X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הבמאי הצרפתי-יהודי בן ה-36, ג'יל פקה, שקרובי משפחתו נספו בשואה, מביים היטב את אווירת האנטישמיות בצרפת והגישה המתנכרת של הצרפתים למצוקת היהודים, שכניהם מזה דורות, שהלשינו עליהם לגרמנים שטבחו בהם
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

סרט שואה צרפתי על-פי ספר מצליח בשם "קראו לה שרה" של טאטיאנה דה רוזניי. 67 שנים אחרי כניעת גרמניה ויפן, נושא מלחמת העולם השנייה בכלל והשואה בפרט לא חדל להעסיק סופרים, חוקרים, יוצרים ובמאי קולנוע אירופים, אמריקנים, יהודים, גרמנים, איטלקים בלגים וצרפתים ומי לא.
המפתח של שרה לא דומה לסרטי שואה אחרים, אם בכלל יש דמיון בין סרט לסרט. אין ירייה אחת בסרט. יש אכזריות וזוועה, יש צרפתים רעים מאוד ויש גם צרפתים טובים. אלפי היהודים (13 אלף, מאה חמישים ושנים) שנאספים לילה אחד, ב-16 ליולי 1942 מבתיהם הפריסאיים מובלים, נשים, גברים, זקנים וילדים אל אצטדיון עזוב בפאתי העיר, נראים בסרט, לבושים היטב, אופנתיים ברמת 1942 של צרפת הכבושה ומשטר וישי, אנשים לא מפוחדים כמו למשל אחיהם בפולין ומזרח אירופה. יהודים צרפתים שלמרות שבגדיהם עטורים מגן דוד צהוב, לא משערים, בשעות הראשונות, כי גורלם יהיה בדיוק כמו גורל כל היהודים, בכל אירופה, שנאספו על-ידי הגסטאפו או משטרות מקומיות (כאן השוטרים הם צרפתים, הגרמנים לא נראים) והם בדרך לאושוויץ, לפתרון הסופי.
שרה סיזינסקי בת העשר והוריה הצעירים נלכדים בביתם על-ידי שוטרים צרפתים העוברים מבית לבית לפי רשימת כתובות. שרה סוגרת בבית את אחיה בארון כדי להצילו מהשוטרים. לפני שכולם נדחפים אל משאית ההובלות אל האצטדיון העזוב שרה נושאת את המפתח של הארון במסע ההישרדות שלה, מצליחה לברוח מהאצטדיון כדי להגיע לביתה בפאריס ולהוציא את אחיה מהארון - מה שלא קורה, כמובן. היא נאספת על-ידי צרפתים טובים המגדלים אותה כילדתם, וחייה מתפתחים לכיוונים לא צפויים.
ייחודו של הסרט הוא הסיפור הכפול: שרה הקטנה בשנות ה-40 של המאה הקודמת וג'וליה, בסוף העשור הנוכחי, כתבת במגזין אמריקני חשוב המתגוררת בפאריס ועורכת תחקיר על פרשת השמדת יהודי פאריס מ-1942. ג'וליה האמריקנית נשואה לצרפתי והם אמורים להיכנס לדירה שהייתה שייכת, כך מתגלגל הסיפור, לאחת המשפחות שהגיעו לאושוויץ באותו חודש יולי 1942 שהוצאו מדירותיהם הבורגניות לגורל היהודי של אותן השנים. סיפורה של ג'וליה שלא מרפה מן התחקיר הוא חיבור גורלי בין משפחת סיזינסקי המנוחה לבין העיתונאית החוקרת ומשפחתה. הבחירה בכריסטין סקוט תומאס, זוכת פרס סיזר לסרט זה מעניקה לסרט את הרגישות, האמינות וההתרגשות שאוחזת בצופה.
הבמאי הצרפתי-יהודי בן ה-36, ג'יל פקה, שקרובי משפחתו נספו בשואה, מביים היטב את אווירת האנטישמיות בצרפת והגישה המתנכרת של הצרפתים למצוקת היהודים, שכניהם מזה דורות, שהלשינו עליהם לגרמנים שטבחו בהם. הצרפתים המלשינים נהנו בהמשך מהדירות שהתפנו ומכל תכולתם. סרט שגורם לכל צרפתי אינטליגנטי, להרגיש אשם בשל קרוביו ובני עמו, העם המתיימר יותר מכל עם אחר בהיסטוריה לחיות ולהעניק לאזרחיו חופש שוויון ואחווה. בעת הקרנת הסרט הדממה באולם (של סינמטק תל אביב) מוחלטת כאילו חדלו הצופים לנשום ועדיין חלק מצופי הסרט סבורים כי זהו סרט "שמאלץ" שמספר על עוד פרשה נוראה עם יתר "הנחות" לצרפתים. עבורי זהו סרט מרתק שמלווה אותי ימים רבים אחרי הצפייה.

תאריך:  04/09/2011   |   עודכן:  04/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המפתח של שרה - סרט חדש
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תגובה
צנחן  |  4/09/11 14:25
2
סרט אדיר, כשתראה תבין
גנית  |  6/09/11 00:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שולמית קיסרי
יכול להיות שבערוץ עשר סבורים שיש להם כוכב בשם שרון גל ושכדאי לשמור עליו לרייטינג של הערוץ. אני סבורה כי שרון גל הוא עיתונאי קטן, שלא לומר עלוב, המנסה לקפוץ בראש ולקנות את עולמו בדרך מכוערת. אין לו שום הישגים עיתונאיים. הוא רכלן ועקשן, ממש לא נכס לערוץ טלוויזיה ישראלי כלשהו
אבינועם יובל נאה
בדמותו של הרב דוד גנז שלובים יחד שני הקטבים שאפיינו את הרנסאנס המדעי האירופי במאה ה-16: מסורת דתית מיתית יחד עם חקירה מדעית רציונליסטית    אבינועם יובל נאה כותב על תלמידם של הרמ"א ושל המהר"ל מפראג שעבד במצפה הכוכבים של טיכו בראהה וכתב ספרים על מתמטיקה וגיאוגרפיה
חן בן אליהו
אדולף ארדואן, כמוהו כאדולף אחמדינג'אד, שניהם מוסלמים אדוקים שהאיסלאמו-נאציזם טבוע עמוק בפנימיות נשמתם ובא לביטוי חיצוני במדיניותם ובמעשיהם. שניהם שואפים מבחינה אסטרטגית להשמדת ישראל וההבדל ביניהם הוא טקטי בלבד. בעוד הנאצי האירני פועל בגלוי להשגת הפצצה על-מנת להשליכה על ישראל בבוא היום, פועל הנאצי הטורקי להציק לישראל, ולדרדר עוד את מעמדה הבינלאומי המדורדר בלאו הכי
אברהם פכטר
לא הפגנת המיליון, לא צעדת המיליון, אלא שאלת מיליון הדולר - פני המחאה לאן? המוחים האותנטיים - הרופאים המתמחים, סטודנטים וזוגות צעירים, כל היתר טרמפיסטים, וכמובן סוכני וסרסורי מפלגות למיניהן
עמוס עמירן
הפתרון היחיד לשינוי המצב מצוי בידי שלטון שיקבע סדר עדיפויות כזה שהרוב לא יאלץ לסבול על חשבון המיעוט רק בגלל שנציגי המיעוט עלולים בבחירות הבאות שלא לשתף פעולה עם אותו גורם שידע לקבוע סדר עדיפויות צודק יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il