X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא הפגנת המיליון, לא צעדת המיליון, אלא שאלת מיליון הדולר - פני המחאה לאן? המוחים האותנטיים - הרופאים המתמחים, סטודנטים וזוגות צעירים, כל היתר טרמפיסטים, וכמובן סוכני וסרסורי מפלגות למיניהן
▪  ▪  ▪
דפני ליף. קיבלה גיבוי מאסיבי מהתקשורת

לקחו מחאה עם אלמנטים ודרישות צודקות ומסמסו אותה, בהנהגה צעקנית, חוצפנית, חסרת דרך והבנה בכלכלה ובתקציב המדינה. לקחו מחאה, עם מספר מובילים, לא מתאימים, לא אמינים, לא מיומנים ובזבזו אותה בראיונות טלוויזיוניים חסרי חוט שדרה ומטרה.
לקחו תקשורת רעבה, יוצרת כותרות, מחפשת סיפורי צבע וסקופים בנאליים, דחפו את המפגינים ליצור פרובוקציות ולאחר מכן להצטער עליהם עד שהבינו, שגרמו נזק גדול יותר מיכולת ההישג שלהם.
המנהיגות שהכזיבה
ונשאלת השאלה, מי הכתיר את המנהיגות של המחאה, במיוחד בשדרות רוטשילד?. התשובה - הם עצמם בגיבוי ובליווי מאסיבי של התקשורת. המסקנה - כאן טמון זרע הכישלון והפספוס.
  • הגברת ליף - בחורה דעתנית, יודעת להתבטא (טוב יותר מאשר להתלבש) והתקשורת התאהבה בה. בטלוויזיה - פורסם סרטון, על גברת ליף שממנו עולה שעוד טרם החלה "ההתנחלות ברוטשילד" כבר התקשורת ליוותה אותה, ליטפה אותה וגיבתה אותה. המסקנה המתבקשת מעצמה - התקשורת בנתה אותה והעצימה אותה תוך מינויה הפיקטיבי למנהיגת המחאה וכך עשתה גם לאחרים.
  • יחד איתה - היו עוד כמה מחפשי כותרות ושמאלנים מוצהרים, ביחד עם קבוצת אנרכיסטים ומוחים מקצועיים, שנעים מהפגנה להפגנה - וכשהדבר התברר לציבור הרחב - כוח המחאה ודרישותיהם המופרזות, הלא מציאותיות - הפכו את המחאה ל"וודסטוק" או הפנינג שמאלני חסר ערך וחסר ערכים.
התקשורת שכחה לציין כי גברת ליף לא שירתה בצבא ובצדק מטעמי בריאות, אבל מי שרוצה להיות מנהיגה חברתית כפי שציירו אותה, עוד מנעוריה בבית-הספר - צריכה להתנדב לצה"ל, להתנדב לשירות לאומי ולהראות ש"הצדק החברתי" איכפת לה ובוער בעצמותיה.
יתירה מכך, הגברת ליף אף חתמה על מכתב "השמיניסטים" נגד השירות בשטחים, שעורר בזמנו הדים לא מעטים, לרבות ההתייחסות לצה"ל כמבצע "פשעי מלחמה" - את זה שכחו. בראיון בעיתון מעריב (מוסף השבת) - אצל העיתונאי אראל סג'ל, אומר המוחה ברוטשילד אדם דובז'ינסקי מראשוני מארגני המחאה ומוביליה שהוא מרגיש נבגד, כי הנהגת רוטשילד לא רוצה תוצאות חברתיות, הם רוצים להפיל את נתניהו. וכשרואים בשטח את ח"כ חנין רק"ח ואת העזרה של "הקרן החדשה" התומכת בארגונים, עמותות אנטי ציוניות (והמנכ"לית היא אמה של גב' דפני ליף) - התמונה מתחילה להתבהר ולקבל פרופורציות נכונות.
תכלס ולעניין - למחאה היו אלמנטים אותנטיים, נכונים וצודקים והמוחים הצודקים כמו הרופאים המתמחים, סטודנטים, זוגות צעירים, חד-הוריות, נשים עובדות ועובדים חרוצים בכל הארץ, היו במומנטום חיובי - שבוזבז, נעצר והתפרק יחד עם האוהלים. יחד עם זאת, על הממשלה וביבי נתניהו לא להסתפק בהצהרות סרק והבטחות סרק, עליהם להוכיח, כי מה שניתן לתקן ומה שאפשר לזרז צריך להיעשות מהר ובאופן אלגנטי.
ועדת טרכטנברג תגיש הצעות/מסקנות ואותן צריך ליישם במהירות ובזריזות, ולא לקבור אותן בתת וועדות, תת הצעות ותת ביורוקרטיה. וכמו שלמדתי באוניברסיטה, על-פי תורתו של הכלכלן הידוע סאביני - שאמר: "כסף יש בעולם, רק צריך להשיג אותו". ואכן - כסף יש בארץ, וצריך לחלק אותו נכון.
הערות והרהורים בענייני דיומא ומחאה:
1. השדרן דידי הררי (רדיו 103), באחת מתוכניותיו בצהריים הביע את מחאתו כנגד התקשורת. לדבריו, התקשורת עוסקת, מדגישה, עושה פרומואים - לא למטרות המחאה, ערכיה, היבטיה אלא לאומנים המופיעים בה. איפה, מי יופיע וכמה יבואו לשמוע אותם.
כמה שהוא צודק!
2. הכותרת "צעדת המיליון" - מזכירה לי קצת במבוכה ומועקה את הסיסמה של עראפת ושל תומכיו על "צעדת מיליון השהידים לירושלים". אומנם יש לומר: להבדיל מיליון הבדלות אבל הצליל של הכותרת לא נעים.
3. אבל אל דאגה - התקשורת עשתה הרבה פרומואים לעצרת והיא תכפיל ותשלש את המשתתפים לפי הצורך כפי שעשתה גם בעבר.

תאריך:  04/09/2011   |   עודכן:  04/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פני המחאה - כפני מנהיגיה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מי עומד מאחורי ההפגנות
משבית שמחות  |  4/09/11 16:27
2
פכטר אתה טינופת!!!
מטאטא  |  4/09/11 16:48
3
השלט שלא תראו בהפגנות של דפני
ע. הנביא  |  4/09/11 20:50
4
לאברהם
יואל ק   |  5/09/11 01:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס עמירן
הפתרון היחיד לשינוי המצב מצוי בידי שלטון שיקבע סדר עדיפויות כזה שהרוב לא יאלץ לסבול על חשבון המיעוט רק בגלל שנציגי המיעוט עלולים בבחירות הבאות שלא לשתף פעולה עם אותו גורם שידע לקבוע סדר עדיפויות צודק יותר
אילן נשרי
אף פעם לא ממש משעמם כאן וכל יום מביא איתו עוד סיפורים ופרשיות שלעיתים משאירות תחושות של איזה כיף גדול להיות חלק מהחוויה הישראלית ולפעמים מותירות לנו טעם חזק של חמוץ מריר
יוסף פנדריך
החוק שנועד למנוע אלימות במוסדות רפואיים הוא חוק שפוגע בחופש הביטוי. הוא פוגע בחופש הביטוי של מי שאינו שבע רצון מהטיפול הרפואי שניתן לו או לקרובו החולה. בישראל ספק אם החוק ייפסל כיוון שחופש הביטוי לא מופיע בחוקי היסוד כזכות מוגנת, והאמת היא שגם בחוקים רגילים הוא לא מופיע
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    מעשה בזוגות אופניים, התמימים והפראים, קשה להם והמלך עירום
ירון זכאי
העסקים הגדולים שקמו בישראל חולבים את הציבור, ולא את הפרות! כדי לבצע תוכנית נועזת בישראל יש לפטר את נערי האוצר אשר מחוברים היטב לטייקונים. ראש הממשלה עסוק בפרשיות אשתו ההיסטרית, ואגב כך הוא מחמיץ את שעתו ההיסטורית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il