X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כך הכל התחיל [צילום: AP]
איך שמשבר מתגלגל לו
הכל החל במחדל ההשתלטות על ה"מאווי מרמרה". איש לא לקח אחריות ובטח שלא שילם על הטעות. התוצאה לפנינו, והיא קשה מאוד

אנחנו, כלומר המדינה, בבעיה גדולה. הכל החל, אם אתם לא זוכרים, בתכנון לקוי, לקוי מאוד, של השתלטות לוחמי השייטת על הספינה הטורקית המאווי מרמרה. כל המודיעין היה בנמצא, לא היה אלמנט של הפתעה, ובכל זאת נשלחו הלוחמים לרדת ממסוקים חמושים בעיקר ברובי צבע. השאר ידוע.
מי שתכנן את הפעולה הכושלת הזו צריך היה ללכת הביתה מזמן. מי שלא השכיל לעצור את הספינה בלב ים (וניתן היה לעשות זאת) ללא פעולה "ג'יימס בונדית" כמו שראינו, החל את התהליך שסופו ניתוק מוחלט של היחסים עם טורקיה. אני לא חושב שטורקיה הייתה מעולם מדינה ידידותית (אם נותרו בכלל כאלה), אבל היא הבינה את שיתוף האינטרסים ופעלה בהתאם.
אז באה פעולה כושלת שנגמרה לכן באובדן חיים והעמידה את המשטר המוסלמי בטורקיה בפני דילמה קשה שהיה ברור איך תיפתר. אז בגלל אותו מחדל אנחנו כרגע ללא שוק טורקי גדול למערכות נשק ישראליות, ללא שטחי אימונים מצוינים לחיל האוויר, וללא עוד הרבה דברים שהשתיקה יפה להם ושנוגעים ישירות לביטחון הלאומי שלנו.
אבל בישראל יש מסורת של אי-לקיחת אחריות. גם כאשר מישהו מבין שהוא חייב להכריז "אני אחראי", זה לא מגובה במעשים. הטורקים ראו ופעלו בדיוק כפי שהיה מצופה ממדינה כזו, מוסלמית עם שאיפות אדירות להיות מעצמה לא רק באזורנו. מאז נמשכו המחדלים וכולם ידועים. אבל איש לא שילם את המחיר. במשרד החוץ ובצה"ל נמשכו העניינים כרגיל כאילו שהטיפול שלהם ב"בעיה הטורקית" היה מוצלח מאוד. פלא שמישהו שם לא ביקש העלאה בשכר או בדרגה.
בטורקיה ראו, הפנימו והבינו שעם ישראל צריך ללכת רק בכוח. אני נגד התנצלות לטורקיה על מה שקרה על המרמרה, אבל הטעויות שנעשו על-ידי כל גורמי השלטון בישראל מצדיקות התנצלות גדולה לנו האזרחים, שרואים כי מיום ליום העסק הזה ששמו מדינת ישראל לא מנוהל בכלל. מי שחושב שעכשיו מישהו ישנס מותניים ויעשה משהו נכון, טועה. משהו בגנים של הממשלה הזו ממש לא בסדר.

תאריך:  07/09/2011   |   עודכן:  07/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איך שמשבר מתגלגל לו
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הכל התחיל בדברים אחרים
ינקל דודל  |  7/09/11 13:25
2
סלט טורקי מתובל היטב! ל"ת
תל אביבי  |  7/09/11 14:12
3
הכל התחיל בדברים בכלל אחרים
זקן  |  7/09/11 15:13
4
לנו מגיע התנצלות?
סתם_1  |  7/09/11 15:28
5
מחיר ההתנתקות - מפולת מדינית
שמואל פישר  |  8/09/11 04:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם ברוד
זו הייתה יכולה להיות פתיחה למערכון מוצלח, אבל קשה לצחוק לנוכח תיאטרון האבסורד החוגג לנגד עינינו. הכול נובע מגישה מתרפסת שחדרה ללב רבים. זו התנהגות בזויה וחסרת כבוד עצמי, והיא גם מוטעית מבחינה טקטית, כי תמיד היא משיגה את התוצאה ההפוכה
יהונתן דחוח-הלוי
ארגוני זכויות האדם מאשימים את צה"ל בהוצאה להורג ללא משפט של שני תושבי רצועת עזה    ארגון הג'יהאד האיסלאמי מאשר, כי השניים היו ראשי הזרוע הצבאית של הארגון, האחראים על שורה ארוכה של פיגועי טרור וכי הם נהרגו ב"משימה מבצעית"
אלון מרום
השיטה המקובלת לבסס כלכלה על חוב היא לעודד את הציבור לקחת הלוואות. מאחר שלאדון לוי מחיפה, לעומת נוחי ודני דנקנר, אין חברים בשוק ההון שילוו לו ללא ערבויות, צריך להעלות לו את מחיר דירתו כדי שייקח משכנתה כנגדה. ואמנם, בעשור האחרון ערך המשכנתאות בישראל עלה, פי חמישה. עכשיו אתם מבינים מדוע הממשלה אינה משחררת קרקעות ומטיסה אל-על את מחירי הנדל"ן? כך מייצרים בימינו צמיחה
פרד כהן-קידר
בעיתונות הכתובה של היום אין תחקירים מעמיקים, אין כתבות מעניינות ואין ביקורות תרבות. יש רק גיבובי מילים על-מנת למלא שטחים ריקים בעיתונים    אז מי באמת צריך את העיתונות הכתובה? מוכרי הדגים?
אורנה מרקוס בן-צבי
אין מחאה 'מושלמת', כפי שאף מהפכה אינה יכולה להיות 'מושלמת'    כוחה ועוצמתה הם בעצם קיומה, בהצלחתה לסחוף המונים שקמו מכורסת הטלוויזיה הנוחה על-מנת לזעוק    תשובה למאמרו של שי גולדן "בוקר טוב, לנין"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il