יש להפיח רוח קרב בחיילים, אלה שבמסירות נפש מוכנים לתת הכול, גם את החיים. חובה ללמד את דבר כיבוש הארץ על-ידי אבותינו ויש לשקוד על טיפוח מורשת הקרב מהעבר הרחוק והקרוב
משה חסדאי
אחדות ההפכים אפשרית רק מתוך הבדלה ברורה והתנערות מוחלטת וגורפת מכל אלה המבקשים את רעת עמנו. מהרסייך ומחריבייך ממך ייצאו. הסכנה החמורה ביותר באה לנו מהצבועים שבנו, העושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס. רוממות החברתיות בגרונם וחרב פיפיות בידם להחריבנו בשנאת חינם וחיזוק אויבינו. הסכנה הפנימית היא הסכנה המוחשית והקטלנית ביותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il