X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מעבר לסיסמאות החבוטות, בואו נבדוק ברצינות ולטווח ארוך האם הפתרון המוצע להקמת מדינה ערבית בשטחי א"י באמת פותר את הבעיה. אנו עלולים למצוא את עצמנו מחליפים בעיה דמוגרפית מדומה בבעיה דמוגרפית קשה וחמורה ממנה, כאשר רוב ערבי עצום יצטופף בדוחק ובמחסור בחלק קטן של ארץ ישראל
▪  ▪  ▪
הקמת מדינה פלשתינית. החלפת בעיה בבעיה חמורה יותר [צילום: פלאש 90]

התיאוריה אומרת כי הקמת מדינה ערבית בשטח ארץ ישראל היא פתרון רצוי למדינת ישראל. לכאורה, פתרון לבעיה הדמוגרפית אשר מטילה צל כבד על היכולת שלנו להיות בו-זמנית גם מדינת הלאום היהודי וגם לשמור על הדמוקרטיה. כך, מבטיח לנו השמאל האנטי-ציוני, נוכל לטהר את עצמנו מהכתם של היותנו "מדינת אפרטהייד."
היא כביכול גם אמורה לפתור אותנו מטענת השיבה שמעלים הערבים. אלא, שטיעון זה לא מקובל לחלוטין על אלה שמצדדים בטענת השיבה, ואינו נחוץ כלפי כל מי שמבין כי הסכסוך הישראלי-ערבי גרם לחילופי אוכלוסין שההשלכות שלהם היו אמורות כבר לפוג, כפי שפגו כל תוצאות חילופי האוכלוסין שהתחוללו בעקבות מלחמות בשנות הארבעים של המאה שעברה.
מנחם בגין התנגד לקיומה של מדינה פלשתינית משום שהוא הבין שהסיבה היחידה לקיומה תהיה הרצון להשמיד את מדינת ישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו הסכים להקמת מדינה כזו תחת לחץ בינלאומי, אך התנה את הקמתה בתנאים שיעקרו את יכולותיה המדיניות והצבאיות. בפועל אין חיה כזו, מרגע שמדינה כזו תקום ישראל לא תוכל לעשות כלום אם היא תפר את כל הסייגים שהוסכמו עמה מראש.
הניסיון שיש לנו עם רצועת עזה צריך ללמד אותנו שסיכויי ההישרדות של אבו-מאזן או כל מתון אחר שאנו מדמיינים שעשוי לרשת אותו בבוא יומו, הם קלושים ביותר. כל מסירה של יהודה ושומרון לידיים אחרות תסתיים בנפילתה כפרי בשל לידי החמאס או קיצוניים ממנו במוקדם או במאוחר, בין אם בכוח או בבחירות כלשהן.
התוצאות של מצב כזה תהיינה הרסניות בהרבה מהמצב החמור כשלעצמו שיש לנו ברצועת עזה, במיוחד לאור הקרבה של אזורים אלה והשליטה הגיאוגרפית המוחלטת שלהם על הלב האסטרטגי של מדינת ישראל. אך גם משום שמרגע שתקום המדינה הזו יהגרו אליה ברצון או בכוח צאצאי הפליטים הערבים של 48 שבמשך למעלה מ-60 שנה חיים בארצות ערב בתנאי אפרטהייד חמורים, אבל לא רק הם. אליהם יצורפו כל אלה שעברו תהליכים של פלשתיניזציה מטעמים שונים במשך הדורות, כל הפנאטים שיחפשו לעצמם הזדמנויות להפוך לשהידים, וכל האוכלוסיות המוקצות מחמת מיאוס שהשלטונות הערביים, שצרות פנימיות לא חסרות להם, ימצאו דרך להיפטר מהן באמתלות אידיאולוגיות כאלה ואחרות.
אני משאיר לדמיונכם הפרוע לשער מה יעשו הפליטים החדשים הללו במחנות הפליטים החדשים שיקומו בטווח קילומטרים ספורים ממרכז ישראל. ושוב - הניסיון לגבי התקדים העזתי מלמד שכל ניסיון של ישראל להגן על עצמה באופן אפקטיבי מפניהם ייבלם על-ידי הצביעות העולמית. לא קשה גם לנחש את מי יאשימו במצב הקיומי הקשה מנשוא של כל אותם פליטים שזה מקרוב הגיעו.
גם כל ניסיון שלנו להסתמך על רצועת ביטחון בבקעת הירדן יהיה קצר-טווח ויהפוך למלכודת מוות ברגע שתתחולל הפיכת "פייסבוק דמוקרטית" בממלכה ההאשמית. נראה לכם מופרך? כך נראתה גם התחזית שלי שנכתבה בעת שחלק מפרשני ערוצי התקשורת בארץ עדיין אמרו שמצריים זו לא תוניסיה.
לכן אנו חייבים להיות כנים עם עצמנו, ולא להתייחס לאפשרות של הקמת מדינת טרור נוספת בגבולנו (בנוסף על עזה), כאל "פתרון." שימו לב שאפילו מצדדי מה שקרוי "פתרון שתי המדינות," כבר אינם מתיימרים להתייחס אליו כאל פתרון של שלום. אלא מציגים אותו כ"האופציה הפחות גרועה."
לא די בזאת שבבעיה האמתית - בעיית הטרור, ה"פתרון" הזה אינו נוגע, בפועל בשל ה"פתרון" הזה, אנו עלולים למצוא את עצמנו מחליפים בעיה דמוגרפית מדומה בבעיה דמוגרפית קשה וחמורה ממנה, כאשר רוב ערבי עצום יצטופף בדוחק ובמחסור בחלק קטן של ארץ ישראל, בעוד המיעוט היהודי יחיה ברווחה בחלק הארי של הארץ.
מישהו קונה את ההבטחות של השמאל האנטי-ציוני שבמצב כזה לא נואשם בכך שאנו מדינת אפרטהייד?. נשארו אם כך לא מעט בעיות - מה הפתרון הנכון? מה לעשות עם התהליך הנוכחי? מה עם היוזמה שלהם לקבלת הכרה באו"ם? על-כך במאמרי הקרובים.

תאריך:  07/09/2011   |   עודכן:  07/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפתרון שאינו פותר
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מים חיים במדבר
עמי, ת"א  |  7/09/11 12:37
2
רק אל תיתן לעובדות לבלבל אותך
גד  |  14/09/11 14:22
3
אז מה אתה מציע??
ציוני שמאלני   |  14/09/11 15:02
4
אז מה הפתרון ?
עוז  |  14/09/11 16:37
5
השמאל רוצה שפיכות דמים במזר"ת
דרור22  |  7/03/14 18:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה חסדאי
בספר 'זכרונות אחרי מותי', המספר את סיפור חייו של יוסף (טומי) לפיד, מצאתי קריאה מהממת שחובה עלינו לאמץ לקראת המלחמה המתגבשת והולכת. בספר מבהיר לפיד את עמדתו כלפי הערבים: "איני מאמין לערבים. האם יש למישהו ספק בכך שאילו יכולים היו, כבר מזמן היו רוצחים אותנו עד האיש האחרון? זוהי מחשבה לא נעימה, ואולי גם לא נאורה, ועל כן מעדיף השמאל להדחיק אותה"
נורית גרינגר
מה קרה לישראל?! האם החליטה להיות עקדת יצחק בשירות עצמי? נראה כי הישראלים מוכנים לוותר על זהותם, כל זכות שיש להם ובקרוב, הם גם יוותרו על היותם
דן אלון
הצמד המדיני נתניהו-ליברמן מצליח לקלקל עם האמריקנים, ליצור מתיחות עם החונטה המצרית, לעלות על בריקאדות שטמן להם ארדואן, ועוד היד נטויה    הטורקי הקטן שהצליח להכניס אותנו לבוץ גדול הוא קריקטורה מדינית שניתן היה לקעקע בנקל
הרב אפרים זלמנוביץ
על ראש ממשלת ישראל להסביר לאומות העולם, שעל-פי התנ"ך אין תקומה למדינת פלשתין. גם אם קום תקום, עתידה היא ליפול. אין לה עתיד
אברהם בן-עזרא
זכות הקיום של מדינת ישראל היא גם כוחה ויכולתה הצבאית לשרוד, להביס את אויביה הקמים עליה לחסלה, גם במלחמה כוללת, ולאור כורח בל יגונה זה - מדינת ישראל חייבת להיות מוכנה לחיות על חרבה כעם כובש ושולט בעם זר, שכן האלטרנטיבה היא להיות עם נשלט ולחזור לגלות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il