X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
זו הייתה יכולה להיות פתיחה למערכון מוצלח, אבל קשה לצחוק לנוכח תיאטרון האבסורד החוגג לנגד עינינו. הכול נובע מגישה מתרפסת שחדרה ללב רבים. זו התנהגות בזויה וחסרת כבוד עצמי, והיא גם מוטעית מבחינה טקטית, כי תמיד היא משיגה את התוצאה ההפוכה
▪  ▪  ▪
מדיניות ההתרפסות משיגה את התוצאה ההפוכה [צילום: AP]

זו הייתה פעולה נועזת ומבריקה, שהצליחה לחלץ את ישראל מכבלי הלחץ הבינלאומי. טובי המוחות הגו את הרעיון המקורי והמפתיע, ששם לאל את הניסיונות של הרשות הפלשתינית לזכות בתמיכת האו"ם בהקמת מדינה פלשתינית בארץ-ישראל. גם הטורקים נותרו פעורי-פה לנוכח היוזמה הישראלית שאיש לא ציפה לה.
בלילה שבין ראשון לשני השבוע נשלחו חיילינו הגיבורים לבצע את המשימה הגורלית. קודם יציאתם הסבירו להם מפקדיהם כי עם-ישראל כולו חב להם חוב גדול, על התעוזה והמסירות לצאת למשימה חשובה כל-כך. ואכן, הכוחות יצאו אל השטח, עלו אל הגבעה והצליחו להרוס את שלושת הבתים ביישוב מגרון.
הבול ההפוך
לולא זה היה עצוב, זו הייתה יכולה להיות פתיחה למערכון מוצלח. אבל קשה לצחוק לנוכח תאטרון האבסורד החוגג לנגד עינינו. מישהו פה ירד לגמרי מהפסים.
במשפט בייליס המפורסם נערך דיון רציני על בול שהודבק הפוך. התובע טען שיש לפסול את כל המסמכים שהוגשו מטעם ההגנה, מכיוון שכאשר נשלחו בדואר הודבק על המעטפה בול הנושא את דיוקן הצאר כשהוא הפוך. גם זו דרך להסיח את הדעת מהבעיות האמיתיות.
מישהו מצליח להבין מה שירתה הפעולה הלילית הזאת, שבה הוטל על חיילי צה"ל להרוס בתים בארץ-ישראל? וכי זה מה שימנע מהערבים להעלות את דרישתם להכרה במדינה פלשתינית? וכי זה מה שיביא שקט בדרום? וכי אחרי הפעולה הזאת יחזירו הטורקים את השגריר לאנקרה?
הערבים בונים רבבות בתים בלתי-חוקיים - ואין פוצה פה. בדואים משתלטים על שטחי-ענק - ואין תגובה. שכונות שלמות של ערבים נבנות שלא כחוק על כביש ירושלים ים-המלח - ולא קורה דבר. אבל על שלושה בתים במגרון יסעירו את כל מערכות החוק והאכיפה.
הכול נובע מגישה מתרפסת שחדרה ללב רבים. אנחנו צריכים כל הזמן לרַצות את העולם, את הערבים, את שונאי ההתיישבות היהודית בארץ-ישראל. לאנשים האלה נדמה שאם יתחנפו ויתרפסו לפני אויביהם, יזכו להרפיית הלחץ. זו התנהגות בזויה וחסרת כבוד עצמי כשהיא לעצמה, והיא גם מוטעית מבחינה טקטית, כי תמיד היא משיגה את התוצאה ההפוכה.
התשובה היהודית
אכן, אנחנו עם קטן העומד מול עולם עויין. אין צורך להתגרות בעולם, אבל מחובתנו לעמוד על הצרכים החיוניים לנו, מתוך גאון יהודי וכבוד עצמי. בעולם בכלל, ובעולם הערבי בפרט, אין מכבדים את החלשים ואת הוותרנים. מכבדים את מי שיודע לעמוד על שלו.
ראו לאן דרדרה אותנו הדרך הזאת של נסיגות, ויתורים, התנצלויות ופשרות. פעמים אין-ספור אמרו הקברניטים בליבם שאולי כדאי להיכנע ללחץ, כדי לזכות בכמה נקודות של אהדה בדעת הקהל. אך במהרה התברר שהחיוכים נמוגו במהירות, ומיד באה תביעה חדשה, תקיפה יותר ותובענית יותר. כי אם אתה נלחץ ומתכופף, זה עצמו מוכיח שאפשר ללחוץ עליך ולכופף אותך עוד יותר.
התשובה להרס צריכה להיות ברוח הפטרת השבוע: "הַרְחִיבִי מְקוֹם אָהֳלֵךְ, וִירִיעוֹת מִשְׁכְּנוֹתַיִךְ יַטּוּ, אַל תַּחְשֹׂכִי; הַאֲרִיכִי מֵיתָרַיִךְ וִיתֵדֹתַיִךְ חַזֵּקִי. כִּי יָמִין וּשְׂמֹאול תִּפְרֹצִי, וְזַרְעֵךְ גּוֹיִם יִירָשׁ, וְעָרִים נְשַׁמּוֹת יוֹשִׁיבוּ".

המאמר מתפרסם השבוע בגיליון 'שיחת השבוע'
תאריך:  07/09/2011   |   עודכן:  07/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההתרפסות הורסת
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מיליון יהודים ביש"ע -זו התשובה ל"ת
הפשוט   |  8/09/11 06:39
2
צודק,כל מילה אמת. ל"ת
פלא יועץ  |  8/09/11 10:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
ארגוני זכויות האדם מאשימים את צה"ל בהוצאה להורג ללא משפט של שני תושבי רצועת עזה    ארגון הג'יהאד האיסלאמי מאשר, כי השניים היו ראשי הזרוע הצבאית של הארגון, האחראים על שורה ארוכה של פיגועי טרור וכי הם נהרגו ב"משימה מבצעית"
אלון מרום
השיטה המקובלת לבסס כלכלה על חוב היא לעודד את הציבור לקחת הלוואות. מאחר שלאדון לוי מחיפה, לעומת נוחי ודני דנקנר, אין חברים בשוק ההון שילוו לו ללא ערבויות, צריך להעלות לו את מחיר דירתו כדי שייקח משכנתה כנגדה. ואמנם, בעשור האחרון ערך המשכנתאות בישראל עלה, פי חמישה. עכשיו אתם מבינים מדוע הממשלה אינה משחררת קרקעות ומטיסה אל-על את מחירי הנדל"ן? כך מייצרים בימינו צמיחה
פרד כהן-קידר
בעיתונות הכתובה של היום אין תחקירים מעמיקים, אין כתבות מעניינות ואין ביקורות תרבות. יש רק גיבובי מילים על-מנת למלא שטחים ריקים בעיתונים    אז מי באמת צריך את העיתונות הכתובה? מוכרי הדגים?
אורנה מרקוס בן-צבי
אין מחאה 'מושלמת', כפי שאף מהפכה אינה יכולה להיות 'מושלמת'    כוחה ועוצמתה הם בעצם קיומה, בהצלחתה לסחוף המונים שקמו מכורסת הטלוויזיה הנוחה על-מנת לזעוק    תשובה למאמרו של שי גולדן "בוקר טוב, לנין"
ציפי לבני
על ישראל וטורקיה לשאול את עצמן האם ניתן לגשר על חילוקי-הדעות ולשוב לדיאלוג שמשרת את האינטרסים של שתי המדינות?    אם לממשלות יש חילוקי-דעות – אסור שהעמים יהיו אלו המשלמים את מחיר המחלוקת    טור שפרסמה יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, בעיתון הטורקי "הורייט"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il