X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
11 בספטמבר 2001 חשף את הטרור המוסלמי כאיום ברור ואסטרטגי לעולם החופשי ללא קשר לסכסוך הערבי-ישראלי, וחיזק את ההכרה שהטרור המוסלמי מהווה איום על אדמת ארה"ב. לאחר הבחירות, שינה אובמה את המדיניות וטען כי אין טרור מוסלמי גלובלי והאיסלאם מעודד שלום ולא טרור
▪  ▪  ▪
אסון התאומים. תפנית במאבק ארה''ב בטרור המוסלמי [צילום: AP]

11 בספטמבר 2001 (9.11) מסמל את היקיצה מאשליות "הסדר העולמי החדש" למציאות של "אי-סדר עולמי חדש" והתפרצות גלובלית של הטרור המוסלמי.
ה-9.11 חשף את הטרור המוסלמי כאיום ברור, מיידי ואסטרטגי לעולם החופשי ללא קשר לסכסוך הערבי-ישראלי ולקיום ישראל, ולמרות הלחץ האמריקני על ישראל, הסיוע הנדיב האמריקני למדינות ערביות והסיוע הצבאי האמריקני לשאיפות העצמאות של המוסלמים באפגניסטן, בוסניה וקוסובו. משטרי רודנות מוסלמים רואים בחופש הדת, הבחירה, הכלכלה והדיבור סכנה קטלנית. הטרור המוסלמי רואה בדמוקרטיות המערביות חברות כופרות ומכשול גיאו-פוליטי אשר יש לשעבדו באמצעות טרור ומלחמת קודש (ג'יהאד).
טראומת 9/11 מחזקת את ההכרה שהטרור המוסלמי מהווה איום על אדמת ארה"ב. הכרה זאת משתרשת על-ידי נוכחות מבצעית של חיזבאללה וחמאס במרכז ודרום אמריקה ותאי טרור מוסלמי רדומים בארה"ב. "מרכז המודיעין האמריקני ללוחמה בסמים" מתעד שיתוף פעולה בין חיזבאללה וחמאס לבין ברוני סמים במכסיקו, הכולל אספקת נשק וסיוע בהפצת סמים באירופה ובמזרח התיכון. ארגוני טרור מוסלמים - הנהנים מסיוע כספי נדיב מסעודיה, כווית, קטר ואיחוד האמירויות - פועלים במשולש הגבולות של ברזיל, ארגנטינה ופאראגואיי.
ה-9/11 המחיש שהססנות מוסיפה שמן למדורת הטרור. ארה"ב הסתפקה בשיגור טיל בודד לבגדד בתגובה לניסיון ההתנקשות בחיי הנשיא בוש באפריל 1993. ארה"ב נמנעה מתגובה צבאית לרצח 24 חיילים אמריקנים בסעודיה בנובמבר 1995 ויוני 1996. טילי שיוט אמריקנים פגעו במטרות משניות בסודן ובאפגניסטן בתגובה לרצח 257 אנשים בפיצוץ שגרירויות ארה"ב בקניה ובטנזניה. ארה"ב הסתפקה בחיסול טרוריסט אחד בתגובה לרצח 17 מלחים בפיצוץ ספינת קרב אמריקנית בנמל עדן. התגובה המוגבלת נתפשה בעיני משטרי הטרור כהמשך למגמת הנסיגה האמריקנית מאירן (1979), לבנון (1983) וסומליה (1993). חוסר הנחישות עודד את הטרור המוסלמי להסלמה שהובילה ל-11 בספטמבר 2001.
ה-9/11 הביא לתפנית דרמטית במאבק ארה"ב בטרור המוסלמי מפעולות תגובה למלחמת-מנע. לכן ארה"ב יצאה למלחמות בעירק ובאפגניסטן, ולכן היא פועלת בתימן, פקיסטן, פיליפינים ואלג'יריה. האופי האנטי-אמריקני והפרו-מוסלמי של האו"מ אינו מאפשר שיתוף פעולה בינלאומי בלוחמה בטרור, ומכאן הדגש על שיתוף פעולה בין ארה"ב לבין בעלות-ברית מעטות כמו ישראל, בריטניה, קנדה ואוסטרליה.
כדי למנוע את הישנות ה-9/11, הנשיא אובמה מגבש מדיניות לוחמה בטרור. לטענתו אין טרור מוסלמי גלובלי והאיסלאם מעודד שלום ולא טרור. במאי 2005 הוא הזמין את הנהגת "האחים המוסלמים" לנאומו בקהיר. מתאם המודיעין הלאומי האמריקני, ג'יימס קלאפר, טען "שהאחים המוסלמים הם, במידה רבה, גוף חילוני הנמנע מטרור." יועץ אובמה ללוחמה בטרור, ג'ון ברנן, אמר "שאין טרור ג'יהאדיסטי, כי הג'יהאד הוא תהליך לטיהור הנפש". שר המשפטים, אריק הולדר סבור שטרוריסטים יש להעמיד לדין אזרחי. שרת הביטחון הלאומי, ז'נט נפוליטנו, מעדיפה את השימוש במונח "אסון מעשה ידי אדם" על פני השימוש במילה "טרור", ובכך מחריפה את העמעום המוסרי בהתייחסות לטרור.
עמעום מוסרי גורם לעמעום מבצעי. לעומת זאת, בהירות מוסרית חיונית לגיבוש בהירות מבצעית - שהיא תנאי למניעת הישנות 9.11.

תאריך:  06/09/2011   |   עודכן:  06/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
11 בספטמבר 2001 - עשור של לקחים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אי אפשר למנוע הישנות
סתם_1  |  6/09/11 18:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בצלאל לביא
התדרדרות היחסים עם טורקיה לא התחילה בעקבות אירועי ספינת המרמרה. למה שלא נזכור כיצד התנהג ארדואן בוועידת דאבוס מול הנשיא פרס? האם נשכחה מאתנו מורת רוחו כאשר ויתרנו על המשך התיווך שלו בינינו לבין סוריה? ארדואן הוא מוסלמי אדוק בחליפה מערבית, המנהיג את מדינתו החברה בנאט"ו שעדיין לא ויתרה לחלוטין על הצטרפות לקהילה האירופית. מעין זאב בכסות של כבש
פסח רויטמן
בנאום של דפני ליף בככיכר המדינה אין כל אמירה שמשקפת באמת את המציאות, אלא הוא מציג את המצב כסוג של דיכוי כלכלי שמשרת רק את העשירים, הבנקים, החברות הגדולות והממשלה. בקיצור - תעמולה קומוניסטית משומשת שכבר מזמן חשבנו שהלכה לעולמה
ליאור מעיין
בארץ קיימים מספר גופים המכשירים את דור העתיד של התעשיה בישראל, זה שיאייש בעתיד מגוון רחב של תפקידים באזורי התעשיה הפועלים בשטחה. עם זאת, שיתוף הפעולה ביניהם כמעט ואינו קיים. אינני תולה את האשמה באף אחד מן הצדדים, אלא בחסרונה של יד מכוונת מצד המדינה
יובל לובנשטיין
מדוע צריכים אנו לעבור כל פעם את משוכת ההתרמה הזאת? מדוע להעמיד אותנו כל פעם באי-נעימות?    האם אנו לא תורמים מספיק?
מיכאל פנחס
חוק "ניתוק זיקה" נועד לאפשר למנוי לקבל הטבות (החזר על הרכישה) למכשירי סלולר שלא נרכשו אצל ספק הסלולר בו הוא מנוי    האם חוק זה יכול לסייע לחסוך בהוצאות ולצמצם את קנסות היציאה במעבר מספק סלולרי א' לספק סלולרי ב'?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il