X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הגנה יעילה בעלויות סבירות היא המפתח לקיומנו לאורך זמן, ותאפשר הפניית משאבים גם לצדק חברתי שיעשו את חיי כולנו קלים יותר. הציבור הדומם, שמקבל את התנהלות מערכת הביטחון בעיניים עצומות, נקרא להתעורר
▪  ▪  ▪
תרגיל של פיקוד העורף [צילום: פלאש 90]

ביום שני (5.9.11) התקיים הכינוס הרביעי להיערכות העורף למלחמה. בכל אמצעי התקשורת צוטטו בהרחבה דבריו של אלוף פיקוד העורף, אייל אייזנברג, על הסיכון הגובר למלחמה אזורית. אזהרות דומות הושמעו בעבר על-ידי גורמים בכירים בצה"ל ובמערכת הביטחון. ברור לכולם שזהו תסריט אפשרי, שבאם יתממש, אוכלוסיית המדינה כולה עלולה להיות בחזית.
משום מה, לא נסקרה הרצאה מרתקת של אל"מ (במיל.) יוסי ארזי, שפירטה איך ניתן להגן ביעילות על החזית האזרחית, ובהוצאה נסבלת. חישוב פשוט מראה שמגננה אקטיבית באמצעות טילי יירוט, שבעת מלחמה תוצרך ליירט סדר גודל של כאלף טילים, רקטות ופצמ"רים ליום, תעלה כמיליארד דולר ליום, לערך! לאורך מספר שבועות לחימה כזו מדינת ישראל תפשוט רגל, במקרה הטוב, ועלולה להיפגע קשות עקב חיסול מלאי האמצעים להתגוננות, במקרה הגרוע.
פתרון אפשרי הוא שילוב תותחי לייזר. שרשרת קליפים שהוצגה בכינוס הראתה הצלחה מדהימה בניסויים שנעשו לפני מספר שנים, בו השמיד הנאוטילוס - הגירסה הראשונה של תותח הלייזר, מגוון איומים, החל בפגזי תותחים, פצצות מרגמה וכלה ברקטות שונות.
יותר מדהים זה שמערכת זו פותחה ביוזמה ישראלית, חברות ישראליות היו שותפות לפיתוחה, והוכן לה מקום ליד קריית שמונה - אך מסיבות עלומות היא לא הוצבה באתר ונשארה ארוזה בארה"ב. ועוד יותר מדהים, שישנה תוכנית מפורטת לאספקת מערכות לייזר מתקדמות יותר, סקייגארד, כך שכל מרחבי האוכלוסיה והאתרים האסטרטגיים ירושתו בהגנה קרובה להרמטית - וכל זה בעלות של אחוזים בודדים בהשוואה לשימוש בטילי יירוט כדוגמת כיפת ברזל, שרביט קסמים, הפטריוט והחץ - יום לחימה יעלה מספר מיליוני דולרים בלבד!
עוד הוצג בכינוס, שבשילוב טילי יירוט ניתן להשיג מגננה אקטיבית יעילה גם בימים מעוננים במיוחד שבהם הלייזר הקרקעי יתקשה לפעול. יצוין שגם מערכות נשק אחרות הנמצאות בשימוש שוטף בצה"ל מתקשות לתפקד במזג אוויר כזה. הלייזר המוטס (אריאל) לא סובל ממגבלה זו של עננות כבדה היות שהוא טס מעל תקרת עננים, והוא יוכל ליירט כל איום הנורה מטווח של כ-30 ק"מ למעלה. היות שלרוב שמי הארץ לא מעוננים, אפשר יהיה להסתפק באחוזים בודדים מכמות טילי היירוט, לעומת שימוש בטילי יירוט בלבד.
אז מה קורה פה? מדוע הפתרון הנ"ל לא נבחן? מדוע הוא לא מובא לידיעת הציבור? האם מערכת הביטחון קיבלה החלטה להפקיר את מרכזי האוכלוסיה? והאם לא מוטב לחסוך מיליארדי דולרים כדי להפנותם לטובת פרויקטים של צדק חברתי?
השאלה עלתה בכינוס ולא זכתה לשום התייחסות ומענה מבכירי מערכת הביטחון ששהו שם ושתפקידם אמון על ביטחון כולנו. הגנה יעילה בעלויות סבירות היא המפתח לקיומנו לאורך זמן, ותאפשר הפניית משאבים גם לצדק חברתי שיעשו את חיי כולנו קלים יותר. הציבור הדומם, שמקבל את התנהלות מערכת הביטחון בעיניים עצומות, נקרא להתעורר כדי להביא נושא תמוה ועגום זה למודעות, לבחינה וליישום מהר ככל האפשר, לפני שיתגשם החזון המר של ראשי מערכת הביטחון.

כדי למנוע לזות שפתיים, אנו חוזרים ומצהירים שחברי הנהלת עמותת "מגן לעורף" חפים מכל אינטרס אישי או טובת הנאה כלשהי, ופעילותנו היא כולה בהתנדבות, לטובת ביטחון ישראל.
הכותב הוא יו"ר עמותת "מגן לעורף"
תאריך:  07/09/2011   |   עודכן:  07/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מלחמה אזורית ומוכנות העורף
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לתשומת לב חברי תנועות המחאה!
אורי גנני  |  7/09/11 23:43
2
אל תדג, לא תהיה קריסה קלקלית
סתם_1  |  8/09/11 10:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צ'לו רוזנברג
ההשלכות של פרשת אולמרט עוד ידונו בפורומים משפטיים כאלה ואחרים, ועוד יתברר שנפל דבר בישראל: פוטש מאורגן היטב כלפי ראש ממשלה מתוך ידיעה ברורה שהתפטרותו מביאה, בהכרח, לבחירות חדשות. מהלך ההיסטוריה שונה לא על-ידי הבוחר או נציגיו בכנסת אלא על-ידי קומץ אנשים
עו"ד משה גולדבלט
כן, גם אני נכוויתי על-ידי החברה הסלולרית לה אני נאמן כבר שנים רבות    הדרך האמיתית היחידה להתמודד עם תופעות הרמייה, עושק הצרכנים והגזל המתמשך - היא חרם ציבורי על אחת החברות בכל תחום על-מנת להביא לקריסתה המוחלטת. לא פחות!
יהודה דרורי
טורקיה תפסיד את קשריה הצבאיים הענפים עם התעשיות הביטחוניות שלנו, וגם תיפגע כלכלית בשל ניתוק יחסי מסחר עימנו. כמו-כן, בבוא הזמן נוכל לטרפד סיוע לטורקיה הנאבקת במשבר כלכלי    תזכורת לשונאי ביבי ה"אשם"
חננאל ובר
לאורך ההיסטוריה היהודית - מאברהם אבינו שהעז לסנגר על סדום מול הקב"ה, ועד למשה רבינו שכאשר ראה איש מצרי מכה איש עברי הרג את המצרי ובכך הקריב את מעמדו בארמונו של פרעה ואפילו סיכן את חייו - עם ישראל הצטיין באי-יכולתו להתעלם מן האי-צדק שבסביבתו
גיל נתן
מילה שנזרקת לחלל האוויר מתגלגלת לאוזנו של השומע ומקבלת מיד פרשנויות שונות, לרוב שונות מאלה אליהן כיוונת. מבין היועצים הרבים שסביבנו יש רק אחד שיודע מה נכון לעשות ובוודאי מרגיש מה נכון - אני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il